Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettside innen finansiering selges

Bjrl

Medlem
9. mars gikk jeg online med et nettsted innen finansiering. Nettstedet baserer seg på affiliateinntekter for mikrolån, kredittkort og forbrukslån.

Nettstedet er indeksert av Google, men er for nytt til å ha pagerank ennå. Det er heller ingen organisk trafikk fra Google eller andre steder å snakke om.

Men det er en del inntekter. Fra oppstart 9. mars og fram til midnatt mellom i går og i dag - altså første 14 dager online - er inntektene slik:

Adsense 3318,99
Adservice 1096,-
Guava 1880,-
Euroads 440,-

I tillegg ligger det 1140 kroner som "pending" hos Adservice. Disse skriver seg fra fire leads på Gebyrfri VISA. Hvor mange av dem som blir approved er det ikke godt å si, men normal approvalrate er vel på rundt 30 % for slikt, så jeg regner inn at én av dem godkjennes. Altså 285 kroner i provisjon.

Da er de samlede inntektene for første 14 dager på 7019,99 kroner.

De besøkende har kommet fra betalt annonsering. Jeg har annonsert via Facebook og ADA-nettverket.

Facebook Ads 3067,38
ADA Digital Annonsering 262,31

Altså totalt 3329,69

Overskudd første 14 dager er dermed 3690,30 kroner.

Etter at nettstedet ble publisert, har jeg brukt omlag 20 minutter på å bytte ut tekst, bilder og linker i forbindelse med at en av affiliatekampanjene ble stanset fra nettverkets side (gikk tom for leads). Mitt anslag er at rundt 2 timer i måneden normalt vil være mer enn nok til å ajourholde nettstedet.

Det er mulig å gjøre MYE mer med dette nettstede, men som du ser er det et overskuddsprosjekt allerede fra dag én for en eventuell kjøper her.

Blant tingene du KAN gjøre er:
- Jobbe med SEO, linkebygging etc for å få nettsidene oppover i SERP hos Google, Bing etc.
- Jobbe med bedre annonser i Facebook, ADA og evt andre nettverk
- Prøve deg på Adwords og YSM + andre søkemotorer
- Forbedre innholdet på nettsidene for å øke konverteringene ytterligere

Jeg vil tro at sidene etterhvert vil bevege seg oppover i søkemotorer på egenhånd uten særlig jobbing. De er som sagt helt nye, og har knapt nok blitt snappet opp så langt av Google.

Hvis jeg ikke får et greit bud på sidene, lar jeg dem heller fortsette å dra inn et overskudd på omlag 1345 kroner pr uke = 69.940 kroner på et år PLUSS de positive effektene som etterhvert kan komme av søkemotorer og eventuell økt innsats for å få sidene til å rangere bedre i søkemotorer og eventuell annen generisk trafikk.

Forøvrig er sidene laget i Wordpress, og domenet er et høyrelevant søkeord for dette segmentet.

Kan ellers nevne at Google Analytics forteller meg følgende:

Kun 822 unike besøkende og 1.340 sidevisninger i perioden. Hvilket betyr at hver besøkende representerte en gjennomsnittlig omsetning på i overkant av 8 kroner og 50 øre.

Ønsker du det, kan 3 års hosting hos HostPapa.com med ubegrenset trafikk, ubegrenset antall addon domains, ubegrenset lagringsplass, ubegrenset antall databaser, cPanel med Fantastico og masse annet følge med.

Domenet legger jeg ikke ut her. Sender du PM kan du få vite det.

Bud under forventet minimums halvårsinntjening syns jeg ikke er spesielt interessant, så da setter jeg minstebud dit - altså 35.000 kroner. Men helst ser jeg for meg en pris rundt forventet minimum årsinntjening. Så da har du en viss pekepinn - og jeg får også understreke at jeg ikke MÅ selge her. Jeg kan fint se pengene komme inn dag etter dag og uke etter uke. Men samtidig har jeg ørtenhundre andre prosjekter som jeg også vil bruke tid på, så derfor kan jeg selge om budet er anstendig.

Her har du sjansen til å overta et nettsted i en attraktiv nisje, der alt er satt opp og gjort klart, der inntjeningen ruller og går - og der du kan øke inntjeningen vesentlig ved relativt små grep.

Ønsker du å fortsette med nøyaktig samme ord og bilder i annonseringen som jeg har brukt, så får du selvsagt overta annonsene mine også.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Litt spesielle omstendigheter rundt den kampanjen som gikk tom for leads kanskje, den konverterte spesielt bra, muligens fordi den er på tv. Men ja, du har jo uansett et overskudd.

Men jeg er interessert når siden er 4 mnd gammel og har stabil drift/statistikk å vise til. Hvis du ikke selger nå, kan du minne meg på det da?
 

Bjrl

Medlem
Ja, litt spesielle omstendigheter rundt akkurat den kampanjen, men det hender uansett fra tid til annen at kampanjer stanser eller pauses. Så noe småjobbing med å bytte ut kampanjer og tekster vil det med ujevne mellomrom være.

Skal se om jeg minner om det senere hvis det ikke blir salg nå. Med stabil drift og organisk trafikk er det sannsynligvis liten grunn for meg til å selge :)
 
Topp