Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mystore og Klarna med nytt banebrytende samarbeid

Rudi Thomassen

New Member
Hei,

Legger ut denne her da det muligens kan være av interesse :)

Mystore og Klarna har inngått et nytt samarbeid, der Mystore tilbyr nettbutikker forhåndsintegrert kredittkort- og fakturaløsninger uten faste kostnader.

Mystore.no er verdens første og foreløpig eneste Klarna Native Partner, som gjør at vi kan tilby Klarna Checkout til våre kunder uten faste kostnader. Hos Mystore så er altså Klarna Checkout forhåndsinstallert i alle nettbutikker som vi leverer, uten oppstartsavgift eller månedsavgifter, slik at alle som starter nettbutikk hos Mystore kan selge med Klarna Checkout fra dag 1, uten noen ekstra avtaler og administrasjon.

Legger en link også til pressemeldingen som vi sender samt litt mer info om løsningen.

Pressemelding:
http://www.mystore.no/mystore_first_native_partner/

Mer informasjon:
http://www.mystore.no/faktura_og_kredittkortlosning_fra_klarna/
 

rattata

Medlem
Fett tilbud det, men når prisene på nettbutikken samtidig økes så er vel ikke tilbudet så veldig fantastisk. I fjor hadde dere pakkepriser på 549, 749 og 1999 - og anbefalt løsning var den til 749 i måneden. I dag koster anbefalt løsning fra dere 1249 per måned.

Hvis man i fjor ønsket en butikk med opptil 5000 produkter kostet det 549 per måned. I dag koster samme løsning 1249 per måned. Altså godt over dobbelt så dyrt.

Ser ut som om dere også har lagt inn noen av de andre modulene deres i standardpakkene, slik at de er mer funksjonsrike nå enn for noen måneder siden, og det er bra - men synes ikke den dealen med Klarna ser så veldig fantastisk ut, med tanke på prisøkningen.
 

xdex

Medlem
Slenger inn denne bare for å bekrefte det som @rattata sier

desember 2013, mindre priser, 3 pakker.

zlPrpNx.png


I dag ser vi altså 449/mnd med opptil 1000 produkter, mot 549, opp til 5000 produkter i 2013/2014, hvor det før var flere design maler og velge mellom, mot en i dag. Dette er altså den billigste før, mot billigst i dag. Når det er sagt, er jo prisendringer helt normalt, og syntes ikke dette er så sjokkerende, tydelig så går man for andre modeller i dag enn tidligere.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Nå var det vel ikke pris på pakkene som var diskusjonstemaet her. Og, så må jeg jo spørre - ble prisene endret i forbindelse med lansering av denne avtalen? Hvis ikke kan jeg ikke se hva de har å gjøre med hverandre.

Når det er sagt så endrer priser på produkter og tjenester seg hele tiden, så det er vel ikke noe overraskende!?!
 

rattata

Medlem
Mitt poeng var bare at jeg ikke synes tilbudet var så veldig fantastisk. De går høyt ut og kaller det banebrytende, men det eneste banebrytende med dette tilbudet er at du får en regning i stedet for to - og prisen er i tillegg økt.
 

Fritz

Medlem
De har visst fått mye tyn for prisene, det var bare 3 alternativer sist jeg sjekket for ca en uke siden. Billigste da var 849,-. Og hva skal man med 10 ordre i måneden som er grensa på det billigste nå, hvor mange nettbutikker vil ha glede av det tilbudet liksom? Den minste pakken var meningsløst dårlig før, hvem i all verden kom på å lage noe enda kjipere? Det blir nesten bare gjerrig, spør du meg... eller gjerrig og dyrt på en gang! Nå får man premium pakke hos 24netbutikk til samme pris, med ganske mye bedre vilkår. Tipper vel også at man snart får med chekout "gratis" der og. Tror nok jeg prøver 24nettbutikk før det blir noe multistore (som sikkert også blir altfor dyrt..).
 

Rudi Thomassen

New Member
Hei,

Kort om prisene, som jeg ser blir litt diskutert, selv om det ikke var hovedpoenget med posten. Mystore økte prisene for noen måneder siden, helt uavhengig av, og lenge før, den nye integrasjonen/samarbeidet med Klarna. Dette gjorde vi i forbindelse med en stor oppdatering på plattformen, der vi la til tonnevis av funksjonalitet. Når det er sagt så er det ganske mange år siden Mystore økte prisene forrige gang. Prisene hos oss har ikke engang vært regulert i forhold til konsumprisindeksen på mange år, til tross for at plattformskravene til nettbutikker har økt et tosiffret antall ganger kontra hvordan det var bare for få år siden.

Vi kunne velge å kjøre med de samme prisene som vi har gjort i "alle" år eller ta plattformen til neste steg. Vi valgte sistnevnte. Og det er også grunnen til at vi mer enn har doblet antall ansatte på under ett år, og lagt til såpass med funksjonalitet at jeg tør påstå at vi kan konkurrere med hvilken som helst plattform i hvilket som helst segment. Mulig jeg stikker hodet ut her, men prøver hvertfall å forklare bakgrunnen for pakkeprisene.

Når det gjelder den billigste pakken (den til 449 kr), så ble den lagt til når vi lanserte den nye løsningen med Klarna Checkout denne uken. Grunnen til det er rett og slett for å gi et billig pakketilbud til helt nye startups, være seg små enkeltmannsforetak, noen som kun vil ha et utstillingsvindu på nett eller andre gründere. Og jeg kan garantere at det finnes ganske mange nettbutikker med under 10 order i måneden som trenger dette. 10 order i måneden tilsvarer gjerne en årsomsetning på opp mot 100 000 kr (selvsagt avhenging av snittordre).

Med tanke på at Klarna Checkout er et premiumprodukt som koster 6499 kr i etablering, samt 799 kr per måned så har det tidligere vært et for dyrt produkt for mange nyoppstartede nettbutikker. Nå tilbys dette uten oppstartskostnaden og uten månedsavgiften i pakker som koster fra 449 kr. Klarna Checkout er allerede innstallert i butikken når du aktiverer den, så man slipper masse administrasjon, søknader om innløseravtaler etc etc.

Nå vil sikkert andre aktører komme etter oss og prøve å konkurrere på pris, men vi føler oss trygg på at vår plattform leverer som forventet i henhold til pris og funksjonalitet både til nyoppstartede bedrifter og til store nettbutikker. Når vi i tillegg leverer Klarna Checkout som kassaløsning uten noen ekstra faste kostnader, så blir totalproduktet veldig bra tør jeg påstå. Vi føler oss også trygg på at Klarna Checkout er markedets beste kasse, og for veldig mange nettbutikker er det konverteringsprosenten i kassa som er noe av det viktigste for bunnlinja. Alle tall og statistikker vi sitter med viser at der er Klarna Checkout nærmest uslåelig per i dag. Spesielt på mobile enheter, som nå står for ca 50% av all trafikk til nettbutikker generelt.

mvh
 
Topp