Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laptop til 6-8 lapper

RusselSim

Medlem
Hvordan har laptopene utviklet seg i løpet av de to siste årene? Har ikke fulgt så nøye med egentlig.

Da jeg kjøpte nåværende laptop var den best i test, men antar at det har skjedd en del siden. Pcen min inneholder dette:

# Prosessor: AMD Turion X2 TL60, 2 GHz 35 Watt
# Brikkesett: AMD M690
# Minne: 2048 MB (DDR2-667, to moduler)
# Harddisk: 160 GB 5400 RPM, Hitachi HTS541616J9SA00
# Grafikkontroller: ATI Radeon Xpress 1250
# Skjerm: 15,4" WSXGA+ (1680x1050)

# Batteri: 55 Wh
# Nettverk: 10/100/1000 Mbps 802.11a/b/g, begge Broadcom
# Lydbrikke: Analog Devices (High Definition Audio)
# Tilkoblingsmuligheter: 4x USB 2.0, D-Sub, S-Video-utgang, 56k analogt modem, nettverk, hodetelefonutgang, mikrofoninngang, PCCard), minnekortleser (MMC, MS, MS-Pro, SD og xD), FireWire (1394a, 4 pins), fingeravtrykkleser, docking og hull for Kensington-lås

# Optisk enhet: DVD-RAM (HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N)
# Dimensjoner: 35.7 x 26.5 x 3.5 cm
# Vekt: 2,7 kg
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
RusselSim, her linker du til en stor og god test av maskinen. Hva med å faktisk lese den? Testen tar jo for seg alt det du trenger å vite før du finner ut om dette er en maskin for deg.

Et annet alternativ kan jo være at du faktisk tar deg en tur innom Elkjøp eller en annen forhandler og prater med folk som faktisk jobber med å finne akkurat det du trenger til deg. Jeg beklager en teit tone her altså, men jeg er mer eller mindre oppgitt over at du faktisk klarer å bruke i underkant av 2mnd før du finner ut hvilken maskin du faktisk vil kjøpe deg.
 

RusselSim

Medlem
RusselSim, her linker du til en stor og god test av maskinen. Hva med å faktisk lese den? Testen tar jo for seg alt det du trenger å vite før du finner ut om dette er en maskin for deg.

Et annet alternativ kan jo være at du faktisk tar deg en tur innom Elkjøp eller en annen forhandler og prater med folk som faktisk jobber med å finne akkurat det du trenger til deg. Jeg beklager en teit tone her altså, men jeg er mer eller mindre oppgitt over at du faktisk klarer å bruke i underkant av 2mnd før du finner ut hvilken maskin du faktisk vil kjøpe deg.

Har lest testen jeg, men det er likevel lov å spørre om erfaringer;)

Har vært innom både Elkjøp og Expert, men enkelte ganger er det lurt å spørre forbrukere og ikke bare salgspersonell.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
RusselSim: jeg er salgspersonell selv, men har et par anbefalinger.

HP: hold deg vekke fra alt i prisklassen 1000-8000,-, varer i 6 mnd før de er ubrukelige
Acer: kan anbefales
Fujitsu Siemens: kan anbefales.

Nå blir jo pcer ganske så snart levert med Win7, så gå for en med det forhåndsinnstallert
 

RusselSim

Medlem
Stemmer det at Acer sine pcer er kjent for å være dårlige når det kommer til Touch metoden?
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
ikke som jeg vet om... Touch metoden? er ikke det utdatert? ingen lærer vell touchmetoden idag? hehe

Det eneste minuset jeg har hørt om Acer er at de ser veldig fort "slitt" ut.
 
U

Uregistrert

Guest
Har hatt en Acer til 7 lapper i 2,5 år. Er kjempefornøyd. Ingen problemer.

Kjøpte meg en Toshiba satellite for en uke siden til 8 lapper. Den med svart tastatur.
Det beste jeg noen gang har prøvd.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Toshiba satellite kan være forkjellige maskiner. Det er modell det går på hos Toshiba, og ikke navnet på maskinen. Min Toshiba satellite bråker forferdelig, en gange ny maskin - men til tross en enormt kjapp og god maskin gjør ikke det så mye. Mer stabil laptop har jeg aldri hatt så litt bråk klarer jeg å leve med.

At HP bråker har jeg aldri opplevd. Av alle HP-maskiner i Pavilion-serien jeg har brukt (og det begynner å bli mange) har jeg aldri hatt en som bråker. Overopphetet batteri har jeg opplevd, men HP har selv gått ut med at en rekke maskiner i denne serien har feil på batteriet og gir ut nye. At en maskin bråker kan jo også i verste fall være en feil på maskinen - og trenger jo ikke være vanlig på alle maskiner av samme produsent.

Acer har jeg ikke så mye erfaring med, men på en måte kan jeg se for meg at de kanskje blir like fort slitt som en pavilion fra HP. Maskinen utvendig består jo av det samme på både HP og Acer. (tenker da på slik blank overflate hvor man kan se seg selv.)

Om du ikke er av den typen som skal ha en skikkelig fance laptop hvor du omtrent betaler mer for design enn maskinvaren vil jeg anbefale deg og sjekke ut Toshiba. Da sparer du fort et par tusenlapper. Maskinene er ikke de peneste å se på, men de gjør absolutt den jobben de skal gjøre. Min Toshiba bråker og jeg kan ikke kommentere om det er vanlig på alle Toshiba. Noen produsenter pakker jo også datamaskinene så godt inn at man til tider tror man betaler mer for embalasjen enn for maskinen.
 

RusselSim

Medlem
Prøvde å finne Acer Aspire Timeline på Elkjop.no, men fant den ikke. Elkjøp skal visstnok ha tilbud på Timeline..
 
Topp