Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Må muligens bytte fra Magento. Til hva?

n0stra

Medlem
Kan du ikke bare flytte til noen som har peiling på Magento (og heller bruke din egen tid på det some gir deg penger i kassa)? Trollweb er kjent for å være gode på dette, men du finner sikkert flere leverndører som spesialiserer seg på dette.

F.eks. nå har du en "fatal error" i koden din (dersom vi snakker om veggdekorsiden), og da kan ikke kunder (for eksempel dersom jeg nå skulle handlet veggdekor) komme inn på siden, og du taper penger for hvert tapte salg. Da er det bedre å vite at ting går på skinner ...

Uansett, WooCommerce er helt ok, men det kan ikke sammenlignes med Magento spør du meg. Du tar Wordpress og banker det sammen til noe det egentlig ikke er ment til å gjøre -- med alle problemene det medfører.

1. hovedeierne av selskapet ønsker å gjøre dette selv "inhouse" da man har endel dødtid mellom hovedvirksomheten som er oppdrag for næringsliv

2. de som jobber i firmaet ønsker en løsning som er mer lettforståelig for en vanlig bruker

3. vi jobber med grafisk design/håndarbeidsproduksjon lagd på kundens mål og andre spesifikasjoner. Nye design legges opp jevnlig, enkelte ganger flere ganger om dagen

4. omsetningen er ikke stor nok til å forsvare norske priser for å ta hele jobben

5. les mine innlegg over, jeg har skrevet at jeg IKKE ønsker en løsning som WP+plugins.


Igrunn kan jeg ikke se at noen har kommet med svar på det jeg har spurt om :) Hadde det vært opp til meg hadde vi fortsatt med Magento. Problemet nå er at eksisterende løsninger fra blant annet Klarna ikke takler en oppdatering til nyere versjon av Magento (elendig programmering fra deres side antageligvis, men vi har ca 40 % av omsetningen via Klarna).

Det er uansett ikke dette som er hovedproblemet men det faktum at bedriften ønsker en løsning som krever mindre kunnskap om databaser og et GUI som er lagt opp mer for vanlige folk. Du trenger ikke prøve selge inn Magento til meg, jeg har bygd på disse løsningene og benyttet dem selv i 6+ år.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg satte i bedriften opp flere nettbutikker som alle er hostet via Magento. Ulempen var selvsagt at dette fungerer veldig bra når man har noen som kan ta hånd om det, men dårligere om de som skal benytte det fast ikke er like bevandret innenfor administrasjon og databaser.

Når du er ferdig migrert til en løsning basert på X, er jeg redd at du kan gjenta dette og si:
"Dette fungerer veldig bra når man har noen som kan ta hånd om løsningen basert på X, men dårligere om de som skal benytte det fast ikke er like bevandret innenfor administrasjon og databaser."

Virker for meg at det er verdt å undersøke om kursing av de som skal benytte det fast er tilstrekkelig.

Det er ikke alltid svaret sin feil at det ikke passer til spørsmålet.
 

n0stra

Medlem
Når du er ferdig migrert til en løsning basert på X, er jeg redd at du kan gjenta dette og si:
"Dette fungerer veldig bra når man har noen som kan ta hånd om løsningen basert på X, men dårligere om de som skal benytte det fast ikke er like bevandret innenfor administrasjon og databaser."

Virker for meg at det er verdt å undersøke om kursing av de som skal benytte det fast er tilstrekkelig.

Det er ikke alltid svaret sin feil at det ikke passer til spørsmålet.

Ikke alltid, men i dette tilfellet.

Kursing har vært forsøkt i flere år. Brukerne som skal administrere liker den grafiske stilen på andre systemer bedre og da hjelper det dessverre ikke.


Foreløbig ser det ut til at Prestashop er en av de få løsninger som oppfyller det meste jeg ønsket meg:

- automatisk konvertering av alle kunder/ordrer/varer
- et grafisk penere og mer oversiktlig system for å legge til varer og kontrollere ordre
- eksisterende løsninger for dibs/bbs/posten/klarna/etc
- ingen begrensninger eller ekstreme prisøkninger som følge av stort antall varer

Jeg har dog ikke klart å finne en enkel løsning for å tilføre individuelle størrelsesvalg (med tilhørende prispåslag) for hver vare. Er det noen med erfaring fra Prestashop jeg kan spørre om slikt her?
 
Topp