Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kostnad på SEO-arbeid?

MobyDick

New Member
hva må man ut med for et stykke semi-decent SEO-arbeid? og hva vil det koste å feks få en side på førstesiden av google, hvis søkeordet ikke er blant de aller mest populære?
 

MobyDick

New Member
har en ny side, asiatips.no. Vil tro "asia tips" er et godt brukt begrep pga den engelske betydningen? usikker på hvor mye jeg må regne med i adwords for eksempel for å få den på førstesiden...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det enkleste er å logge inn på Adwords og se hva de foreslår i klikkpris. Men med Adwords kommer du uansett på førstesiden (så sant du byr nok til at annonsene dine vises), bare husk på at kun 20% klikker på disse annonsene kontra det vanlige organiske søket.
 

MobyDick

New Member
ja... synes ikke adwords er SÅ bra, lyser så utrolig reklame, mens google treff liksom kommer av en mer fornuftig grunn. hva kan man gjøre gratis for å komme høyt på google? bare lage en bra side? har ikke noen linker til meg i andre artikler og den type ting...
 

hvaer

Medlem
Tja. Kostnad på SEO før og etter Panda/Penguin, er 2 vidt forskjellige ting. Nå som oppdaterte og aktive sider er viktigere enn før, så er det helt umulig å si noe om den prisen, før man ser hvor aktiv klienten er, og hvor stor flink klienten er til å bruke sosiale medier.
 
SEO er både onsite og offsite, og hva du ønsker pris på og ønsker å betale gir deg også prisen du må betale. Men det vil ikke si at du får tjenesten du vil ha. Siden din trenger mer arbeid for å bli optimalisert.

Som du sikkert er klar over har du ingen første side. Ingen kategorier, adressene til kategorier og artikler er ikke seo-optimalisert. Siden er delvis på engelsk, noe google ikke liker. Du har ingen metatagger, bilder har ikke attributer, ingen sitemap og ikke noe innhold. Dette er bare noen av tingene du må ta tak i før du engang tenker på å få noen andre til å gjøre seo for deg.
 
Setter du av et budsjett på 5000 kroner tror jeg du skal være godt i gang her
 

Hupsey

Medlem
Her er mitt tips. Instaler SEO doctor Firefox plugin, følg rådene til du har 100%score. Bruk de 5000 til å kjøpe artikler av folk som anbefales her på forumet.
 

MobyDick

New Member
abroke: fullt klar over det, tenker mer fremover om noen ukers tid...
hupsey: kjøper ikke artikler, skriver de heller selv. da vet jeg at de mest sannsynlig blir bedre både innholdsmessig og språklig. har en del bra innhold nå jeg kommer til å laste opp når siden er litt mer klar...
 
Topp