Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage webbassert Google Ranking app

Ctech

Medlem
chart


Liten oppdatering...
 

Ctech

Medlem
Ja, det du ser over har jeg laget?

Det henter data fra google for de 7 søkerordene hver morgen kl 8. Og det er helt webbasert.

Hvordan det?
 

Ctech

Medlem
Ja, det er 2 php script..

Script 1:

- Henter ranking for dine spesifiserte domener (kan ha så mange du vil)
- Henter også ranking så langt ned du vil (sett antall sider)
- Henter for dine valge søker ord( så mange du vil)

Men det blir mange søk etterhvert, så jeg har lagt inn en delay på 1-4 sekunder pr sjekk så ikke google skal bli "sur" :) (Dette burde muligens økes, hvis man har mange søkerord)

Script 2:

henter data fra db, og viser det ved bruk at Google Chart API.

-------------

Er noen små feil for øyeblikket:

1 - Grafen ser ikke forskjell på dagene informasjonen er hentet.. så hvis den ikke finner søkerordet en dag.. så vil det søkerordet være kortere enn de andre på selve grafen. Men dette skal jeg/man kunne fikse lett.

2. Grafen kan vise så mange man vil. Lett å forandre størrelsen.. Vurderer å lage den større slik at jeg kan se 20 søkerord, på ranking 1-40. Istedet for de 7 søkerordene som vises nå, på ranking 1-20.

3. Vil prøve å utvidet dette.. men er litt treg med php kodingen, så kunne trenge litt hjelp :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Har ikke Google en slik API nøkkel som tillater deg å søke mer da?

Jeg søker langt mer og hardere enn du gjør så langt daglig gjennom Webceo så tror ikke det er noe problem.
 

Ctech

Medlem
Google sluttet med søk API i 2006... så for øyeblikket er det ingen mulighet å søke google, utenom å bruke et skript som leser selve siden, og henter ut info.

Webceo, har de en gammel API eller bruker de sitescraping?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er faktisk ikke sikker.. hehe! Men jeg scanner iallefall gjennom en drøss med profiler, ca snitt på 10-15 søkeord på hver profil og maks 10 sider dypt hver dag kl 12 :)
 

Ctech

Medlem
Er dette nettbasert eller trenger du å laste ned et program på PC'n? Ser ut som det er et PC program?
Er dette noe du betaler for?
 
Sist redigert:
Topp