Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Laptop til 6-8 lapper

RusselSim

Medlem
Er litt forvirra nå, den de har på Elkjøp og Expert er en Intel Solo prosessor, imens den som billig nettbutikker som Amendio etc har er med en Intel Duo prosessor. Selvfølgelig vil jeg helst ha en Duo prosessor, men samtidig er det kun de nettbutikkene som har dårligst leveringstid etc som har de beste prosessorene inne.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
For guds skyld ikke kjøp deg enda en hp bare...

Er en grunn til at vi nerder kaller det for helvettes piss :p
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nå må du gi deg Sjefskoder. HP er Håpløs PC det. :)

Når det gjelder Acer Timeline så har du 4 forkjellige modeller.

Modell 1
Modell 2
Modell 3
Modell 4

Det er den som er nr3 i lista der de har på tilbud hos Elkjøp denne uka (uke 43.)

At Elkjøp er eksperter på villedende reklame er bombesikkert. Om det er noen som er flink med reklame hvor man må bruke horoskop for å se hvilket produkt denne reklamen faktisk vil selge så må det være dem.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
# Intel® Centrino® 2 mobile processor technology, featuring Intel® Core™2 Duo processor with 3 MB L2 cache, supporting Intel® 64 architecture | Intel® Core™2 Duo Processor: Upgrade Today

# Intel® Centrino® mobile processor technology, featuring Intel® Core™2 Solo processor with 3 MB L2 cache, supporting Intel® 64 architecture | Intel® Core™2 Solo Processor - Overview

Begge prosessorene her er gode prosessorer. Selv tror jeg at jeg faktisk ville gått for dobbeltkjerneprosessor (duo) fremfor enkeltkjerne (solo) om jeg var deg. Solo holder nok i lange baner, men så er jo ikke prisforkjellen kjempestor.

Egentlig vet jeg ikke helt hvor mye du trenger tenke på MHZ når det gjelder prosessor. Det er vel mer cache du må tenke på når det gjelder de fleste oppgavene i dag så vidt jeg vet. Klart, 1,0GHZ yter mindre enn 3,2GHZ, men ja, hastigheten spiller en rolle her også.
 

RusselSim

Medlem
# Intel® Centrino® 2 mobile processor technology, featuring Intel® Core™2 Duo processor with 3 MB L2 cache, supporting Intel® 64 architecture | Intel® Core™2 Duo Processor: Upgrade Today

# Intel® Centrino® mobile processor technology, featuring Intel® Core™2 Solo processor with 3 MB L2 cache, supporting Intel® 64 architecture | Intel® Core™2 Solo Processor - Overview

Begge prosessorene her er gode prosessorer. Selv tror jeg at jeg faktisk ville gått for dobbeltkjerneprosessor (duo) fremfor enkeltkjerne (solo) om jeg var deg. Solo holder nok i lange baner, men så er jo ikke prisforkjellen kjempestor.

Egentlig vet jeg ikke helt hvor mye du trenger tenke på MHZ når det gjelder prosessor. Det er vel mer cache du må tenke på når det gjelder de fleste oppgavene i dag så vidt jeg vet. Klart, 1,0GHZ yter mindre enn 3,2GHZ, men ja, hastigheten spiller en rolle her også.

Har bestemt meg for å velge Solo prosessoren nå, umulig å få tak i den med duo iallefal fra komplett, elkjøp og Expert. Ang. det med hastigheten så går det nok bra. HPen jeg har nå (Compaq 6715b) har 2,5GHZ i hastighet, men tilsvarende har den en dårlig AMD prosessor.
 

RusselSim

Medlem
Ble til at jeg kjøpte Acer Aspire Timeline 15`6 tommer. Er storfornøyd, men lurte på et par ting.

-"Museknappene" på laptoppen kjennes utrolig harde å trykke på. Er det vanlig hos Acer pcer?

-Hvordan åpner man CD/DVD utgangen?..
 

KristianM

Medlem
Litt OT, men anbefaler deg og oppgradere til Wondows 7. Har kjørt lovlig fullversjon av det en måneds tid nå, og er meget fornøyd!
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Windows Vista kan du få gratis dersom du kjøpte maskin med Windows Vista. (Merk: Gjelder ikke dersom du fikk med Visa Basic.)

En liten Acer Aspire One jeg har liggende her (litt over en uke gammel) har ikke "museknapper" som er harde å trykke på. At det er noen feil med maskinen tviler jeg på, og det går nok over straks de har fått seg noen klikk samtidig som du selv blir mer vant med dem.

Er det ikke slik "knott" på cdspillern? Hehe, litt morsomt. Du får nesten lese boken til pcen som sikkert har en god forklaring. En midlertidig løsning kan evt være at du åpner min datamaskin, høyreklikker på cdspillern der, og velger at den skal få utløsning. (Ja, altså ikke min datamaskin sånn i ordets rette forstand.) :)
 
Sist redigert:
Topp