Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Likes på facebook

Jens1986

Medlem
Husker jeg så en video for lenge siden som viste at likes man får gjennom facebook er like fake som likes man kjøper på f.eks. fiverr. Hvordan er dette nå om dagen? Jeg får jo selv om "Forslag til sider" i min feed.

Og hvor effektivt er det? Har prøvd det selv i det siste, og ender med å betale ca. 3kr per like. Er også redd for at facebook rigger det i deres favør, slik at hvis jeg f.eks. får organiske likes så oppgis dette kanskje som betalte likes. Tanker?
 

Jens1986

Medlem
Når man promoterer siden sin for å få likes. La oss si du får 50 likes en dag. Hvordan vet du om disse likesene faktisk kommer fra promoteringen du har betalt for? Skal prøve å finne igjen videoen jeg så, men det gjaldt noe annet (men viste at fb er skittent).
 

Rismoen

Medlem
Jeg lagde 2 sider for å teste ut dette (promotering - få nye likerklikk til din side)

Den ene siden kalte jeg iPhone 6 og den andre A-nyheter.

Jeg satt budsjettet til 50,- på hver side.

For 50,- fikk jeg over 200 likes på IPhone 6
For 50,- fikk jeg maks 10 likes på A-nyheter.

Begge sidene hadde 0 likes fra start.


*skrevet på telefonen*
 
Sist redigert:
Treffer man relevant målgruppe er en pris på 3 kr svært bra. Om du (Rismoen) har nådd 0,25 kr per like er det noe jeg ikke har sett på 2 år.

Når det gjelder likes på Facebook
Husk at platformen er et betalt medie, og at du kun låner plass. Selv om du annonserer for siden din og få likes hjelper dette kun i liten grad. Ja, du vil i neste omgang kunne treffe dem enklere, men må betale for å treffe de fleste av dem.

Videoen du (Jens1986) refererer til gjelder likes fra andre land enn man ønsker. Noe som er et problem med engelsktalende Facebooksider. Du kan lese artikkelen og svaret fra Facebook her Facebook’s black market problem revealed - Salon.com
 
Jeg ser ikke på facebookpromotering som å "kjøpe likes", men heller å kjøpe seg potensielle kunder. Synes facebookpromotering er ekstremt genialt, det er billig og treffer nøyaktig den målgruppen man vil.

Jeg kjenner firma som omsetter for rundt 40 mill i året, hvor 40% av inntektene er hentet via annonsering på Facebook for nesten en slant og ingenting.

Genialt, men man må selvfølgelig ha et produkt som selger, da! :)
 
Topp