Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kampen om cookies: nettleser-plugins

picxx

Well-Known Member
Godt innlegg n0stra, men for nettverkene og de enkelte affiliates som driver på denne måten er jo dette bare positivt. Nettverkene kan vise til høy konversasjon fra affiliates og kan forsvare overfor annonsøren at de skal fortsette å bruke dem. Hvorfor det er positivt for de affiliates som bruker denne metoden er selvforklarende.
Taperne her er jo faktisk annonsørene og alle affiliates som ikke benytter seg av slike metoder.

Er man seriøs innenfor affiliatebiz'en tror jeg det er på tide å revurdere hele forretningsmodellen og heller begynne å tenke litt mere internt, eller i det minste selv lete seg frem til affiliateprogram for hver enkelt butikk/tjeneste en ønsker å tilby, selv om dette kan være noe mere tidkrevende enn å bare sprette innom et affiliatenettverk og klippe ut en banner.
 

Nutz

Med lem
Det blir jo ikke bedre av at det er "likt for alle".
Dessuten er det ikke butikkene som er med på dette, men affiliateprogrammene som godtar at affiliates kan bruke denne metoden. Lurer på om annonsørene hos TD i det hele tatt er inneforstått med at de må betale ut provisjon til absolutt alle som har nettlesertillegget til kickback innstallert (forutsatt at kunden vil ha rabatt da .. og hvem vil vel ikke det?)?

Det jeg mente med likt for alle, var at dette ikke var spesielt for TD, dette gjelder alle som promoterer en eller annen side/produkt som er tilknyttet Kickback på en eller annen måte.
Kickback-systemet trenger ikke TD for å levere sine tjenester, hvilken som helst annen, eller alle aff-nettverk gjør jobben. Ikke noen sperrer for at Kickback kan knytte dette opp mot eget aff-nettverk for å skumme enda mer, da slipper de TD eller andre som mellommenn.

Ser også ut som at Apple har en egen fix slik at alle som kommer til apple-store via en eller annen vei blir tilbudt kickback.
Helt klart en råtten måte å stjele/kapre kunder på.
 

picxx

Well-Known Member
Ikke noen sperrer for at Kickback kan knytte dette opp mot eget aff-nettverk for å skumme enda mer, da slipper de TD eller andre som mellommenn.

Det stemmer ikke helt.
Det fordres at programmet, eller nettverket, tilbyr en postback funksjon.
Det er det langtfra alle enkeltstående affiliateprogram som gjør.
Har selv drevet flere kickback/cashbacksider så vet at flere av de mindre/mellomstore norske nettverkene også ei heller har et fullverdig tilbud akkurat på dette, så får man bare håpe de fortsetter med å ikke ha det fullgode tilbudet.
 

Nutz

Med lem
Æsj, hadde ikke "postback" i bakhodet her. Selvfølgelig må dette inn for å registrere et fullført salg.

Good point Picxx. :)
 

Kassimaja

Geocacher
Da ser dte ut som siden er nede, forhåpentligvis kommer den ikke opp med det første. Skal se det lønner seg å "sparke tilbake"...
 

Frode

Medlem
Tja... er jo lov å håpe

"Vi jobber med å forbedre KickBack.no. Siden vil være tilgjengelig igjen med forbedret design løpet av ettermiddagen."
 

picxx

Well-Known Member
Har nok liten tro på at kickback har tatt ned siden grunnet trådene her på forumet.
Uansett er det jo ikke noe galt med kickback som sådan, det er jo i bunn og grunn TD som er røten ved at de tillater affiliates å "svindle" hverandre ved å bruke applikasjoner og nettlesertillegg som dropper og stjeler cookies.
Det eneste kickback i mine øyne har gjort er vel egentlig å forholde seg til TD's retningslinjer, og dermed faktisk satt denne røtne polisyen på dagsordenen.
 

Kassimaja

Geocacher
Går det ikke ann å legge et script på siden slik som får kickback scriptet til ikke å virke eller slå det av?
 

Nutz

Med lem
Ikke så sikker på om det er mulig å lukte på det tillegget for en webside Kassimaja. En plug-in vet jeg det er mulig å identifisere via objektet "navigator.plugins", men "Application.extensions" mener jeg ligger i et annet lag som ikke er/bør være tilgjengelig via et browserscript.

Mulig det er noen som har en "hack" på det.
 

Nutz

Med lem
Der nevnes ikke nettlesertillegget med et ord, ikke så rart at det ble positivt mottatt.
Kickback er etter mitt syn et helt nydelig konsept uten det.
-Men så fort de rapper provisjon fra den trafikkdrivende part i det øyebikket han har kjørt kunden til butikken, så er de banditter.
 

picxx

Well-Known Member
-Men så fort de rapper provisjon fra den trafikkdrivende part i det øyebikket han har kjørt kunden til butikken, så er de banditter.

Ikke helt enig.
Hadde du hatt mulighet til å avskrive 50.000 ekstra på skatten hvert år hadde du gjort det, uavhengig om gamlehjemmet i bygda hadde lidd med store underskudd.
Det er TD som tillater dette, så det er, i mine øyne, TD som her bør kritiseres hardest.
Selvsagt, det handler jo om etikk når det kommer til kickback også, men ikke mange affiliates som plages med slikt når det er snakk om bunnlinjen.
 

Nutz

Med lem
Rævkjøringen av andre affiliates er det Kickback som står for, og TD kommer løpende med glidemiddelet.
Helt klart at de begge har råtne egg i kurven her.
Dersom de partene ikke er villige til å endre praksis med dette nettlesertillegget, så er det bare å boikotte de nettsidene som er i Kickback-systemet.

Dette fører til færre eksponeringer av deres annonser, da folk rett og slett ikke tjener på å ha reklameplakater for snyltefirmaer.

Mulig "kreve" at tillegget legger inn en "User-Agent"-signatur, slik at nettsted som har samme annonser som Kickback kan holde de tilbake når et kickback-medlem med plugin kommer.
 

picxx

Well-Known Member
Rævkjøringen av andre affiliates er det Kickback som står for, og TD kommer løpende med glidemiddelet.

Det er ikke mulig å konkludere slik.
Du og jeg vet ikke om det også finnes 50 andre affiliates som benytter seg av akkurat samme metode som TD affiliates. Ikke sagt alle er like synlige.
Kelkoo har f.eks. selv gitt ut en slik bar i U.K, så ser ikke bort fra at de også snart kommer med en lignende i norge. Da står man ikke bare med affiliates, men også med annonsører som stjeler provisjonen fra de affiliates de i utgangspunktet betaler via TD.

For meg er det røtent å tillate noe slikt, og det er det i dette tilfellet TD som gjør.

Det er jo ikke noe nytt at affiliates blir shavet i hue og ræva....det ble plutselig bare mere synlig.
 
Topp