Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk - Velger folk faktura som betaling?

Dseller

Medlem
Er det dumt å kutte ut faktura som betalingsmåte?

Foretrekker kunder faktura ovenfor paypal og Visa/Mastercard?


Noen som har statistikk for hvor mange som faktisk velger faktura?
 

wellendorf

Medlem
Tja, jeg har hatt Klarna CheckOut siden jeg åpnet nettbutikken i September 2013. De første 70 ordrene var med faktura. Først de siste 40 dagene jeg har sett at fler og fler betaler med Visa/Master/Kredittkort....
Faktura står ennå for rundt 70%.
 

cruzader

Medlem
Mine 2 hovednisjer for øyeblikket er e sigaretter og mobil/tablet-tilbehør.
Har paypal, oppkrav og faktura som valg i butikkene.

e sigaretter - 85% faktura 10% oppkrav 5% paypal
mobil/tablet-tilbehør - 80% paypal 18% faktura 2% oppkrav

Sitter litt med følelsen av at "alle" 30+ og spesielt 40+ vil ha faktura siden de er skeptiske til forhåndsbetale eller bare ikke har/forstår paypal.
 

Evensmo

Medlem
Ifølge DIBS sin nyeste netthandelsrapport betaler 14% med faktura, mens 57% velger kort. Særlig ukjente nettbutikker bør nok tilby faktura, slik at man som kunde kan motta varen før man betaler.
 

gecko

Medlem
Jeg lurte også på det samme i fjor høst, eller jeg lurte på om jeg burde tilby faktura til kundene mine, det er nok et spørsmål det er vanskelig å gi noe eksakt svar på men jeg valgte å tegne en avtale med Klarna og etter at jeg gjorde det så ser jeg at majoriteten av mine kunder faktisk velger Klarna fremfor Paypal.

Om de kundene ville valgt Paypal om jeg ikke hadde hatt Klarna som alternativ vet jeg ikke..
 

Dseller

Medlem
Jeg lurte også på det samme i fjor høst, eller jeg lurte på om jeg burde tilby faktura til kundene mine, det er nok et spørsmål det er vanskelig å gi noe eksakt svar på men jeg valgte å tegne en avtale med Klarna og etter at jeg gjorde det så ser jeg at majoriteten av mine kunder faktisk velger Klarna fremfor Paypal.

Om de kundene ville valgt Paypal om jeg ikke hadde hatt Klarna som alternativ vet jeg ikke..

Hvor mye koster egentlig klarna?
 

cruzader

Medlem
En post fra 2010 angående pris.
Vurderer klarna selv men ikke så står fan av løpende månedskostnader, har hittil en fast månedskostnad på 0kr for butikkene.
Bare årskostnadene på domener/hosting.
Etablering kr 2900,-
Lisens per mnd: Kr 299,-
Pris per salg: 2,25% salgs/kjøps pris + kr 15,60 per faktura
Hvis kunde velger å dele faktura i 2,3 eller flere avdrag kommer det til kr 15,60 per avdrag.

Dette var det jeg fikk opplyst da jeg kontaktet Klarna.
 
Sist redigert:

cruzader

Medlem
Min kundegruppe er hovedsakelig 30/40+ og alle har hittil betalt regningene sine.
Heller litt mot conta faktura til de 1490kr året så heller spise varekostnaden på de få regningene som etterhvert blir ubetalte.

Har lest/hørt positive ting om økt konvertering/snittordre (ikke bare fra klarna sine eget materiale) som naturligvis er noe jeg øker.
De 2,25% kan jeg regne inn i varepris og per faktura summen ville jeg tatt som fakturagebyr, men jeg liker rett og slett ikke den 2900kr etableringen for muligheten til prøve det ut siden om jeg ikke hadde sett en økning i konvertering/snittordre hadde jeg fjernet det fra butikken igjen.

(Har ikke hørt med klarna om den prisen fortsatt stemmer eller om det er mulig med f.eks 30dagers prøve før etablering/binding.)
 

wellendorf

Medlem
Jeg betaler 799 for Klarna Checkout, noe som absolutt ikke er dyrt. (Mener jeg ihvertfall)
Veldig enkelt å ha kun Klarna å forholde seg til, og som de fleste vet står de for risikoen ved fakturakjøp. Nå aner jeg ikke hvor enkelt eller lite enkelt det er å ha flere å forholde seg til, men jeg nyter å ha kun Klarna =)
Slipper også innløserpisset, noe jeg er evig glad for :p
 

Britta

stoffdronning
Min kundegruppe er stortsett kvinner 45++ og 95% betaler via faktura som følger leveringen.
Resten går via Paypal.
På 250 faktura har jeg en som gikk til inkasso og jeg sendte 3 purringer til kunder. halvparten av alle betaler før forfall, bare en brokdel litt forsinket.

Men jeg tror det henger sammen med kundegruppen min og den høye gjennonsnittsalderen :)
 
Topp