Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Negativ erfaring med Engager - Engagerapp.com

Atian

Medlem
Her er det så mye åpenlyst feil og mangler fra leverandørens siden, hva gjelder markedsføring og levering av betingelser. Her er det bare å møte opp i forliksrådet uten advokat og fortelle det som det er, saklig og uten anstrengelser. Så skal det godt gjøres å bli felt. Bare ønsk de velkommen til forliksrådet. Når du mottar evt. inkasso, så skriver du bare kort til inkassoselskapet at du har bestridet fakturaen, da tjenesten ikke er levert i henhold til markedsføring og manglende avtalevilkår. Da skal det godt gjøres at de tar deg til forliksrådet uten at selskapet tvinger deg dit. Trolig vil det gi de mye negativ reklame.
 

Steve Cash

Medlem
Det kan faktisk være den som sender ut mail sin feil. Hvis den som sender bruker en mailserver som er svartelistet et eller annet sted så må det være senderen sitt ansvar, ikke mottageren.
Det tenkte jeg ikke på, men du har selvfølgelig rett, slik kan det være. Og det lukter da også av at de gjør sitt ytterste for at kundene ikke skal få all relevant informasjon. Men å få en forliksdommer til å forstå slike tekniske spissfindigheter kan være en utfordring.

Atian har også et godt poeng, det er mulig denne løsningen fører fram. En annen mulighet er å en eller annen journalist interessert i saken, de færreste firmaer er interessert i dårlig presse. Men det er lettere sagt en gjort, det må være en pulikasjon med en viss gjennomslagskraft som tar saken, og de flere aviser, tv-programmer osv. er mest interessert i saker der forbrukere er dårlig behandet, næringsdrivende er ikke så interessante.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Slik jeg ser det så er det uansett leverandørs ansvar å dokumentere, og ikke mitt. Men jeg skal selvfølgelig møte opp med min dokumentasjon.

Problemet er jo selvsagt at det er enkelt å forfalske dokumentasjon til forliksrådet. De er jo ikke akkurat digitale eksperter.
 

rarnesen

New Member
forliksrådet

si ifra om du ender der.. da blir jeg gjerne med.. så forstår forliksråde at dette er jo ikke bare et engangstilfelle, men at dette er gjort bevist og med overlegg. jeg har skrevet ut alle nettsidene fra dem slik at dem ikke skal ha mulighet til å legge frem "nye" nettsider og påstå at dem "alltid" har vært der.. ;-)
 

Tinahj89

New Member
Samme erfaring!

thoaud: Akkurat det samme skjedde med meg! Fikk nøyaktig samme mailer som du skrev du hadde fått, om teknisk feil o.s.v.
Fikk heller ikke logget inn under prøveperioden, og glemte derfor hele engager.
Kommer ikke til å betale den regningen. Dessuten var det jo altfor kort betalingsfrist! Fikk regningen en fredag og betalingsfristen var mandagen etter...
 

Beergear.no

Medlem
Har også fått Mail fra dem!

Tok kontakt pr telefon, og sende mail for å ha dokumentasjon.
Skrev rett ut i mailen at jeg sendte mail for å ha dokumentasjon til en eventuell anmeldelse, men at vi selvfølgelig håpet å unngå å måtte anmelde dem.
Forklarte også som det var at jeg ikke har fått epost fra dem, men at den muligens kunne ha blitt tatt i et av flere spam filter.

Etter et par timer fikk jeg denne, og synes faktisk de oppførte seg ryddig.
Har ikke registrert meg hos dem, og det fortalte jeg dem.

Sa også klart i fra at om de ikke ryddet opp i dette ville jeg "lage et helvete på nett" for dem, inkludert Facebook, forum mm. At jeg ville kontakte media, og levere en anmeldelse før dagen var omme. Noe jeg utvilsomt hadde gjort!

Men nå endte jo dette godt, så har egentlig ingenting negativt å si.
En eller annen "kødd" kan selvfølgelig har registrert meg.
Alt man trenger er jo epost adressen.
Om ikke det er tilfellet sender de ut faktura uten videre.
Noe jeg ikke har grunnlag for å påstå!
Anyway, tommel opp for at de fikk saken ut av verden på ca 2 timer!

Navn fjernet (SMN AS)
08. aug 10.19

Hei Navn fjernet

Vi har undersøkt utsendelsloggen og finner ingen uregelmessigheter i registreringen deres datert 20.06.2014.
(Min anmerkning. Sa helt klart i fra at jeg aldri hadde registrert meg, og at det neppe holdt som dokumentasjon at noen har skrevet inn min epost og vårt firmanavn og klikket ok)

Prøveperioden vår er gratis, men har en oppsigelsefrist der man må si opp innen den fastsatte fristen dersom man ikke ønsker videre tilgang på Engager.

Vi vil dog ikke ha misfornøyde kunder i SMN, og har besluttet å oppheve avtalen deres og kreditere faktura.nr xxxxxxxx

Ønsker deg en fin dag videre ,
Mvh Support
 

Steve Cash

Medlem
Det skal jo være slik at når en tegner seg for et abonnement over nett, så får en tilsendt en e-post der en må trykke på en lenke, få opp en webside og bekrefte at en faktisk ønsker tjenesten. Selv om kunden kanskje har mistet e-posten fra dem pga. spamfilter så skal de ikke kjøre på før de har mottatt bekreftelse. Når det er så lettvint så kan jo alle som vil lage trøbbel og registrere folk de misliker og sette dem i en økonomisk forpliktelse. Ja, de opptrer faktisk en smule useriøst, hvis det foregår på denne måten.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Da har jeg fått ryddet opp med SMN AS.

Hadde en lengre samtale med en av deres medarbeidere, en annen enn jeg i utgangspunktet hadde kontakt med, ble saken løst og min faktura ble/blir kreditert.

Denne personen var imøtekommende, i sterk motsetning til personen jeg først pratet med.
Og det var SMN som tok kontakt med meg, selv om det har tatt ALT for lang tid å rydde opp.

SMN står fortsatt på at de har 6000 kunder, men ser også at de har endret tekst på nettsiden til "Brukt av mer enn 6.000 bedrifter i Norge.". Dette kan jo være kunder som allerede har forlatt de. At de tilsammen har 6000 org nummer i sin base kan jeg tro på, men at de på nåværende tidspunkt har 6000 bedrifter som aktivt bruker tjenesten? Tviler.

Men til syvende og sist klarte de altså å rydde opp, og jeg fikk gitt mine tilbakemeldinger til både informasjonen de gir og modellen de bygger på. Noe de sa de skulle se på, og var enige i.

Vil fortsatt ikke anbefale SMN / Engagerapp på nåværende tidspunkt, og håper de faktisk klarer å endre seg fra å lure kundene til å være åpne og kundefokusert.
 

Frode

Medlem
:)

Ja f...n heller Tonny, kan du ikke bare slette alt som er kritisk her på forumet, så slipper de "dumme" å bli ferska sånn hele tiden...
 
Topp