Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mikrojobb 2.0

TorsteinO

Art Director & grunder
Et forslag ang. betalinger/godkjent osv: Dette bør egentlig veldig enkelt å forbedre ihvertfall ett hakk, kun ved å legge til bedre info, f.ex. noe ala "venter du på en utbetaling? husk å sjekke at kjøperen har godkjent jobben som utført, så lenge dette ikke er i orden kan vi heller ikke overføre pengene til deg!". Enda et hakk bedre ville jo være å legge til en knapp på hver enkelt jobb man har fått, der selger kan markere at "jobben er ferdig!", som da automatisk sender en melding til kjøperen om at man må gå inn (med link) og godkjenne at jobben er utført, evt mulighet til å markere "noe mangler - ikke helt ferdig", der selger så får tilsvarende melding tilbake".

Så kan man i tillegg lage lister for både kjøper og selger, der man får opp hvilke jobber man har stående i de forskjellige kategoriene, og en dato for når eventuelle utbetalinger skal komme.

Ja, mye av dette handler bare om at kjøper og selger må snakke sammen, men hvis det er problemer med at folk misforstår her, så vil man løse mye ved å både legge til rette for det, og til dels "tvinge" folk til å gjøre den nødvendige kommunikasjonen.
 

mrborgen

Medlem
@TorsteinO Den listen du skisserer var et veldig got forslag, som ville gitt en bedre oversikt enn slik det er nå, der de forskjellige jobbene kategoriseres under forskjellige faner, avhengig av hvor de er i prosessen. Da kan man fort overse en og annen jobb.

Her blir det nok en oppgradering i Mikrojobb 2.0! :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
PS: Nå har jeg aldri brukt tjenesten selv, så jeg aner jo egentlig ikke ordentlig hvordan det funker pr i dag, har bare gjetta litt ut fra klagene :) - men egentlig høres det jo ut som dere er godt på vei, det mangler jo tydeligvis bare funksjonaliteten for å markere/varsle "ferdig - kom og tørk!", og "nehei, du er ikke ferdig så det så" (litt inspirert av vesla her...)
 

xdex

Medlem
Jeg har ikke prøvd tjenesten, men finner designet veldig... leketøy aktig (litt sånn oldstyle template fra templatemonster.com) ellers er vel dette en tjeneste som er lik fiverr.com og de har jeg mye erfaring med, samt solgt en hel haug av tjenester der inne for 5$ :)
 

mrborgen

Medlem
@Roaa Vi kommer til å endre hele designet på siden, og da er nettopp "leketøy"-preget noe som skal komme mer i skyggen.

Hvordan tjenester er det du har solgt på fiverr?
 

Georg VI

New Member
Mikrojobb.no og Gigoy.no blir nå Needbox.com

Referer til MrBorgen vedr versjon 2.0.

Mye har skjedd siden siste innlegg, hvor Mikrojobb og Gigoy nå har fusjonert med mål om en Skandinavisk og Internasjonal tjeneste. Den nye tjenesten heter Needbox, og vil lanseres som beta i løpet av april 2013.

Needbox er utviklet fra scratch, så blir veldig annerledes enn mikrojobb. Konseptet er det samme, men både design og funksjonalitet er betydelig oppgradert og tilpasset dagens marked.

Kort om Needbox
Needbox vil ha en noe annen profil enn mikrojobb, hvor det fokuseres mer på tjenester lokalt, samt at brukere skal kunne publisere hva de ønsker utført. All login vil primært skje gjennom Facebook, Twitter og G+, slik at brukerne er verifisert og at det benyttes reelt navn og bilde. Dette også for å kunne benytte de sosiale funksjonene, samt at folk flest ønsker å vite hvem de handler med, spesielt dersom det krever personlig fremmøte.

For ytterligere informasjon i forbindelse med lanseringen, anbefales alle å registrere sin epost på Needbox.

NB Gigoy stenger dørene 1.mai 2013, men Mikrojobb vil fortsatt være aktiv:)
 

mittslankereliv

New Member
Mikrojobb.no

Hei alle sammen!

Godt det kom en god del svar. Ikke minst frustrasjoner og rykter. Det må vi selvsagt også ta seriøst. Noe vi gjør!

For å ta det i rekkefølge:

@Erlend Vi bytter anbefalt-jobber to ganger i uken, som regel på torsdager og søndager. Syns du dette burde skje oftere? Eller tenker du at vi bør være mer variasjon i hvilke jobber som anbafales?

Det føles "kjedelig" å gå inn på mikrojobb når du ser at de samme anbefalt-jobbene som forrige gang du var der?

@hvaer Det har hendt at vi har vært trege med å betale ut pengene, grunnet dårlig kommunikasjon blant oss som driver siden. Dette har vi rettet opp i, og vi betaler absolutt alltid ut pengene som selgeren har krav på! Vi kjører betalinger hver torsdag, til alle selgere som har fått godkjent salgene sine av kjøperne den siste uken.

Grunnen til at det av og til blir forvirring rundt dette, kan være fordi enkelte selgere har tolket at de har gjort en jobb, mens de derimot ikke har "offisielt" fått den godkjent av kjøperen. Det er vi selvsagt avhengig av for å kunne betale.



@timepoint Godt forslag. Skal ta det opp med de andre!

Mvh
mrborgen

jeg elsker denne siden!! Men det virker som det er litt lite nytt der inne/ useriøse aktører? jeg betalte noen for en jobb og hørte ingenting. Sendte "klage", men hørte fortsatt ikke noe. Så de pengene tapte jeg.

Jeg håper denne siden kommer mer frem, for det er en genial side, men etter min mening så er det for mange fjortiser som legger ut useriøse ting som kan skremme nye kunder kanskje..
 
Topp