Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nei men hva f*** som feiler Tradedoubler?

i-net

Medlem
Hvilket nettverket anbefales som det beste TD alternativet? Med tanke på hvem som har flest affiliateprogrammer for det norske markedet osv?

Hadde vært fint om de som har sendt mail til TD om spørsmål rundt verifisering osv, kunne legge inn svaret i tråden her når det kommer.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg for min del bruker ikke TD i det heletatt. Dem får omtrent aldri inn nye programmer, dem er treige på support, provisjonene er som oftest dårlige og ifølge dere er det mye tull med statestikken (selv om dem hele tiden skryter av hvor flott og nøyaktig statestikken deres er).

Det eneste jeg synes er en fordel med TD er at dem tilbyr affiliatene sine å legge til sub-ID i lenkene, noe som er flott for å måle effektiviteten av kampanjer. Det er det ingen av de andre som tilbyr (ikke ser dem ut til å planlegge det heller!).
 

picxx

Well-Known Member
Det er det ingen av de andre som tilbyr (ikke ser dem ut til å planlegge det heller!).

Euroads har noe de kaller PNI hvor det er mulig å legge til subid.
Mmmedier har mulighet til å legge til subid (har ikke fått svar på den siste mailen enda så er ikke sikker på hvordan dette virker).
Comeandstay har noe de kaller callback hvor det er mulig å legge til en subid.

TD er nok heller ikke unik på dette feltet ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Euroads sin har jeg ikke testet.

MM Medier har IKKE noe form for subid funksjon. Dem hadde heller ingen planer om å impletere det, da det visstnok var dyrt (skulle vel egentlig bare ta noen kveldsjobber med arbeid men)..

Comeandstay har jeg ikke testet.
 

picxx

Well-Known Member
MM Medier har IKKE noe form for subid funksjon. Dem hadde heller ingen planer om å impletere det, da det visstnok var dyrt (skulle vel egentlig bare ta noen kveldsjobber med arbeid men)..

Her er svaret jeg fikk fra mmmedier

Hos MM Medier har vi et postback system, der er designet til feks
Cashback sider.
Dette betyder at der vil sendes en kode tilbage til dit system, når handling
fra en bruger ender ud i et lead.

I den koden må det da selvsagt være en subid, ellers er ikke dette systemet verdt en død sild.
Har sendt dem en ny mail for å høre hvordan jeg implenterer dette, så kan komme tilbake og fortelle dette om jeg en gang i tiden får svar fra dem.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg mailet da iallefall med en av disse danskene senest for 2 dager siden, men da fikk jeg beskjed om at dem ikke hadde noe slikt. Da forklarte jeg med teskje hva jeg mente med subid.

Advertising påstår member tracking funksjoner deres fungerer på samme måte, men den fungerer visst ikke for norske affiliates. Advertising kommer visst med noe nytt snart (uten at jeg spurte mer detaljert om det!), og da fikk jeg beskjed om at det KANSKJE kom noe tilsvarende subid.
 

picxx

Well-Known Member
MMmedier må jo ha et trackingsystem, for når du logger inn får du jo opp fra hvilket domene det kommer ugyldige klikk, og det betyr jo at de tracker klikkene.
Om man da slenger på en subid= bak en annonsør url blir jo dette lagret hos mmmedier, så de har jo dette liggende. Om de tilbyr det til alle publishere er jo et annet spørsmål.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kan legge til at Zanox også har system for subid.

Jeg har lett i kontrollpanelet hos zanox, men ikke funnet noe omkring subid der.
Også sendt dem en mail som er ubesvart.
Info omkring dette hadde vært gull verdt :)
 

i-net

Medlem
Ingen har fått beskjed om verifiseringen, men om du logger inn på TD, og søker på et program, står det ikke "not verified" hos deg, hvor "søk på programmet" sto før?
Eller inne på nettside registreringen?
Bare så synd det er umulig å bli verifisert da :\
 

Ole

Medlem
Hmm... Alle mine nettsteder unntatt ett var preverifisert av TradeDoubler, og det ene som ikke var verifisert tok det meg mindre enn to minutter å verifisere.
 

Bjrl

Medlem
Jeg fant ut at hovedbrukeren min for Norge og Storbrittannia var verifisert. Men en mindre bruker for Norge, samt brukerne mine i Danmark, Sverige og Italia var ikke verifisert.

I likhet med Ole hadde jeg null problem med å ordne verifisering.

Men det utrolige er jo at Tradedoubler kliner til med noe slikt uten så mye som antydning til en mail eller et varsel til affiliatene om hva de driver med.

Det er nesten så de havner på linje med Webhusetno i behandling av kundene sine. Og det er IKKE et kvalitetstegn...

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Testet akkurat nå, og når jeg verfiserer laster bare siden uten at det hender noe.
Mulig dette er noe nytt, og at TD manuelt verifiserer sidene som ligger i systemet etterhvert, og all den tid man blir kreditert for sine salg spiller det jo ikke så stor rolle, men likevel kjekt om TD kunne gitt informasjon til sine publishere når de implenterer noe nytt.
 
Topp