Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Når reklamen ikke holder mål

mannen

Medlem
Dette er jo selvsagt bare bull.
er nok et firma som administrerer facebookannonser for deg, på lik linje med at det finnes en drøss firma som tilbyr det samme når det gjelder adwords.

er det et navn på dette firmaet?

Ja, det er jo det. Tenkte å la være å si det før jeg visste hvordan resutatet ble. Jeg pleier i alle fall google mitt firmanavn fra tid til annen. Ønsker derfor ikke å si noe navn før jeg vet hvor det går :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Enda en kjøper som føler seg "snytt" fordi han ikke har produkter som klarer å konvertere! Dette begynner å bli en gjenganger her på forumet.

Og, skal du gå ut med firmanavnet så vil du bare gjøre det hvis det går i din favør?? Eller er det kun når det går i din disfavør??

Når du kjøper annonser så tilbyr selger kun et utstillingsvindu, selve salget/konverteringen må du nesten stå for selv.
Det selger kan ta på seg er å rådgi deg i forhold til den spisskompetansen han sitter på i forhold til å bruke det utstillingsvinduet.

Som selger sitter man på mye statistikk og kan fortelle hva som har fungert tidligere og hva som ikke har det. Derfor kan man ofte rådgi og veilede kjøper i riktig retning. Innimellom så er det annonsører som mener de vet bedre og blir bitre og sure når det ikke konverterte som de hadde håpet.

De tallene som blir presentert her er jo ikke dårlige - tvert imot så er det ganske ok tall på visningspris. Så selger har vel sine ord til dels i behold.

Mitt spørsmål til deg:

Brukte du samme annonsen som første gang?
Hadde du samme målgruppe som første gang?
Var det i samme tidsrom som første gang?

Det er mange variabler som skal på plass for å sammenligne.

Var f.eks din kampanjeperiode første gang like lang som den siste?

Og, til slutt - hva slags produkt er det du selger?? Kanskje det er noen her inne som har et godt tilbud til deg på annonsering e.l.
 

zapotek

Medlem
Det er egentlig veldig enkelt.

Folk er på Facebook for å holde seg oppdatert på hva vennene gjør. Om du bombarderer dem med 2 millioner annonsevisninger for hjulvispere, treningsutstyr eller gitarer så er sjansen for at de klikker på annonsen og handler forsvinnende liten. De er ikke i kjøpsmodus.

Om du derimot kjørte 2 millioner annonsevisninger for hjulvispere på en nettside OM hjulvispere ville du fått en konvertering av en annen verden.
 

tulling99

Medlem
Eneste positive er jo at forliksrådet består av en kar uten juridiske kunnskaper, som kun tar en skjønnsmessig vurdering av hvem han liker best av dere.
 

tulling99

Medlem
Beklager, men denne setningen stod ganske godt til navnet ditt...... ;-) Er vel ikke helt slik det foregår

Ja beklager, skal rette den:

Eneste positive er jo at forliksrådet består av tre folk uten juridiske kunnskaper, som kun tar en skjønnsmessig vurdering av hvem de liker best av dere.

-Det er iallefall inntrykket til mange i yrket mitt.
 
Topp