Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk med Bring

ptomter

Medlem
Jeg vil tippe i starten en ca 40-50 mindre pakker i uken. Ganske lette. På sikt kan det komme større pakker også, men også de ganske lette. Vil tippe at maksvekt vil ligge på 2-3 kg og det vil skje veldig sjeldent.

I forhold til at du har små pakker vil jeg foreslå en av to løsninger fra posten

Småpakker - Småpakker i postkassen - bring.no
Dette er uten sporing, men v

Minipakken - Bedrift til privat - Minipakken (med sporing) - bring.no
Dette er med sporing, men innen for en viss størrels, men åpner for ulike størrelser for tilegg. Ved innlevering er Pris pr sending er basert på gjennomsnittsvekt. Total vekt dividert med antall sendinger gir gjennomsnittsvekt for beregning av pris pr sending i henhold til pristabellen.
 

advanced22

New Member
I forhold til at du har små pakker vil jeg foreslå en av to løsninger fra posten

Småpakker - Småpakker i postkassen - bring.no
Dette er uten sporing, men v

Minipakken - Bedrift til privat - Minipakken (med sporing) - bring.no
Dette er med sporing, men innen for en viss størrels, men åpner for ulike størrelser for tilegg. Ved innlevering er Pris pr sending er basert på gjennomsnittsvekt. Total vekt dividert med antall sendinger gir gjennomsnittsvekt for beregning av pris pr sending i henhold til pristabellen.

Kan man avtale med bring å bruke begge disse?

Hvis jeg går for Minipakken, fungerer det ca slik: Fraktguiden regner ut pris, jeg bestiller frakt inne på mybring, pakker pakken og skriver mottakeradresse også legger på frankeringsmerke, leverer på postkontoret og betaler faktura når den kommer. Har jeg forstått det riktig da?
 

HPF

Medlem
Hvis jeg går for Minipakken, fungerer det ca slik: Fraktguiden regner ut pris, jeg bestiller frakt inne på mybring, pakker pakken og skriver mottakeradresse også legger på frankeringsmerke, leverer på postkontoret og betaler faktura når den kommer. Har jeg forstått det riktig da?
Minipakke er egentlig ikke så veldig mye billigere enn Servicepakke og har bare sporing frem til siste sorteringssted.

Du skriver du regner med 40-50 pakker i uken, ganske lette og unntaksvis pakker med maksvekt 2-3 kg. Hvis ikke pakkene er for voluminøse (og siden du vurderer å gå for Minipakke er de vel ikke det) så høres det ut som om Småpakker passer best for deg.

Hvis du bare unntaksvis skal sende store sporingspakker (< 100/år) så kan du bruke Edi-Soft Consignor ticket gratis. Får du høyere volum må du betale.

Hos ProTeria er det mye pluss pluss for funksjoner som følger med Consignor så du bør undersøke før du bestemmer deg.
 
Sist redigert:

YngveB

Medlem
2014, proteria... Skal du bruke noen form for EDI så bør du absolutt vurdere Cargonizer fra logistra.no. Videre så sjekk prisen på transportørene, uten å vite hva du selger så vanskelig å si. De fleste systemer med respekt for seg selv kan du sette en gjennomsnitts vekt som slår inn om det ikke er noe spesielt. Noe som kan spare litt tid. Plattform skal du bruke?
 

advanced22

New Member
2014, proteria... Skal du bruke noen form for EDI så bør du absolutt vurdere Cargonizer fra logistra.no. Videre så sjekk prisen på transportørene, uten å vite hva du selger så vanskelig å si. De fleste systemer med respekt for seg selv kan du sette en gjennomsnitts vekt som slår inn om det ikke er noe spesielt. Noe som kan spare litt tid. Plattform skal du bruke?


Tenkte å gå for nettxpress (cs.cart)

Vet ikke om jeg har bruk for noe EDI system i starten, da jeg ikke vil ha så mange pakker å sende.

Må man manuelt gå inn på mybring og bestille frakt? Hvor lang tid tar dette? Har ikke prøvd dette selv, men hvis man må fylle inn mye info manuelt hver gang så tar vell dette lang tid?
 

YngveB

Medlem
Tenkte å gå for nettxpress (cs.cart)

Vet ikke om jeg har bruk for noe EDI system i starten, da jeg ikke vil ha så mange pakker å sende.

Må man manuelt gå inn på mybring og bestille frakt? Hvor lang tid tar dette? Har ikke prøvd dette selv, men hvis man må fylle inn mye info manuelt hver gang så tar vell dette lang tid?
Kjenner ikke detaljene i deres system. Men ift mybring har de tilogmed sånne fancy filmer om hver sak du kan gjøre der;) Anbefaler en titt.
Du kan jo om det er håndterlige mengder, ta å levere selv på postkontoret.
Tror ikke du skal bekymre deg for mye om at det tar tid å få sendt pakkene. Det finnes løsninger for det meste når du har ballen rullende. ;)
 

advanced22

New Member
Kjenner ikke detaljene i deres system. Men ift mybring har de tilogmed sånne fancy filmer om hver sak du kan gjøre der;) Anbefaler en titt.
Du kan jo om det er håndterlige mengder, ta å levere selv på postkontoret.
Tror ikke du skal bekymre deg for mye om at det tar tid å få sendt pakkene. Det finnes løsninger for det meste når du har ballen rullende. ;)

Ja er kanskje ikke så lett å si om det tar lang tid når jeg ikke har erfart det selv enda. Men ser at ProTeria kan integreres mot en nettbutikk også, da slipper man å bestille alt via mybring? Det er vell meningen at man hopper over mybring da?

Ser at det er noe lignende i denne tråden også Fraktguide og myBring (EDI) - Norsk [Norwegian] - PrestaShop Forums
 
Topp