Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ltd / Nuf registrator

Bjrl

Medlem
Hvorfor anbefaler dere Seychellene når det er helt annen - og mye tryggere - rettspraksis og EU-domstolspraksis for selskaper opprettet i f.eks. Storbritannia?

Jeg ser en del grunner til å opprette NUF i stedet for AS, og de fleste grunner er helt legitime. Når det gjelder å opprette det på Seychellene i stedet for i Storbritannia ser jeg også en del grunner. Og langtfra alle er like legitime...

Mitt inntrykk er at også skattemyndighetene er inne på noe av den samme tankegangen.

Mvh
Bjørn Jarle
 

basicus

SEO Eggspert
Vi driver et engelsk LTD og brukte Quick Formations - Company Formation Agent, Company Registration Agent
Det hele var unnagjort på en times tid, og alt av dokumentasjon ble umiddelbart levert i mail. Vi valgte den minste pakken til omtrent 1.500 kroner + adresseløsningen deres.

De anbefalte oss også vår nåværende regnskapsfører i England som er meget rask og rimelig. Hun tar seg av alt som har med lønn og regnskap i tillegg til årsoppgjør og lignende. Jeg mener dette koster oss omtrent 800 norske kroner i måneden.
 

Pederaas

New Member
Vi driver et engelsk LTD og brukte Quick Formations - Company Formation Agent, Company Registration Agent
Det hele var unnagjort på en times tid, og alt av dokumentasjon ble umiddelbart levert i mail. Vi valgte den minste pakken til omtrent 1.500 kroner + adresseløsningen deres.

De anbefalte oss også vår nåværende regnskapsfører i England som er meget rask og rimelig. Hun tar seg av alt som har med lønn og regnskap i tillegg til årsoppgjør og lignende. Jeg mener dette koster oss omtrent 800 norske kroner i måneden.

Åpenbart en god anbefalning her, men husk at dette (om jeg har tolket det rett) gjelder drift av et LTD i England (for de som skal dette), ikke et sovende LTD med aktivt NUF i Norge. Varjag et godt alternativ for sistnevnte.

Peder
 

Xircle

New Member
Ulempe NUF

En annen ulempe med et NUF er at du sannsynligvis ikke kan ta opp lån i NUFet. Grunnen er at en bank i Norge ikke kan se om du har lån i utlandet gjennom et NUF - det vil de derimot kunne se om du har et AS. Jeg har selv erfart dette - med et eiendomsselskap riktignok - men det spiller jo ingen rolle.
 
Topp