Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Merkelige telefonsamtaler

zenhagen

Medlem
Hei

To ganger i det siste har jeg blitt oppringt fra engelsktalende personer hvor samtalene virket noe suspekte.

Den første ville stille noen spørsmål til en undersøkelse og ville på død og liv ha meg til å bekrefte at jeg kunne ta beslutninger på firmaets vegne. Jeg fikk en følelse av at noe var galt så jeg nektet å bekrefte dette. Hun ga seg ikke og til slutt la jeg på. De ringte sikkert en 10-12 ganger hvor jeg bare la på i minuttene etterpå.

Nå i dag ringte en person, også engelsktalende og ville sende meg et tilbud om markedsføring på e-post. Hun fikk e-post adressen, og startet da å spørre om mye irrelevante spørsmål. Fikk her også følelsen av at hun ville lokke meg til å si bestemte ord slik at de kan sette sammen en lydlogg senere hvor det høres ut som om jeg har gjort en avtale.

Har noen av dere opplevd dette, og har dere fått noen krav i ettertid?

Mvh Tommy
 

amaheath

Medlem
Ja faktisk, fikk nøyaktig samme følelsen i fjor påske når en dame ringte fra et engelsk nummer (+44...). Hun skulle sende et tilbud, og ville absolutt ha meg til å bekrefte hvilken bransje jeg var i, og gav seg ikke før jeg hadde svart "yes". Men har ikke hørt noe siden.
 

Bjrl

Medlem
Jeg fikk en slik oppringing i januar. Veldig merkelig innhold, lignet veldig på det du beskriver. Men til meg sa de at de måtte sende meg en telefax. Epost var ikke noe de kunne bruke. Da jeg prøvde å få vite hva det var de egentlig ville sende meg, kom de med irrelevante spørsmål som virket som om de var hentet fra baksiden av månen.

Jeg var på vei inn i et møte, så jeg sa til slutt at jeg måtte gå. Har ikke blitt ringt opp etterpå, og har heller ikke merket noen ubehageligheter gjennom falske lydlogger eller noe slikt.
 
Ble oppringt av noe som virket som en engelsk telefonselger i dag selv. Hørtes ut som hun ville selge meg noen forex-relaterte produkter, jeg sa jeg ikke var interessert og la på før hun kom særlig langt i sin salgspitch.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ikke vær paranoide nå...... alle som ringer er ikke svindlere!

Å få vite at man snakker med beslutningstager er en normal prosedyre for å ikke kaste vekk masse tid på en sekretær e.l. Hvis man skal selge via telefon er det vesentlig å kunne snakke med beslutningstager.

Verden har utvidet seg og det er ikke lenger merkelig at det ringer noen som snakker engelsk på telefonen for å selge et produkt, en tjeneste e.l.
Hvis du er i tvil om det er noe de ønsker å selge deg, så spør de direkte hvor de vil hen. Å hente ut en del informasjon tidlig i telefonsamtalen er ikke en uvanlig måte å gjøre det for selger på, så får h*n et bedre grunnlag å kunne tilby deg det som passer best for deg og din bedrift.

Noen ganger kan spørsmålene virke merkelige og irrelevante for deg, men når man kommer til enden så kan man kanskje se at de var relevante og ikke så merkelige allikevel.
 
Topp