Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MVA på salg av nettsider?

Steve Cash

Medlem
Tja, den revisoren svarte kanskje ut fra forutsetnignen at det bare var en webside som sådan som ble solgt uten å være ledd i overdragelse av virksomhet, eller et domene for den saks skyld. Og da vil jo svaret være riktig, uten at det kan overføre det svaret til alle andre situasjoner. Merverdiavgift er vanskelig, det er derfor det er morsomt. :)

Jeg er enig med Kluften, en tolker gjerne spørsmålet ut fra hvilke opplysninger en sitter med, derfor blir svaret aldri helt bra hvis ikke spørsmålet inneholder alle forutsetninger.

Trådstarter skriver noe som tyder på at han/hun eier dette som privatperson, men tja, beløpet er ganske høyt. Hvis dette ikke er et domene som tilfeldigvis et eller annet firma har god bruk for, tyder bare beløpets strørrelse på næring.
 
Sist redigert:
Synd å si det, men hverken regnskapsførere og revisorer er til å stole 100% på når det gjelder lover og regler som ikke er presisert 100%. De tolker ting etter beste evne og kan ta feil, jeg har opplevd det mange ganger.

Enig med deg, men det har ikke hatt resultatmessing betydning (de begge er mva registert) for meg eller motparten så har ikke gjort mye research.
 

Steve Cash

Medlem
Trådstarter skriver her at Skatteetaten har bekreftet at salget ikke vil være mva-pliktig. Faglig interessant for meg, kan du skrive hva som var avgjørende for fritaket/unntaket, kakeboksen?
 
Topp