Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Negativ erfaring med Engager - Engagerapp.com

thoaud

Country manager @ Servebolt
Ønsker å dele min erfaring med SMN AS / Engager (engagerapp.com).
Først og fremst, de fremstår profesjonelle i aller høyeste grad. Rask support, og har en nettside som vet å selge. Jeg var nysgjerrig på hva de faktisk kunne levere, og registrerte meg for en prøveperiode. Siden de oppgir på sine nettsider "Lav pris og ingen binding" tenker jeg at det ikke var noe problem. Der tok jeg feil.

Skjønte ikke helt hva verdien i tjenesten var når jeg begynte å bruke den, og forsto at dette var en tjeneste som trengte mer tid for å fungere.

Så mottar jeg eposten som sier følgende:

Grunnet tekniske problemer har desverre ikke Engager fungert optimalt så langt i din 7 dagers kostnadsfrie prøveperiode.

Ny utløpsdato er dermed 10.07.2014. Vi minner også om at du må sende oss en mail til support@engagerapp.com eller si fra i chat-funksjonen inne i Engager innen utløpsdatoen dersom du ikke ønsker å beholde tilgangen og bli kunde av oss når prøveperioden utløper.



Denne ser jeg aldri at jeg får da den går rett i spam, og har nå glemt hele Engager.

Neste mail jeg mottar sier følgende:

Din kostnadsfrie prøveperiode på Engager for FIRMANAVNET AS utløp den 10. juli, og tilgangen din er nå fornyet for 12 måneder slik som avtalt.

Fornyet med 12måneder? Hvor ble det av ingen bindingstid?

Så jeg sender en hyggelig epost til Engager, og sier at jeg hadde glemt hele greia og at jeg håper de kan fjerne mitt abonnement, selv om det har gått 5dager over tiden. Firmaet det eventuelt skulle brukes på var en oppstartsbedrift, som ikke vil lansere.

I mine øyne er det bare god kundeservice, og investering i et godt rykte å la slike saker gå.
Men neida, det synes ikke Engager. De viser til vilkårene sine, og holder på sitt krav om at det skal betales 7000,-.

Så da må jeg vel betale de 7000 da. For en tjeneste jeg ikke vil ha. En tjeneste som hadde lav pris, og ingen binding. Jeg leser nå at de visstnok har 6000kunder i Norge, men det virker litt for godt til å være sant.

Men i mine øyne er jeg lurt. Så mitt tips er: Hold dere unna Engager, med mindre dere virkelig har troen på at det fungerer og er villig til å betale 7000kr, selv om dere ikke er fornøyd.
Ikke regn med at de er snille, om du ikke er fornøyd med tjenesten.
Og les vilkårene!
 

river

Medlem
Hva går egentlig denne "appen" ut på ? Har sett de reklamere på FB, men har aldri skjønt greien.
 

Tony J

Alle skal få
Står det nevnt i vilkårene at du må betale for 1 år dersom du ikke melder deg ut innen fristen? Har de ikke sendt deg en epost med påminnelse før utløpsdato? (ja den havnet i spamboksen din).
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
De påstår at de skal kunne skreddersy kampanjer for sosiale medier for små og mellomstore bedrifter. Det jeg klarte å få ut av tjenesten var en mulighet for å chatte med en "rådgiver".

Nå sliter jeg faktisk med å finne vilkårene, så ikke lett å si om det står noe der. De har ikke publisert sine vilkår verken på nettstedet, ved logg inn eller etter man har logget på tjenesten/portalen.

Ja, de sendte epost med påminnelse, men på en annen side er det jo ikke vanskelig å lage en epost som går rett i spam.
 

rarnesen

New Member
jeg har akkurat samme opplevelse

dem har også send meg en faktura for en tjeneste jeg absolutt ikke ønsker. dette er svindel fra ene til annen. kun humbug og fanteri.. jeg også registrerte meg men kom aldri inn når jeg prøvde å logge meg inn. så jeg bare ga blaffen i hele greiene. og så kom en mail at mitt "prøveabb" var utgått og at jeg nå fikk en faktura for 1 års abbonoment, for noe jeg absolutt ikke ønsker..

fakturaen kommer selvsagt ikke til å bli betalt.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Jeg sa jeg ikke ønsket noe abonnement, men fikk følgende svar:

Vi har lagt tid og ressurser i ditt kundeforhold, basert på at vi ikke mottok noen oppsigelse fra deg innenfor prøvetiden. Utover dette er det ikke et vilkår at du må ha tatt i bruk applikasjonen for at avtalen skal tre i kraft.

Skrev følgende mail til de den 15.juli som svar:


Da sier vi med dette opp alle våre forhold med SMN AS.

Jeg, som privatperson, ønsker også at dere utleverer all informasjon dere har på meg.

Ønsker også at dere dokumenterer hva dere har brukt tid og ressurser på.

De har enda ikke svart, etter 5 dager.


Hold dere unna Engagerapp.com og SMN AS !
 
Sist redigert:

rarnesen

New Member
må få advart flest mulig om dette svindelselskapet.

nå truer jo dem med inkasso og forliksrådet om jeg ikke betaler.. jeg skal ivertfall spr mest mulig sanhet om dette svindelselskapet så flest mulig får..

og det er jo også litt bemerkelsesverdig at dem på sine nettsider sier at dem har 6000 kunder.. men ifjor omsatte dem for 8 millioner.. har dem 6000 på denne tjenesten som koster 7000,- (inkl mva) så skulle jo omsettningen til selskapet vært nermere 40 mill..

og ***, som skal ha gått BI, må ha lært noe jeg ikke har fått med meg.
Smn AS - Oslo - Se Regnskap, Roller og mer
 
Sist redigert av en moderator:

rarnesen

New Member
frekkheten nådegave..

dem var jo så frekke og ringte idag til meg også.. sikkert en av sjefenen.. en av dem 5 ansatte. og når jeg konforterte han med at dem umulig kunne ha 6000 kunder på denne tjenesten, så bortforklarte han dem med at dem hadde hadt en annen/enklere løsning før. Men da kan dem jo heller ikke markedsføre at "Denne" tjenesten har 6000 brukere..

her er det så mye å ta tak i når jeg er ferdig så skulle dem ønsker at dem ALDRI hadde lagt seg ut med undertegnede..

jeg skal ivertfall dedikere god porsjon tid til å spre budskapet om dette svindelfirmaet.

slike SVINDELfirma gjør meg Mildt sagt FLY forbanna.. jeg ble så forbanna til slutt på telefonen med denne personen at jeg ba han reise til He...te og så la jeg på..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Står det nevnt i vilkårene at du må betale for 1 år dersom du ikke melder deg ut innen fristen? Har de ikke sendt deg en epost med påminnelse før utløpsdato? (ja den havnet i spamboksen din).

Jeg prøvde å klikke meg gjennom der, men orker ikke å melde meg på ved et uhell og plutselig få masse mas fra dem, så jeg fullførte ikke. Uansett - betingelsene må nok komme før påmeldingen for å være gyldige, jeg kan aldri tenke meg at det holder å sende dem i en mail i etterkant.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Jeg opprettet en ny konto, for å sjekke hva som står i vilkårene.

De skriver følgende på bekreftelsessiden sin:


Informasjon om prøveperioden
Du får nå prøve Engager™ gratis i 7 dager med full tilgang til alle appens funksjoner. En kopi av gjeldende avtalevilkår er sendt til deg på mail for din gjennomlesning. Ved å trykke start appen nå aksepterer du disse.

Fornying og 100% fornøyd garanti
Hvis du ønsker å beholde Engager™ etter prøveperioden trenger du ikke foreta deg noe - du får da tilgang til tjenesten i ett år for kun kr. 5.998,- Hvis ikke kan du enkelt si opp avtalen når som helst innen prøveperioden er over.

Lav pris og ingen binding
Mens mange bedriftstjenester er både dyre og vanskelige å komme igang med, har vi bestemt oss for å gjøre Engager™ enkelt, rimelig og tilgjengelig for alle bedrifter. Derfor har Engager™ en fast og lav årlig pris, som tilsvarer under 1/100 av kostnaden til ha egne ansatte til å gjøre samme jobben, og ingen bindingstid.

Lenken til avtalevilkårene fungerer ikke, og jeg mottar ingen avtalevilkår på mail.
Det må jo være nok til å slippe å betale?
 

Steve Cash

Medlem
Tja, det står at ved å starte appen har du godtatt vilkårene, videre står det at hvis du vil fortsette etter prøveperioden gjøres det om til et årsabonnement uten at du foretar det noe. Denne informasjonen hadde du faktisk tilgang til før du satte i gang, selv om du kanskje ikke la så nøye merke til det som sto. Du har åpenbart forholdt deg passiv og ikke sagt opp i prøveperioden. Det taler ikke til din fordel.

Det avgjørende blir om du har inngått en bindende avtale selv om du ikke har fått mailen med avtalevilkårene, og selv om en annen mail gikk i spamfilteret. Og at den gikk dit kan i alle fall ikke leverandøren lastes for.

Dette er nettopp slike saker som holder liv i deler av advokatstanden, jeg vet om rettssaker som er avholdt nettopp på bakgrunn av uklarhet om det er inngått en bindende avtale. Jeg er ikke jurist, og jeg vet ikke om noen jurister her, men det er juridisk hjelp du trenger, alt jeg og andre kan bidra med her blir synsing.

Du har to muligheter: Kontakte en advokat og få vedkommende til å skrive et brev til selskapet med dine argumenter, det vil koste deg et par tusen eller mer, avhengig av hvor dyr advokat du finner. Eller du kan bare fortsette å protestere og satse på at leverandøren gir opp til slutt for de det tar for mye ressurser å krangle med deg, det kan føre fram det også. Du kan f.eks. nekte å betale, avvise inkassokrav når den tid kommer ved at du er uenig i kravet mv. Det siste er en risikosport riktignok.

Men jeg skal være enig i at det kan virke som om dette firmaet spekulerer i uklar informasjon og at folk vil gå i fella.

Støtanke: Er det at det går over fra prøveperiode til abonnement det som kalles negativt salg, altså at en kjøper hvis en ikke klart sier fra at en skal ha noe. Det er faktisk ulovlig i Norge, men jeg er usikker på om det bare i forbrukerfold.

Nok synsing fra meg. Kontakt advokat eller bli grusom.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det avgjørende blir om du har inngått en bindende avtale selv om du ikke har fått mailen med avtalevilkårene, og selv om en annen mail gikk i spamfilteret. Og at den gikk dit kan i alle fall ikke leverandøren lastes for.

Det kan faktisk være den som sender ut mail sin feil. Hvis den som sender bruker en mailserver som er svartelistet et eller annet sted så må det være senderen sitt ansvar, ikke mottageren.
 

kongen

kongemedlem
De reklamerer for "ingen binding". Står det noe i avtalen om "oppsigelsestid"? Hvis ikke så kan du si opp avtalen når som helst, og oppsigelsen gjelder fra samme dag du sier i fra.

For tilgang til et helt år så er prisen 7000 kroner. Ta 7000 og del på 365 dager = 19 kr. Gang 19 kroner med antall dager mellom utløpet av prøveperioden og den dagen du sa opp avtalen. Finito!
 
Topp