Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lenk til fienden

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det hjelper også å bygge lenker fra pron og gambling sider til dine konkurrenter, har jeg hørt... *ducks*
Men jeg skal prøve dette med et av sidene som ligger lavt. Må tenke meg om hvilken det i såfall ville vært... *ducks more*
 

zapotek

Medlem
Det pussige er at nesten alle de små er livredde for å hjelpe de andre små. Lenke til Klikk.no, VG gjennom Twingly osv. derimot er helt greit. Problemet er at det er disse store som knuser deg som en mygg til slutt...
 

Dag Frogner

Supermedlem
En ting er at man kommer høyere opp på søkelisten, men om en potensiell kunde ser linker i footeren din til 4-5 konkurrenter, er det jo en relativt stor fare for at en av disse ender opp med jobben i stedet for deg?

Og da hjelper det lite hvor synlig du er i søkemotorene. ;)
 

picxx

Well-Known Member
En ting er at man kommer høyere opp på søkelisten, men om en potensiell kunde ser linker i footeren din til 4-5 konkurrenter, er det jo en relativt stor fare for at en av disse ender opp med jobben i stedet for deg?

Saken er, at det er like stor sjanse den andre vegen også ;)
 

picxx

Well-Known Member
Selvfølgelig, men jeg vet fortsatt ikke heeelt om jeg syntes dette er en god ide. :)

Vel, det er selvsagt ikke noen god ide å lenke til en masse konkurrenter fra salgssiden din, men langt de fleste drifter vel en eller flere sider/blogger/whatever for å også drive trafikk til sin salgsside og på disse sidene burde man absolutt blitt flinkere til å "linke seg sammen med sine konkurrenter". Man kan vel kalle det trafikkfiltrering.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan gjøre det mye mer svart/hvitt: Hvis du har fått 10 ganger flere besøkere, men 90% ender opp med å kjøpe hos konkurrenten din (noe de allerede hadde gjort, men du visste bare ikke om det), så er det like bra stilt.

Men hovedideen er nok at du ikke skal sammenligne med din bittliten konkulega, men med de som ligger på nr. 1 og 2.
 

Tonny Kluften

Administrator
det er jo en jævlig god ide!
si at jeg har en søkefrase, jeg kommer på 10.ende på google så er det jo verdiløst (vel, ikke helt, men ikke BRA lell). så da foreslår jeg linkbytting til han på 9.ende og 11.plass..

absolutt noe å tenke på!

Eller få med de på 8. 9. 11. 12. 13. og lage en fin liten ring. Dere kommer til å mangedoble inntektene deres.
 

picxx

Well-Known Member
Lar du lenkene være relaterte og fornuftige så er det topp for Google, Google liker slike linker.

Men dette vil vel for de aller fleste bety en god del reciplinking fra egen side.
Det er vel ikke google like glad i, selv om det er relevante linker?
 

gjedda63

Medlem
Hvis man er livredd for lekkasjer til konkurrenter kan man jo oppnå samme effekt ved å linke til relaterte sider men ikke direkte konkurrenter. F.eks hvis siden din handler om hundebur så kan du jo få innlenker fra sider som selger hundelenker noe som du ikke selger.
 
Topp