Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kystbloggen i Dagbaldet..

Ja, da var jeg hjemme igjen, og endelig tilgang til PC. Det ble jo en litt rar og fortvilet ferie når jeg ikke fikk overvære "oppturen". Fikk nær 1700 (20.03) og 1800 (21.03) besøk på Kystbloggen ifølge Anatytics. For meg ble det jo hyggelig lesning på Adsense-kontoen fra disse to dagene. Den engelske bloggen hadde opp i 10 000 besøk en dag, men der er de besøkende svært adsens-blinde.
Ja, bildene av isfjellene har jeg solgt (i samarbeid med fotografen), og den siste uken er de vist i medier (aviser, nettaviser og TV) verden over. Håper jo at det blir noen kroner av slikt. Takk til sKrud for kommentar og sms.
I kveld, nå som jeg er kommet hjem, er det hele over. Besøkstallene stuper tilbake til det normale - og jeg gikk glipp av alt....
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
da kan du vel ta det som et tegn må at du må monetize bloggen din bedre og gjøre mer for å få brukerene til å bli i bloggen din.. hehe!

Hvorfor har det webinntekt.com som domene på den norske bloggen?
 
Jo, ang. domenet på bloggen har jeg følgende og omfattende svar. Å opprette Kystbloggen var bare noe jeg gjorde for å sette meg inn i hva blogging var. Klarte som ved et under å installere en wordpress-blogg på et domene jeg hadde (webinntekt.com). Bloggen var altså bare et eksperiment der jeg skulle få utløp for min skrivetrang. Bloggen ble opprettet i sommer, og nå er det plutselig over 200 poster på den. Jeg har også fått - og selv satt inn - en haug med linker til ulike poster. For et par måneder siden kjøpte jeg domenet kystbloggen.com og har satt en peker til Kystbloggen (er litt stolt over at jeg klarte det). At dette ikke er ideelt, forstår jeg, men hvordan jeg evt. skal ordne opp i alt uten å rote til all trafikk og eksisterende linker, er litt over det jeg makter med min kompetanse (les: inkompetanse):eek:. Kan derfor ikke lage noe tilsvarende "Vikingblogger" eller lignende. Ser jo bl.a. der at det satses på "email subscription". Er det noe jeg burde ha satt meg inn i til bruk på mine blogger?? Er takknemmelig for alle råd om hva jeg evt. kan gjøre. Evt. send meg en PM.
 

Msites Ltd

Livsnyter
hehe....

Er det ikke bare å lage en redirect 301 i .htaccess på webinntekt.com og videresende alt til kystbloggen.com? Da vil side for side i webinntekt.com bli videresendtsendt til riktig side i kystbloggen.com.

Det er sikkert bare for den som kan det! Jeg kan helt sikkert liste opp 100 ting som jeg sier "bare" til her i livet som mange andre synes er vanskelig....

Er det ikke noen her inne som "bare" kan hjelpe han å flytte alt over på det nye domenet da! Jeg skulle gjerne gjort det hadde jeg kompetansen på det. Men, jeg er nok en ganske så inkompetent fyr når det kommer til alt teknisk på web.....

og, JA du burde ha fått deg en RSS eller e-mail subscription ordning ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Når vi først er inne på rss... er det noen andre her som bruker short stats til WP?

Satte opp en blogg nå i helga, skribla litt innlegg med linker til db, og pinga twingly, og det ser virkelig ut til at jeg har truffet bra... Var litt sein med å få lagt inn noe som helst stats, men etter at jeg fikk på plass shortstats litt utpå dagen i dag har det fått med seg ca 250 unike brukere, også står det "+34". Såvidt jeg kan skjønne er +34 rss-feeden? Vil det si at det er 34 stykker som abonnerer på rss'en min? Det var jo virkelig en bra start i såfall?!
 

picxx

Well-Known Member
Når vi først er inne på rss... er det noen andre her som bruker short stats til WP?

Satte opp en blogg nå i helga, skribla litt innlegg med linker til db, og pinga twingly, og det ser virkelig ut til at jeg har truffet bra... Var litt sein med å få lagt inn noe som helst stats, men etter at jeg fikk på plass shortstats litt utpå dagen i dag har det fått med seg ca 250 unike brukere, også står det "+34". Såvidt jeg kan skjønne er +34 rss-feeden? Vil det si at det er 34 stykker som abonnerer på rss'en min? Det var jo virkelig en bra start i såfall?!

Jeg bruker shortstats på det jeg har av wordpress oppsett.
Den er en god del unøyaktig i forhold til både ratix og analytics (viser litt høye tall), og rss hits'ene er hits til rss feeden din, d.v.s. bokmerker, mailer, feed abonnenter og søkemotorbots (m.m.).
 
Topp