Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kloning av WP-installasjon

Nutz

Med lem
Tror alle gjør seg tjent med å innarbeide gode vaner med å gjøre dette manuelt.
Er ikke "big deal" å ta en backup av hele nettstedet til en zip-fil, laste ned, deretter ta en MySQL-dump og laste ned, pakke pent sammen i en zip-fil til arkivering.
 

Nutz

Med lem
Ganske enkelt, som du ser så feiler fancy løsninger relativt ofte.
Skal ikke mer enn en liten oppdatering på server til for at noe ikke fungerer som det skal lenger.
Har du gjort dette mange ganger før, så går det unna på "autopilot", merker den minste abnormalitet i prosessen..
 

picxx

Well-Known Member
Tenkte å komme med en liten tilbakemelding her på ManageWP (desverre har de ikke noe affiliateprogram enda, hehe). Ettersom løsningen med å legge alle wp innstallasjoner i en frame for å ta oppdateringer ikke lenger er mulig (wp har automatisk framebreaker av sikkerhetsårsaker) tenkte jeg å teste ut managewp, som vel var den eneste løsningen jeg faktisk fant som kunne brukes til mitt bruk i farta.

Nå skal det sies at jeg ikke har testet klonings eller bulk funksjonene på tjenesten, da mitt primærbruk er å bare ha en sentral plass hvor jeg kan oppdatere og administrere alle mine innstallasjoner.

Jeg startet med å legge inn 5 sider, og ettersom alt gikk helt bra er jeg nå etterhvert kommet opp i 22 sider på managewp og ting ser absolutt ut til å fungere smertefritt.
Kan absolutt anbefale alle å teste ut managewp hvis du har mange innstallasjoner å administrere. Virker sikkert meget bra for de som f.eks. selger nettsider og ønskerf en sentral plass hvor de kan administrere alle.

Tjenesten er fremdeles gratis, ettersom den er i beta, men det er jo heller ikke avskrekkende å måtte betale en $5-$10 i mnd. om man skal administrere en 10-50 innstallasjoner da. En skikkelig tidsbesparer spør du meg.

En ikke shameless plug WordPress Multiple Blogs Manager – ManageWP.com
 

picxx

Well-Known Member
Lite tillegg her til min forrige post.
Har brukt Manage WP en god stund, men har nå sluttet å bruke dette egentlige veldig gode tilbudet. Grunnen var at jeg merket meg at jeg fikk godt over middels med spamkommentarer på sidene og skjønte ikke helt dette.
Forsøkte litt forskjellig og når jeg slettet manageWP's plugin på sidene tok det ikke lang tid før dette så og si kom vekk.
Kan selvsagt være en tilfeldighet, men verdt å merke seg, særlig siden manageWP nå har blitt en betalt tjeneste.
 
Topp