Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk - Velger folk faktura som betaling?

cruzader

Medlem
Herre svarte jesus det var dyrt.
Det er faktisk verre nå gitt, fant prisene på klarna sin side.

Klarna checkout
Faste transaksjonskostnader: kr 0,00
Transaksjonskostnader: 2,95 %
Etableringsgebyr: kr 6499,00
Månedsgebyr: kr 799,00

6499kr i etablering... Det var "litt" for stivt for min del.
Det er da for checkout som dekker kortbetalinger også istedenfor bare faktura.
 

wellendorf

Medlem
Værre nå? Etableringsgebyret har da alltid vært der. Jeg betalte ikke den summen, da jeg hadde Klarna faktura & konto. "Oppgraderingen" koster ingenting.

Til dere som har faktura/delbetaling og kort med egen innløseravtale, hva betaler dere? Tviler på at summen er lavere enn 799,- i mnd. Om du ikke selv står for faktura og risikoen deretter selv da.
 

Beergear.no

Medlem
Enig med deg wellendorf!

Bruker KCO i to nettbutikker. Er ikke så sikker på at det har økt salget/konverteringen så voldsomt, da jeg synes det er vanskelig å påstå slikt. Man vet jo ikke hvordan butikkene hadde gått om man ikke byttet. Spesielt den ene som var forholdsvis nyoppstartet. Den går selvfølgelig langt bedre nå enn før. Men til gjengjeld har det blitt brukt mindre tid/pengerpå den som har vært i drift noen år, så den er vel omtrent som før.

Det som derimot er veldig behagelig er at jeg slipper innløser, som du sier. Og ikke minst, jeg slipper å ha noe med DIBS å gjøre. Bare det er verdt flere tusen i sparte frustrasjoner pr mnd!
Siden vi kun selger på nett får vi alt av inntekter (papirer) fra en leverandør, Klarna.
Det gjør at det er langt mindre papirer og håndtere. Bare å skrive ut rapporter og levere til regnskapsfører. Utroooolig deilig! Det igjen gjør at regnskapsfører bruker mindre tid, så vi sparer noen kroner der også.

De utrolig få gangene noen kommer innom hentelageret for å handle, uten å ha lagt inn ordre på forhånd. Ja da bare låner de PC og bestiller og betaler på nett. Så min konklusjon er at man kanskje ikke selger så voldsomt mye mer på grunn av løsningen i seg selv. Men man får en veldig enkel løsning for både kunder og seg selv. Noe som sikkert også generer et positivt bilde av nettbutikken i hodet til kunden. Og det tjener man selvfølgelig på i lengden. Angrer absolutt ikke på at vi byttet!
 
Sist redigert:

cruzader

Medlem
Etter en liten prat med min mor som har noe mer økonomiutdannelse en meg har jeg sett lyset so to speak, så har fylt ut klarna checkout avtalen og sendt den inn nå.

Største plusset for min del er at de tar over kravet direkte, så jeg får pengene påfølgende onsdag på konto istedenfor vente x antall dager på at regningen blir betalt.
+ det korter ned opencart sin checkout fra 7 steg til 1 steg.

Om det også resulterer i bedre konvertering,mer ordre etc så hadde det vært en fin bonus :) men tar det litt med en klype salt.
 

eirsik

Medlem
Jeg bruker QuickPay som gateway og swedbank som innløser og betaler ingen mnd avgift.

Swedbank er gratis i mnd og tar 1,9% pr transaksjon.
Quickpay koster 150 i mnd men siden jeg er
Oversetter for de får jeg tjenesten gratis :)
Mye penger spart.
 

AnneB

Medlem
Jeg har brukt Klarna i snart 3 år og er veldig fornøyd.

Jeg har følgende betalingsvalg i min nettbutikk og bruken fordeler seg omtrent slik:
Klarna faktura/konto -ca 40%
Nets kredittkort - ca 50%
Forhåndbetaling direkte til konto - ca 5%
Betaling ved henting i butikk - ca 5%

Min kundegruppe er jenter/damer fra 18-65 år - med hovedvekt på aldersgruppen 25-45 vil jeg tro.

Når jeg startet med Klarna var det først og fremst forhåndsbetalingene som ble sterkt redusert, og det var et stort pluss. I tillegg ble Nets noe redusert.

For mange år siden (ca 6 år) gjorde jeg et forsøk på å sende med faktura til de kundene som ønsket det. Resultatet var at jeg i løpet av 3 måneder tapte ca kr 25000 og hadde masse jobb med å inndrive penger og inkasso. Det gjør jeg aldri igjen.

Det som frustrerer meg i dag er at det er utrolig mange avbrutte ordre via Nets, så det håper jeg at jeg kan finne en løsning på etter hvert.
 

cruzader

Medlem
Klarna checkout virket veldig grei på den delen.
Idet de trykker bestill etter fylt ut epost/adresse så er bestillingen gjort.
Som standard er valget betale med faktura, så får de et valg sammen med bekreftelsen om at de isteden kan betale med kort om de ønsker det.
Litt bedre fremgang enn kort som standardvalg så avbrutt ordre fordi de ikke har kodebrikken etc på seg
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Kampanje fra Klarna akkuratt nå: fri etablering av Checkout for de som har Klarna-faktura fra før. Jeg tror jeg slår til!
 

paul

New Member
hei

det jeg lurte på om kunde som vil betale med kort blir ikke litt i tvil om man kjører kun Klarna KCO. det er ikke tidlig nok synes jeg i selve 'kassen' at man behøver ikke å opterte konto hos klarna for å betale med kort i butikken med kun KCO betalings løsning.
Hva mener dere?
 

cruzader

Medlem
Jeg synest ikke der er noe i klarna checkouten som skulle indikere at man trenger en bruker for og betale via den.
Står tydelig nede at man kan betale med visa og klarna sine faktura/delbetaling alternativ presenteres likestilt med visa eller betale via nettbank.

La ved bilde av KCO vinduet (på svensk i test).
(har ikke implementert i live butikken enda, men spurte ved bestilling om det krevde eksisterende klarna konto noe som jeg fikk beskjed om at de ikke trengte for betaling med kort).
 

Vedlegg

  • kco.jpg
    kco.jpg
    86,9 KB · Sett: 10
Sist redigert:

paul

New Member
selve begrepe 'Klarna' kobler man med å ha konto hos de, selv om det trengs ikke ved kortbetaling. som jeg skjønte du også sporte klarna om dette Cruzader.

jeg er ikke helt fornøyd med avklaring på dette inn i checkouten. ikke synlig nok.

det står der et felt der hvor man skal taste inn personnummer (trengs ikke det heller ved betaling med kort) og du må komme gjennom ganske mange klikk (3-4?) før du får mulighet til å taste inn kort opplysninger.

men jeg lurte på hva dere synes om det kan vare ting som kan 'skremme' litt folk og at de kansellerer kjøpet hvis du kjører kun KCO, uten vanlig kortbetaling med Nets/Dibs
 
Sist redigert:
Topp