Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lønnsom nettbutikk ønskes solgt

gullstein

New Member
Jeg ønsker å selge nettbutikken min.

Jeg åpnet den helt i slutten på september 2011.Bare i Januar 2012 omsatte den for 259 000,-
Dette er en nettbutikk som selger klær og litt annet nips.
Grunnen til at jeg ønsker å selge er at jeg har en reisejobb å har ikke tid til å holde på med den å ønsker heller ikke å slutte i nåværende jobb.Den ble startet som en hobby,men bare etter litt reklamering har det blitt for mye.Jeg må nå sette bort jobben til noen når jeg er bortreist å dette er ikke ønskelig.Det fine med denne nettbutikken er at det ikke er nødvendig med noe stort varelager.I dag har jeg varer for rundt 70-80 000 i innkjøpspris på lager,grunnen er at jeg kjøper varene fra grosist i norge som leverer dagen etter at jeg har bestilt varene.Her får jeg også 30 dagers kreditt.

Forbedringspotensialet til denne nettbutikken er enormt.Jeg er ingen rakettforsker innen data.Men mekaniker av yrke.Det er mange som har prøvd å forklare meg hva jeg skal gjør for å forbedre nettsiden,men alt dette datagreiene ligger ikke for meg.
Jeg har klart å sende ut ett nyhetsbrev siden jeg begynte.Jeg klarte ikke engang å linke facebooksiden opp mot nettbutikken.Dette måtte levrandøren av nettbutikken ordne for meg.

Jeg vet ikke hvordan man skal verdsette en nettbutikk,men i forhold til inntekten og potensiale synes jeg ett tilbud må være mellom 800 000,- - 1 200 000,-

Finner jeg en ny eier vil jeg hjelpe vedkommende med å komme i gang.Jeg har mange gode ideer om hvordan denne siden kan utvikles videre,men for meg er det ett problem i og med at jeg har så dårlig datakunnskap som jeg har.

Kan dette være noe for deg?

Ta kontakt på aksje@hotmail.com
 

gullstein

New Member
Jeg tar ikke ut lønn siden jeg har dette som hobby å har fast inntekt.

Av 250 000,- sitter jeg nok igjen med ca 100 000,- etter alt er betalt.
Men jeg har brukt mye av pengene som har kommet inn på å leie litt konsulenter til diverse ting siden jeg ikke er så god på data selv.Innkjøp av utstyr til lager,noe annonsering og google ad words.++

Jeg tror med hånden på hjerte at det er mulig å selge for en 500 000 i mnd å sitte igjen med 200-250 000,- innen noen mnd.
Men det som er viktig er å bruke mulighetene man har.Å bruke litt tid på det

Øke vareutvalget for å få mersalg.Nå er det bare ca 50 produkt jeg har.
Annonsere litt mer på di rette stedene.

Det eneste jeg har av betalingsløsninger i dag er Paypal og Klarna.Å bare her ligger nok en meget god mulighet med å utvide med DIBS eller hva det heter.Jeg hadde oppkrav,men dette kuttet jeg ut pga at det ble for mange uavhentet pakker (ca 10 %).
 

Tonny Kluften

Administrator
Ok, tenkte bare på hvordan du skal verdsette butikken. Med en mnd lønn på 50.000 sitter du da med et overskudd på 50.000/mnd som du kan bruke som grunnlag for å verdisette butikken.
Men verdien kan ikke settes på grunnlag av en enkelt mnd., det er helt urealistisk å tro at noen vil betale en pris basert på så kort tid. Et år kan gå, men det er lite det også.

Så da er det å håpe at noen ser potensialet. :)
 

zapotek

Medlem
Hvor mye penger har du brukt på annonsering i måneden for å klare en omsetning på 259 000,- i januar bare 4 måneder etter oppstart?

Hvis du har brukt lite penger på annonsering, hvor har kundene kommet fra så langt?
 

gullstein

New Member
Jeg vet jo ikke om prisen er den markedet ønsker å betale.

Men jeg har vært i kontakt med flere bedriftsmeglere som mener nettbutikken er verdt mellom 1-2 mill.For meg så høres det veldig mye ut.Det er litt på dette grunnlag jeg har satt summen til 800 - 1,2

Ja jeg vet at det er kort tid.Men det er slik er situasjonen nå.Finner jeg ikke en kjøper legger jeg bare ned hele greia eller så må jeg skrive i nettbutikken at pakker vil ikke bli sendt ut i det aktuelle tidsrommet jeg er bortreist.
 

gullstein

New Member
De bedriftsmeglerne baserer prissetting på 1 mnd drift og 50.000 i overskudd den mnd? Det blir jo bare tull, de må være totalt inkompetente når det gjelder web.
Beklager, jeg prøver ikke å presse ned prisen her, men å hjelpe deg å finne en realistisk pris.

Hehe nei.Dem har fått litt mer info en det.Totalomsettningen er på 790 000 siden jeg begynte :)

Trafikktall:

45 598 Besøk
36 292 Unike besøkende
335 577 Sidevisninger
7,36 Sider/besøk
 
Ønsker du over 1 millioner vil jeg nok tro at du bør prøve andre salgskanaler enn bare webforumet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg leste denne posten rett etter den ble postet, og satt igjen med følelsen "hvis noe høres ut som det for godt til å være sant, så er det som regel det".

Når det da i tillegg er første gang man poster her, bruker den klassiske "jeg har NULL peiling" og har en anonym e-post så gikk alarmklokkene for fullt her.

Nå skal det sies at det kan sikkert være "falsk alarm" hos meg, men jeg er redd det ikke er det.....

Skulle dette være reellt så ber jeg eventuell kjøper både sjekke to og tre ganger, og la tredjepart gjøre en vurdering også før et eventuelt kjøp.
 

gullstein

New Member
Jeg leste denne posten rett etter den ble postet, og satt igjen med følelsen "hvis noe høres ut som det for godt til å være sant, så er det som regel det".

Når det da i tillegg er første gang man poster her, bruker den klassiske "jeg har NULL peiling" og har en anonym e-post så gikk alarmklokkene for fullt her.

Nå skal det sies at det kan sikkert være "falsk alarm" hos meg, men jeg er redd det ikke er det.....

Skulle dette være reellt så ber jeg eventuell kjøper både sjekke to og tre ganger, og la tredjepart gjøre en vurdering også før et eventuelt kjøp.

Grunnen til at du stusser er at jeg ikke har utgitt hva siden heter.
Ja jeg ønsker ikke å fortelle hva siden heter før jeg vet at jeg har en potensiell kjøper,men det er min måte å gjør det på.Jeg ønsker ikke at gud å en hver mann skal vite at siden er til salgs.
Å at jeg er komplett tilbakestående på data kan jeg sikkert få dokumentert her på forumet av yngve fra mystore.no som er min nettbutikkleverandør..Jeg tipper han må telle til ti mange ganger når vi har en samtale for at han skal klare å beholde fattningen.

Jeg kan også opplyse om at jeg selger nettbutikken for å tjene penger..Å jeg ønsker å vet at en fremtidig eier vil tjene penger.

Jeg har aldrig solgt en nettbutikk eller en bedrift før,så det kan bli mye frem å tilbake..Det er rett å slett litt upløyd mark for meg.For en ukes tid siden tok jeg kontakt med ymse bedriftsmegler for at dem skulle se på saken å sitter nå igjen med en som kommer til å få ta en kikk på saken..

Min agenda er ikke å lure noen.Jeg er fra vestlandet å har noe som mange på østlandet ikke har..Nemelig noe som heter stolthet og samvittighet.Det er derfor jeg sier jeg er villig til å hjelpe en fremtidig eier igang.Da tenker jeg på tips og råd om hva jeg tror er smart.Litt som en mentor.

Omsettningen i mnd

sep 2011 : 2 407,-
okt 2011 : 25 471,-
nov 2011 : 230 928,-
des 2011 :188 202,-
jan 2012 : 258 953,-

Men nå skal jeg svare dem som har sendt meg e-post.

Sov godt
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg er fra vestlandet å har noe som mange på østlandet ikke har..Nemelig noe som heter stolthet og samvittighet

Sånt som det der tror jeg du bør droppe, tror nok stolthet og samvittighet er ganske jevnt fordelt utover landet.

Et forslag - siden yngve også henger her på forumet, og sannsynligvis har mulighet til å ta en titt i databasen (selv om jeg antar dette er noe de ellers aldri ville finne på å gjøre, og sannsynligvis tilogmed har punkter i kontrakten om at de ikke skal gjøre sånt) kanskje du kan gi han en "fullmakt" til å si at "tallene gullstein oppgir stemmer", uten at vi dermed trenger å få vite så mye mer?
 
Topp