Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kredittkort.com solgt for 45.000 $

metallian

Medlem
Med dagens dollarkurs så er dette NOK 268.758,-. Dette er vel ikke en hinsides høy sum hvis man mener domenet har sin verdi, noe dette domenet har.

Jeg vil mene det er mulig å tjene inn igjen denne summen i løpet av 1-2 år. Med den inntjeningen man har innen denne nisjen i dag så vil dette være snakke om 250-300 leads for å dekke inn kjøpssummen. Dette er ikke usannsynlig høye tall for noen som jobber aktivt med dette.

Enig!
 

sKrud

Meget sliten student
Summen på nesten 250 KNOK er da ikke veldig mye.. Med et domene som dette og godt arbeid på innhold er det ikke veldig vanskelig å få til 800 leads/salg (gj.snitt på 300kr per lead)..

skulle nesten ha vurdert det selv om domenet var til salgs..
 

sKrud

Meget sliten student
Det er nok sant det Torstein.. Det hadde helt klart gitt bedre avkastning på kort sikt å kjøre på med innhold for 45k framfor domenet.. Men jeg tror domener som dette kan bli svært høyt priset noen år fram i tid.. (men dette er en ferdig diskutert sak..)

Hadde nok gått et par runder med meg selv før jeg hadde klinket til.. Bør ha kapital til å gjøre begge delene, altså innhold/side for 45K++ og domenet..Da snakker vi!
 
Stopper ikke ting litt om litt. Eller er det en stadig strøm av folk som skal ha kredittkort?
Leser jo om at inkasso gjelda til folk øker. Hvordan kan det da ha seg at de får kredittkort etter kredittkort slengt etter seg?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har vel 6-7 forskjellige kredittkort. Alt til sitt bruk. Men så er jeg jo Gjerrigknarken sjøl også da :)
 

looper

Medlem
Kredittkort og forbrukslån vil alltid selge. Det som derimot kan stoppe opp er evt lovendringer og restriksjoner som vil gjøre det ennå mer omstendelig å bli godkjent. Blant annet så vil et gjeldsregister som er foreslått kanskje endre det litt.

Men nisjen vil nok være lukrativ i lang tid fremover. Men skal du satse så mye som 45k så bør man ha både kapital,kompetanse og en plan for hvordan en skal melke kua.
 

zapotek

Medlem
Stopper ikke ting litt om litt. Eller er det en stadig strøm av folk som skal ha kredittkort?
Leser jo om at inkasso gjelda til folk øker. Hvordan kan det da ha seg at de får kredittkort etter kredittkort slengt etter seg?

Det er jo når det røyner at det virkelig er marked :eek: Folk må ha kredittkort for å dekke avdraget og ågerrentene på det forrige kredittkortet, så må de ha kredittkort for å dekke avdraget på det første og det andre kortet, så må de ha kredittkort for å dekke avdraget på det første, det andre og det tredje kortet. Osv.
 

adeneo

Medlem
Og når det fjerde, femte og tiende kortet går til he|vete, så stiller man opp på TV og får "refinansiert" hele greia hos Bank2 med "Las Vegas" rente.
 

NilsF

Medlem
Hvem som eier domenet er lite interessant egentlig. Og, jeg synes medlemmene her inne skal la være med å legge ut hvem de tror det er inntil man eventuelt vet det sikkert i så tilfelle.


Hvor sikker viten trenger Msites om denne saken? Det var jo ikke et løst rykte jeg la ut, men en konkret vurdering som støttet seg til dokumentasjon som det ble vist til, og som alle har mulighet for å kontrollere. Ut fra tilgjengelig informasjon, som jeg fremla, er jeg overbevisst om at AK Nettbureau har noe å gjøre med domenet og den nye nettsiden, og herunder vurderer jeg det som temmelig sannsynlig at AK Nettbureau eier domenet og nettsiden.

Når jeg tar et lite forbehold angående eierskap, så er det fordi at så lenge eierskapet ikke er bekreftet fra nevnte foretak selv eller fra annet hold, så kan jeg ikke helt avskrive en teoretisk mulighet for at AK Nettbureau for eksempel har solgt en av sine nettsideløsninger til en ekstern tredjepart, og at det er denne tredjepartene som har kjøpt domenet og ikke AK Nettbureau, selv om det ser slik ut.

Sannsynligheten for dette vurderer jeg imidlertid som ganske liten, blant annet fordi det er en kjensgjerning at AK Nettbureau har vært på søk etter nye gode domener, samt at selskapet fra før har domener i samme sjanger. Men hver og en står selvsagt fritt til å gjøre seg opp sin egen mening, om mine opplysninger om AK Nettbureau er bare løse spekulasjoner eller noe mer håndfast.

Ellers så viser vel denne tråden at det for mange er veldig interessant å vite hvem som kjøpte domenet, selv om det ikke interesserer Msites. For mange er det interessant å vite at det er en profesjonell aktør som har kjøpt domenet for denne prisen, en aktør som ganske sikkert har regnet på hva som er mulig å tjene inn igjen.

Kjøperen var med andre ord verken et kredittkortselskap eller en fersk og naiv domenespekulant. For eiere av andre nettsider i samme nisje, men som ikke har hatt inntjening på et nivå som forsvarer slike investeringer som den summen det aktuelle domenet ble kjøpt for, kan viten om denne investeringen være både en vekker og en oppmuntring til å jobbe hardere for å oppnå bedre inntjening.
 

Erlend

Medlem
Det er flere her inne som tjener gode penger på kredittkort NilsF, men en så stor investering kan være vanskelig å forsvare når man kan tjene samme sum med et annet domene.
 
Topp