Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logoer og åndsverkloven - Tropehagen Zoo dømt for logotyveri

Tony J

Alle skal få
Det var det jeg tenkte på Dag. Men om han ikke kan så kan vel andre? Det må da være en sak for f.eks itavisen?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Om slike dommer havner på Lovdata som Atle nevner, er det jo fritt frem for hvem som helst å tipse aviser om saken. Dog er det vel stort sett fornærmede selv som evt gjør dette? Blir jo litt rart hvis andre som ikke har noe med saken å gjøre skal tipse.
 

Tony J

Alle skal få
Er ikke rart om fornærmede har latt seg bestikke til taushet. Det er jo bare enda mer mediamat:p Neida, jeg er nok sikkert bare litt overtrøtt. Fornærmende fikk vel en sum hun følte dekket tapet av hendelsen og sa seg fornøyd med det. Samtidig vil jo Taushet også innebære at hun har tilgitt saksøkte og gått videre..
 

hansson

Langveisfarende
Det er helt vanlig at taushetsklausuler blir signert ved forlik, så tror ikke vi skal tolke for mye her. Uten taushetserklæring ville det kanskje ikke blitt noe forlik, og risikoen med å gå på trynet i lagmannsretten er høy selv om man regner med å vinne. Spesielt for noen som ikke har penger å betale saksomkostningene med (forsikringsselskapet dekket de vel bare opp til ei viss grense).
 

hansson

Langveisfarende
Om slike dommer havner på Lovdata som Atle nevner, er det jo fritt frem for hvem som helst å tipse aviser om saken. Dog er det vel stort sett fornærmede selv som evt gjør dette? Blir jo litt rart hvis andre som ikke har noe med saken å gjøre skal tipse.

VGs tipstelefon brukes sjelden av de som tipset gjelder. Det er som oftest varslere og andre informanter som kommer over informasjon som er interessant for pressen. Det er fritt fram her å tipse pressen om denne saken.
 
Det er helt normalt at både involverte og utenforstående tipser til media. Involverte gjerne fordi de ønsker å belyse en sak de selv er part i, utenforstående fordi de ofte vet det vanker et flakslodd eller to hvis saken er god. Kanskje mer også, hvis det er en "kioskvelter".

Det er også svært vanlig at de fleste mediabedrifter har egne kontaktpersoner (journalister) med ansvar for å "følge med" i "sine" kommuner/områder, hvilket innebærer å lese gjennom kommunale dokumenter, møtereferater, domsavsigelser osv osv, for å fange opp saker av interesse.

På samme måte er de rimelig flinke til å følge med på hverandres nettsider, så går det først hull i en sak, kan den nok følges opp bredt av andre i etterkant. Dog er det en liten hake ved det hele - og det er at det er vanskelig å lage en god sak hvor ingen av partene kan eller vil uttale seg. Da blir det mye spekulasjoner, og henvisning til sakspapirer og annet offentlig materiale, men uten sitater eller uttalelser er det lite annet å bygge på, og i dagens mediamarked er det få som gidder å bry seg med slike saker, dessverre.

Gjennom årene har jeg selv måtte se riktig gode saker passere, ene og alene fordi ingen har villet stå frem offentlig og uttale seg. Det er svært sjelden media lager saker med anonyme personer, og det skjer stort sett bare i de tilfellene det er av hensyn til de involverte selv. Typisk overgrepsaker og lignende. Å lage en sak hvor man direkte "henger ut" en stor bedrift eller enkeltpersoner uten å ha en navngitt motpart er noe de fleste medier så langt det er mulig ønsker å unngå, og er vel en av de hyppigste grunnene til at det inngås forlik med disse klausulene i denne type saker.
 

jonasali

Medlem
Det er da vel bare å tipse media for alle som leser denne tråden.

Hva gjelder tilgang til dommen så har jeg abbonementstilgang i forbindelse med mine studier. Men det er vanligvis bare 10% av dommene fra tingrettene som publiseres her, ettersom de ofte har begrenset interesse for andre enn de saken gjelder.

Men kan selvsagt gjøre et søk når jeg kommer på pcen, og finnes dommen så kopierer jeg den inn her.

Jeg er meget glad på vegne av ts. Men samtidig mener jeg at dette firmaet fortjener litt offentlig ris for sin fremgangsmåte, det burde vel passe fint i disse agurktider. Hvem tar jobben?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
 

Santo

Active Member
Karma? ;)

Brønnøysundregistrene - Kunngjøringer

Konkurs - åpning

Ved SØR-TRØNDELAG TINGRETT er det åpnet konkurs i boet til:

Navn/foretaksnavn: TROPEGRUPPEN AS
Adresse: Klæbuveien 196B
7037 TRONDHEIM
Organisasjonsnummer: 876 785 412
Bransje/stilling: Annen forretningsmessig tjenesteyting ikke nevnt annet sted

Konkurs åpnet: 16.10.2013
Saksnr: 13-147570KON-STRO

Krav i boet meldes bostyrer, Adv. Knut Dypvik, Postboks 1280 Pirsenteret, 7462 TRONDHEIM, e-post knut.dypvik@svw.no innen 13.11.2013. Fristdagen er 06.09.2013.

Første skiftesamling blir holdt 29.11.2013 kl. 09:00 i Sør-Trøndelag tingrett, rettssal 414, Tinghuset, Munkegt 20, , Trondheim.

Alle henvendelser om konkursen rettes til bostyrer Adv. Knut Dypvik.

Konkursregisteret 16.10.2013
 
Topp