Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laptop til 6-8 lapper

RusselSim

Medlem
Tenkte det var på tide å skaffe meg ny laptop, kjøpte den jeg har nå for 2 år siden.

Er ganske godt fornøyd med min HP Compaq 6715b, men er et par ting jeg ikke liker:

-Fingeravrykksinnlogginga funker aldri! Bare til bry..
-Skulle liksom være 4 timers batterikvalitet, men varer kun 1 time.
-Vista går utrolig treigt.
-Mye støy
-Ikke HDMI

Hva jeg ser etter i ny laptop:
-Kjappere pc, både internett og ellers.
-Ganske bra batterikvalitet
-Bra design (helst svart)
-Ganske støyfri
-Robust
-HDMI

Spiller aldri så ser ikke etter noe game laptop.

Prisklasse:
6-8K

Haster ikke å kjøpe en ny, men tenkte jeg skulle planlegge det litt.
 

zapotek

Medlem
Kjøp en som ikke har eget skjermkort (integrert i hovedkortet) og ikke har cd/rom så har du pc med mye batteritid og støysvakt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hva jeg ser etter i ny laptop:
-Kjappere pc, både internett og ellers.
-Ganske bra batterikvalitet
-Bra design
-Ganske støyfri
-Robust

Alle disse kravene vil bli møtt hvis du går for en pent brukt macbook PRO for eksempel. Særlig dette med støy er jo mac'ene kjent for å være bra på.

Jeg holdt et foredrag på torsdag for en gruppe på 5 personer. 4 av disse hadde en mac stående og surre, mens 1 hadde en helt ny PC fra HP. Vi hørte surringen fra PCen, mens mac'ene var helt lydløse.

Det eneste ankepunktet mot mac'er jo spill, men du sier at spill ikke betyr noe - så da vil jeg anbefale en mac på det sterkeste. Gjerne en macbook pro med brukbar prosessor. RAM hiver du bare innpå selv etterpå.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om du ikke takler Windows Vista er det vel best og vente til slutten på året når Windows 7 er kommet i butikken, evt følge peterandrej sitt råd oppe i tråden hvor han anbefaler deg en mac. Windows Vista leveres med stort sett alt av PC i dag, og det er langt ifra enkelt og komme seg fra Vista til XP om det skulle være noen ønske. Da blir du i mange tilfelle sittende og lete etter drivere for maskinvaren i evigheter.

Hvorfor mener du at det er dumt med skjermkort integrert i hovedkortet Zapotek? Han skal jo ikke bruke pc til spill, mens HDMI får man vel integrert i hovedkort det også?
 

RusselSim

Medlem
Om du ikke takler Windows Vista er det vel best og vente til slutten på året når Windows 7 er kommet i butikken, evt følge peterandrej sitt råd oppe i tråden hvor han anbefaler deg en mac. Windows Vista leveres med stort sett alt av PC i dag, og det er langt ifra enkelt og komme seg fra Vista til XP om det skulle være noen ønske. Da blir du i mange tilfelle sittende og lete etter drivere for maskinvaren i evigheter.

Hvorfor mener du at det er dumt med skjermkort integrert i hovedkortet Zapotek? Han skal jo ikke bruke pc til spill, mens HDMI får man vel integrert i hovedkort det også?

Det er vel ikke noe stress å laste ned Windows 7 for deretter å avinnstalere Vista? Sparer en del penger på å ikke laste ned;)
 
Spørsmålet er hvorfor. Det er bare noen måneder til Windows 7 kommer. Dersom du ikke takler Vista, hvorfor kjøpe PC med Vista nå i stedet for å vente på det operativsystemet som snart er i butikkene?

Det billigste er helt klart å vente, hvis ikke har du jo i praksis kjøpt to operativsystem. Du betaler for Vista innbakt i prisen på PC-en, og så må du betale for Windows 7 når det kommer også.

Stress er det ikke, men økonomi og sånt tatt i betraktning er det et lite lurt valg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
RusselSim skrev:
Det er vel ikke noe stress å laste ned Windows 7 for deretter å avinnstalere Vista? Sparer en del penger på å ikke laste ned.
Neida, du har nå rett i det. Beklager at jeg ikke tok det for gitt at du stjeler opphavsbeskyttet materiale. :)
 

RusselSim

Medlem
Spørsmålet er hvorfor. Det er bare noen måneder til Windows 7 kommer. Dersom du ikke takler Vista, hvorfor kjøpe PC med Vista nå i stedet for å vente på det operativsystemet som snart er i butikkene?

Det billigste er helt klart å vente, hvis ikke har du jo i praksis kjøpt to operativsystem. Du betaler for Vista innbakt i prisen på PC-en, og så må du betale for Windows 7 når det kommer også.

Stress er det ikke, men økonomi og sånt tatt i betraktning er det et lite lurt valg.

Er datoen for Windows 7 fastsatt?
 

Ståle

Medlem
Det er forøvrig en del pcer som selges med Vista nå, hvor det følger med gratis oppdatering til Windows 7 når det kommer ut.
 
Topp