Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MyPack.no ?

Når jeg ser dette frister det nesten og bare gå for Mypack og droppe Posten når jeg skal starte opp. Eller gi kunder som velger mypack noe gratis for eks, gratis frakt om de velger dem. Har fått flere pakker levert via ICA og på veldig kort tid.

Er det noen som har laget en Mypack-modul til Magento?
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Er consignor et automatisert system for nettbutikker, eller må man skrive inn hvert eneste kundenavn, adresse, vekt osv? Altså kan consignor hente informasjon rett ut av databasen til en nettbutikkløsning?
 

AgderSkilt.no

New Member
Både og. Jeg har akkurat satt opp dette på noen nettbutikker, der det hentes ut fra databasene.. Denne løsningen fungerer veldig bra! Man puncher inn ordrenr. i Consignor, og den henter ut alt av info.

Webservice heter det, og du kan få kjøpt ferdig løsning fra Edi-soft. Genialt! :)
 

HPF

Medlem
Er consignor et automatisert system for nettbutikker, eller må man skrive inn hvert eneste kundenavn, adresse, vekt osv? Altså kan consignor hente informasjon rett ut av databasen til en nettbutikkløsning?
Du finner mer info her. Ekspederer du mange ordre pr. dag så er nok "gammeldagse" filutlegg fremdeles det enkleste. Vekt og dimensjon har jeg aldri lagt inn.
 

May

Medlem
Komplett og flere bruker Mypack.no (Tollpost) som et alternativ til posten.

Har noen erfaringer med dem? Bør man ha et større volum av pakker for å tegne avtale, eller er de et reellt alternativ også for mindre bedrifter?

Mypack/tollpost eies av posten i Sverige. Mer konkurranse gir lavere priser. Dermed burde dette kanskje være noe å tenke på?

Lars
Jeg driver "smått", men tegnet i går avtale med Tollpost. Altså ingen erfaring enda, men gleder meg til å komme i gang. Som en tidligere har nevnt - mye å spare. Opptil kr 70,- pr forsendelse( o.5 - 3 kg og det representerer penger jeg ellers "sponser fraktkostnadene med for i det hele tatt å ha salg) Det vil altså utgjøre et direkte bidrag til å kunne investere mer i bedriften. Krever EDI, men det skulle jeg allikevel implementere. Flere leveringalternativer. De henter uten ekstra kostnad selv om det er kun en pakke. Sortering av pakker gjøres ved lokal terminal, og vil dermed bidra til kortere tid på veien. (Alt fra sør Norge som sendes med Bring, tar turen om Oslo) Om ikke andre grunner, så er det verdt å vurdere for å bidra til en økt konkurranse.
 

HPF

Medlem
Komplett og flere bruker Mypack.no (Tollpost) som et alternativ til posten.
Der ser det ut til å ha skjedd noe siden du skrev dette for litt over 2 år siden.

Komplett/MPX har kuttet ut Posten med unntak av Brevpakke (pakker under 350 gram og under kr.1000,-) og Bedriftspakke Express (kun for bedrifter). Også Postautomater, som jeg tror opprinnelig var et samarbeidsprosjekt mellom Komplett og Posten, tilbys ikke lenger.

For "vanlige" pakker er det nå Tollpost for alle penga (foruten Komplett gruppens egne Pick up Points).
 

Richardvs

Medlem
Bestilte nylig en pakke fra mpx.no.
Om jeg valgte Ålesund, ble det automatisk valgt mypack,
men jeg sendte den ut på landet, så da ble det sendt med posten ;)
 
Topp