Kjapp og trygg hosting for Wordpress

mnd lønn med NUF - Beregning

neXon

Medlem
Du har glemt feriepenger, samt arbeidsgiveravgift på feriepenger :)
Dette er pliktig når man er ansatt
 

hapetter

Medlem
Vel er usikker på dette med feriepenger når man har ansatt seg selv. Jeg har regnet at jeg tar ut 500K i lønn på de 1695 timene. Man trekker 12% av dette til ferie, men får det tilbake de 5 ukene man ikke jobber. Jeg forstår det da slik at det er 500K som er lønn inkl feriepenger. Skatten regnes av 11mnd og 1 mnd skattefri, derfor gjenomsnittskatten.

Vet det er noen regler ang den 5 ferieuken, men det utgjør ikke mye uansett om det er noe skatt der.

Kanskje noen kunne forklare hva man gjør med feriepenger når man er eneste ansatt i eget NUF?
 

hapetter

Medlem
ny beregning med NUF

Ny beregning som inkluderer feriepenger og halv skatt i desember.

Ser det ok ut?
 

Vedlegg

  • Netto med NUF.JPG
    Netto med NUF.JPG
    70,8 KB · Sett: 21

caver911

Medlem
Hvis jeg danner et NUF. som har sporadisk inntekter. hvor ofte må dette regnskapsføres og bokføres. For eksempel NUF'et mottar 5-12 innbetalinger per år fra provisjoner. Er det nok å sende inn dette en eller to ganger i året?

Hvis NUFet i starten har null inntekter, hvor ofte bør egnskapsføring og revisjon da sendes inn?

mvh
 

hansson

Langveisfarende
Du sender bare inn noe 1 gang i året, dvs. året etter at regnskapsåret er slutt. Fristen er 30. august 2014 for regnskapsåret 2013. Men du plikter å holde regnskapet ajour minst hver fjerde måned, og annenhver måned hvis firmaet blir MVA-registrert. Hvis du bruker en regnskapsfører så må du vanligvis levere fra deg bilagsmateriell hver måned på en avtalt dato. Det blir kanskje i overkant ambisiøst å bruke regnskapsfører siden du vil få svært få transaksjoner, så det beste her er at du tar deg av regnskapsføringen selv.

Redigert: I tillegg må du selvsagt levere inn tall fra regnskapet i næringsoppgaven og selvangivelsen for NUF-et eller AS-et innen 31. mai.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Enig, men en slipper å ajourføre regnskapet hver fjerde måned hvis en under 300 bilag. Og her ser det ut til å være 5-12 innbetalinger i året, og da er det sikkert få utgiftsbilag også. Så hvis firmaet ikke er registrert for mva vil ajourføring bare én gang i året oppfylle bokføringsloven.
 
Topp