Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Magneto/Trollweb eller Mystore?

amalieli

New Member
Hei, overskriften sier vel sitt - jeg er altså veldig usikker på hvilken leverandør jeg skal velge. Hadde egentlig bestemt meg for MyStore, men plutselig dukket Magneto opp, og da ble jeg nysgjerrig på denne.
Jeg er i startfasen, og har ikke planer om å bruke 50-100 000 på nettsiden - så hvor får man mest for pengene?
Noen som har erfaring med disse to? :) Blir glad for innspill, positivt og negativt.
Kan også legge til at jeg ikke er særlig flink med design, derfor jeg må ha en leverandør som gjerne har dette ferdigstilt slik at jeg kun velger farger og slike småting.
 

amalieli

New Member
Var vel mer en overdrivelse, men ønsker ikke bruke så mye penger, og det er prisforskjell på disse to.. Snakket med en av de som har nettløsning på Mystore, og hun har brukt over 100 000 på design, så ville bare utelukke at det var noe jeg ønsket ;) Ønsker igrunn å vite hvor man får mest for pengene og hva som er best i bunn og grunn. (vet det er smak og behag, men ønsker deres meninger)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg leste litt feil, for jeg trodde du skulle bruke 50-100.000,- på den og ikke at du IKKE ville det. :)

Hos Mystore kommer du jo i gang uten kostnader og med måndespris på 750,- får du en del funksjoner i nettbutikken din. Personlig har jeg aldri likt standard-designene deres, da de ofte er veldig like hverandre, men de nye de har fått nå, ser veldig bra ut.

Jeg hadde ihvertfall gått for Mystore hadde jeg vært deg pga hva man får for pengene.

Magento er nok større på dette, med mer muligheter, men det koster deretter.

Her er litt av hva Trollweb selv skriver om den minste pakken:

Denne kundetypen har normalt budsjett på maks 15.000,- i etableringskostnader, som går med til å dekke initielt oppsett, enkle designtilpasninger og litt opplæring - samt de viktigste tilleggsmodulene som Hurtigkasse. Butikken baseres på Magento Community Edition. Driften baseres på Plus hostingen til 990,- pr mnd eller Premium hostingen til 1790,-/mnd som gir en lynrask nettbutikk. Etableringstid normalt 1-2 uker.
 
Sist redigert:

amalieli

New Member
Hehe, da er jeg med :D

Hadde igrunn valgt Mystore, men når jeg leste inne på en blogg til ei som lager flotte design, så jeg at hun bruker Magneto - så derfor jeg ble litt nysgjerrig :)
Men fått veldig godt inntrykk av Mystore, og det er jo mange kjente nettsteder som bruker de.
Eneste er jo at man binder seg for 1 år slik jeg har forstått det, det gjør man ikke på Magneto..

Men men .. får bare finne ut av det etterhvert :)
 

adeneo

Medlem
Nå ble jeg veldig usikker her altså, men er ikke Magneto han i X-men ?

superphys_magneto_485.jpg


Jeg regner med dere diskuterer nettbutikkløsningen Magento ?
 

amalieli

New Member
Hahahahhaa, har ikke lagt merke til at jeg har skrevet feil mange ganger, men ja du har riktig: Magento ;)
 

SYSE

Medlem
Hei, overskriften sier vel sitt - jeg er altså veldig usikker på hvilken leverandør jeg skal velge. Hadde egentlig bestemt meg for MyStore, men plutselig dukket Magneto opp, og da ble jeg nysgjerrig på denne.
Jeg er i startfasen, og har ikke planer om å bruke 50-100 000 på nettsiden - så hvor får man mest for pengene?
Noen som har erfaring med disse to? :) Blir glad for innspill, positivt og negativt.
Kan også legge til at jeg ikke er særlig flink med design, derfor jeg må ha en leverandør som gjerne har dette ferdigstilt slik at jeg kun velger farger og slike småting.

Som partner og referanse blir jo dette litt farget, men vi vil helt klart anbefale deg å benytte MyStore av disse :)
 

n0stra

Medlem
Spørs hvor mye tid du har til å håndtere oppsett og utvikling selv. Magento er som en R-sykkel. Har uttallige muligheter og sparker rumpa til det meste om den brukes rett og av noen som respekterer verktøyet. Men det er lett å kjøre seg ihjæl på en R-sykkel.

Har nå Magento på en ca 8 nettbutikker og slutter aldri å bli overasket (positivt) over funksjonaliteten og hva man kan få gjort. Har ikke vært en eneste ide jeg har fått som ikke allerede er blitt implementert av en eller annen. Er vel 60 millioner butikker som benytter systemet idag og du finner utviklere i tusentall som kan ta på seg oppdrag når som helst for å gi deg akkurat den butikken du vil ha.
 

Papirarbeid

New Member
Selv om du bestemmer deg for å lage et eget design, bør ikke dette koste mer enn 30-40.000. Det er ofte store muligheter du har med en standard designmal, så du kan vurdere å bruke en egen designer\programmerer for å tilpasse malen. Det kan være lønnsomt å lage et langsiktig samarbeid med en slik person, så blir det billigere å gjøre endringer. Det er mange som kan hjelpe deg for mindre enn 1000kroner timen.

Før du gjør valget bør du se etter hvor mye endringer du selv kan gjøre. Dersom det er satt sperrer på utseendemessig endringer, er dette et tegn på at selskapet tjener mye på service og tilpassing. Du skal i 2012 kunne gjøre de fleste design endringer selv.

Les nøye igjennom avtalen og prisen. Hva er det du egentlig får for pengene? Selv om månedsprisen er lav kan de ta skyhøye satser bare for å gjøre en liten endring. Sett opp en liste over hva du trenger i nettbutikken og legg sammen alle prisene det koster for å starte, pluss kostnadene per år. Legg til et par timer med designendringer hver måned, det er tross alt tidskrevende å holde seg oppdatert på alle sesongene.
 
Selv om du bestemmer deg for å lage et eget design, bør ikke dette koste mer enn 30-40.000. Det er ofte store muligheter du har med en standard designmal, så du kan vurdere å bruke en egen designer\programmerer for å tilpasse malen. Det kan være lønnsomt å lage et langsiktig samarbeid med en slik person, så blir det billigere å gjøre endringer. Det er mange som kan hjelpe deg for mindre enn 1000kroner timen.

Før du gjør valget bør du se etter hvor mye endringer du selv kan gjøre. Dersom det er satt sperrer på utseendemessig endringer, er dette et tegn på at selskapet tjener mye på service og tilpassing. Du skal i 2012 kunne gjøre de fleste design endringer selv.

Les nøye igjennom avtalen og prisen. Hva er det du egentlig får for pengene? Selv om månedsprisen er lav kan de ta skyhøye satser bare for å gjøre en liten endring. Sett opp en liste over hva du trenger i nettbutikken og legg sammen alle prisene det koster for å starte, pluss kostnadene per år. Legg til et par timer med designendringer hver måned, det er tross alt tidskrevende å holde seg oppdatert på alle sesongene.

Alltid legg på ekstra margin på marginene.. og ting tar alltid lengre tid en man ønsker!
 

amalieli

New Member
Selv om du bestemmer deg for å lage et eget design, bør ikke dette koste mer enn 30-40.000. Det er ofte store muligheter du har med en standard designmal, så du kan vurdere å bruke en egen designer\programmerer for å tilpasse malen. Det kan være lønnsomt å lage et langsiktig samarbeid med en slik person, så blir det billigere å gjøre endringer. Det er mange som kan hjelpe deg for mindre enn 1000kroner timen.

Før du gjør valget bør du se etter hvor mye endringer du selv kan gjøre. Dersom det er satt sperrer på utseendemessig endringer, er dette et tegn på at selskapet tjener mye på service og tilpassing. Du skal i 2012 kunne gjøre de fleste design endringer selv.

Les nøye igjennom avtalen og prisen. Hva er det du egentlig får for pengene? Selv om månedsprisen er lav kan de ta skyhøye satser bare for å gjøre en liten endring. Sett opp en liste over hva du trenger i nettbutikken og legg sammen alle prisene det koster for å starte, pluss kostnadene per år. Legg til et par timer med designendringer hver måned, det er tross alt tidskrevende å holde seg oppdatert på alle sesongene.


Tusen takk for gode råd :)

Tror jeg har klart å velge, og det blir nok Magento
Fant en leverandør som er utrolig hjelpsom, ikke så høy pris og ingen bindingstid (om det skulle skje at dette er skivebom)

Så håper dette blir bra, så er nok ikke siste gang dere hører fra meg her inne :)
 
Topp