Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Natta Kudos

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor brukte dere kudos i det heletatt egentlig?
Brukte dere det for å markedsføre deres egen blogg til andre bloggere som har de akkurat samme affiliate annonsene på sin blogg? Hva var egentlig greia med kudos?

Kudos ble, iallfall av meg, brukt utelukkende for å få litt trafikk. Den tiden der, for ett til to år siden, så gav faktisk en kudos topp-plassering littegranne trafikk, kanskje spesielt fordi man også havnet på fordelaktig plass på ItAvisens forside. Det kunne gi, litt avhengig av tittel, opp mot og kanskje litt over 1000 besøk på noen timer.

Vi på WF hadde bla en "hemmelig" gruppe der vi stemte hverandre opp på listen. Hehe. Gud så patetiske vi var! Siden lærte "alle" at å game kudos var dritlett pga den crappy sikkerheten, så da ble jo kudos overstrømmet av twingly-hore-blogger som ingen hadde interesse av å lese.

Jeg husker også at en post som hadde blitt inkludert på kudos også ble hurtigere indeksert av Google. Og kanskje fikk man høyere PR? Husker ikke.

Men artig å mimre om "gamle" dager...
 

kongen

kongemedlem
Det kunne gi, litt avhengig av tittel, opp mot og kanskje litt over 1000 besøk på noen timer.

Hvilke titler gav besøk? Og hvilken aldersgruppe fikk man besøk av?
Var det mest "sjokkerende" kjendispuppetitler og unge mannlige bloggere?
Eller fikk man "normale" mennesker som ikke har noen blogg selv?
Hvor mye penger ble det av 1000 kudosbesøk.
 

Keanu

Geek
Litt synd at Kudos legger ned, selv om jeg ikke har brukt det på nesten et år nå. Var nok også av den litt kyniske typen, som hovedsaklig brukte den for trafikk og backlink.

Profilen min hadde en pen PR3 sist jeg sjekka for noen uker siden, så det var en fin backlink og en sikker måte å få indeksert nytt innhold på.

Jeg kommer nok ikke til å savne Kudos, siden jeg hovedsaklig benytter andre metoder, og heller aldri har brukt kudos for å finne bra sider (siden jeg omtrent aldri fant noe bra). Som sagt kunne de nok stått i mot litt av "spammen" med moderering/bedre sikkerhet (med tanke på stemmegiving osv), men jeg tror ikke Norge har plass eller behov for en egen digg-klone.

Selv tror jeg den eneste som faktisk kan få til noe slikt er Facebook. Da tenker jeg på toppliste med saker som folk har lagt til, stemming med tommel opp og ned. Det tror jeg kunne vært bra, men det spørs om de er interessert i å få til noe sånt.

Edit;
Og om penger, min erfaring er at kudos-trafikk er relativt sett lite verdt. Bedre enn digg-trafikk, naturlig nok langt dårligere enn generisk søkemotortrafikk.
For min del var det best effekt med humorvideoer (embeded metacafe/youtube/etc). Merk at jeg ikke gamet Kudos, noe som resulterte at de aller fleste sakene fikk en stemme. :)
 
Sist redigert:
Topp