Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Manipulering av Google SERP ved å trykke back?

norwegian

New Member
Noe som underbygger min teori, bare videreutviklet

Google Test Lets Users Vote, Add and Delete Sites in SERPS

Google says that this experimental feature will not be used much, only available for a few weeks, but keep in mind, giving the Google user the ability to vote on sites themselves in the search results … and add sites, will probably have a definite effect on the Google ranking algorithm and Google can use these easy votes or ‘buries’ as a method to gauge the quality of sites. Meaning if a site is buried enough by a random sample of Google users, perhaps that site should not be in the top SERP’s for some keyterms.

Then again, if the user does not click on a site listing, how can they know that the site has no quality?

Ideally Google would not count a bury if the site’s listing in the SERPs is not clicked on and/or the user does not spend significant time on the site. However, webmasters should now (if they had not before) take a deep look into how their site is presented on Google, because a bunch of meaningless keyword stuffing in the URL or horrible description listing may lead to users voting a site out of their SERPs.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ja, å gjøre google om til en diggklone måtte ha vært perfekt :)
En spammers paradis, så og si :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Quote er fra tråden som ble stengt

norwegian skrev:
Hei igjen folkes, jeg er nå tilbake til løvens hule

Etter alle de innleggen vedr. Norvegian.no i Tradedoubler tråden som mer eller mindre tok helt av og sporet totalt av starter jeg denne.

For de som husker lå de på side 4 (billig flybillett) var det ikke det?, vell jeg kan ikke se de der mer.....må nå tilbake til norske søk side 9 og side 10 på nettsøk... pussig sammetreff eller dokumenterer dette min teori ??

Ja jeg må bare spørre

Ok, nå er ikke jeg noen seo-mann, men jeg skjønner ikke helt hvordan det at norwegian nå har falt nedover på serp skal kunne bevise denne teorien? Mener du at flere har klikka back på dem nå enn før?
 

norwegian

New Member
Ok, nå er ikke jeg noen seo-mann, men jeg skjønner ikke helt hvordan det at norwegian nå har falt nedover på serp skal kunne bevise denne teorien? Mener du at flere har klikka back på dem nå enn før?

Jeg er av den formening ja (eller bare klikka på den ved gjentatte søk, eller som jeg kaller det, forsøk på å stemme den frem), lik det eller ikke men det er slik jeg har funnet det ut.

Og tar jeg ikke helt feil er det ikke så lenge til den er helt borte "desverre", den vil ikke en gang være i nærheten av å bli vist på den siste siden en gang, noe som er 54 på nettsøk:(

Så vil det gå flere måneder før den kommer tilbake.


Klikkpiratene har nok jobbet heftig, noe som får stå for deres regning !!!!!!!!
 

enoj

Medlem
Hvis man trykker "Back" i en nettleser er det nettleseren som bestemmer hvordan den skal håndtere det. Når jeg bruker min Firefox kombinert med LiveHTTPHeaders kan jeg se at ingen ytterlige forespørsler blir gjort når jeg bruker "Back"-knappen slik at jeg kommer tilbake til søkeresultatene.

Hvordan skal Google da VITE at jeg har trykket på back knappen og forlatt siden? Såvidt jeg vet oppfører Opera seg på samme måte, da de er utrolig hissige på cache (når man trykker "Back" får man siden opp umiddelbart, ingenting lastes).
 

norwegian

New Member
Hvis man trykker "Back" i en nettleser er det nettleseren som bestemmer hvordan den skal håndtere det. Når jeg bruker min Firefox kombinert med LiveHTTPHeaders kan jeg se at ingen ytterlige forespørsler blir gjort når jeg bruker "Back"-knappen slik at jeg kommer tilbake til søkeresultatene.

Hvordan skal Google da VITE at jeg har trykket på back knappen og forlatt siden? Såvidt jeg vet oppfører Opera seg på samme måte, da de er utrolig hissige på cache (når man trykker "Back" får man siden opp umiddelbart, ingenting lastes).

Vil du da normalt ikke trykke på ny link ??
 

norwegian

New Member
Og korleis skil det seg ut frå tabbed browsing? Eller åpne lenkjer i nye vindauge? Ikkje i heile teke? Eller oppdager google det på magisk vis...? Teorien har for mange hol til at eg godtar den...

Har ikke peiling, alt er bare helt vilt oppspinn fra min side.:D

Altså kun kødd fra ende til annen og narren slutter her:p
 

basicus

SEO Eggspert
Så lite morsomt at det er tragisk! Jeg forslår at Norwegian utestenges fra forumet for lang tid så vi kan bedrive seriøse diskusjoner her inne og leke barnehage på andre fora.

Jeg sier bare kvalitet - kvalitet og atter kvalitet!

Enig. Når jeg omsider kom til det fantastiske køddepoenget hans følte jeg meg skikkelig flau på hans vegne. WF er på vei til DP-forum barnehagen ser det ut til..
 
Topp