Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettbutikk vurderes solgt. 63 000 besøkende i 2011.

Status
Stengt for ytterligere svar.

alterego

Medlem
Var kr 156.000 det du satt igjen med før skatt, etter at du hadde tatt ut lønn?

Eller var årslønnen din fra drift av nettbutikken kr 156.000, før skatt?
 

jarlehu

Medlem
Var kr 156.000 det du satt igjen med før skatt, etter at du hadde tatt ut lønn?

Eller var årslønnen din fra drift av nettbutikken kr 156.000, før skatt?

Nei dette er resultatet før lønn. Med andre ord bør man ha en jobb ved siden av en stund.
 
Tror at nettbutikken er mulig og tjene mye mer før skatt på. Dette er en investering som vil ta tid og tjene inn igjen, men når det er gjort, vil jeg tro at det er penger og hente. Dette var da en annen synsvinkel på det hele.

Med rett markedsføring til rett kunde, da er det gjort :)
 

jarlehu

Medlem
Ok, så butikken går mer eller mindre i null. Du bør revurdere prisen din. Det er vanskelig å få betalt for et firma som ikke tjener penger, man skal jo ha noe igjen for investeringen.

Man kan ta ut 8-10 000 i måneden, så det er jo en grei bi-inntekt for mange. Jeg har aldri solgt en nettbutikk før, så prisen er satt ut ifra hva jeg mener den er verdt. Det har gått med noen tusen timer å bygge den opp til dit den er i dag. Finnes det noen mal for prissetting så følger jeg gjerne den :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Man kan ta ut 8-10 000 i måneden, så det er jo en grei bi-inntekt for mange.

Ja, hvis man får butikken gratis. Men man må jobbe gratis i to år før man i det hele tatt får noe for jobben man gjør hvis man betaler 200.000 for den. Så man kjøper seg en jobb som ikke betaler lønn på to år.
Men ser man et potensiale for økt omsetning og vet at man kan klare å utnytte potensialet så er saken helt annerledes såklart.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp