Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsted rangerer dårligere i Google - hvorfor?

picxx

Well-Known Member
Sider du har lagt tid i men som egentlig ikke går så bra? :confused:

Nah...spiller ingen rolle hvilke sider.
Ingenting der som beviselig kan skade hverken deg eller nettstedet ditt med tanke på SEO, om man ser bort fra det som går i gråsonen ut mot identitetstyveri...men det er jo da en jobb for politiet, ikke google.
 
Å, du mener at ingenting på nettsiden som ble linket til faktisk kan skade siden din? (Jada, er litt treig på mårrakvisten)
 

picxx

Well-Known Member
Et av tipsene er veldig effekivt. Konstant nedetid over flere dager kan skade rankingen din for lang tid fremover, been there, done that.

Det vil vel gjelde for de som ligger på shared hosting.
Har man et såpass bra nettsted at noen bruker all den energien på å diskreditere deg vil jeg tro du allerede ligger på dedicated eller co-located, og da blir det nok straks en smule vanskeligere å få noen konto suspendert.
 
Hmm skal man få seg dedicated da mon tro.. Hadde kanskje ikke vært dumt. Jeg er innmari paranoid rundt sånt som dette, ettersom jeg drev med blackhat back in the day..
 

Ole Avranden

utvandret
Det må da være fryktelig dårlig anvendelse av tid hvis man bruker den på å jekke ned andre fra en topplassering. Nettstedet til de som eventuelt gjør noe slikt blir jo ikke bedre, så før eller senere kommer det en ny og tar førsteplassen fra dem igjen.

Da er det mye smartere å gjøre noe for å bedre sitt eget nettsted og få varig uttellling av jobben som gjøres...
 
Fint lite duplikatinnhold. Fant Blogglisten.no 6-7 ganger eller no, men det er vel ikke noe problem?

Jeg har visst samme "Om oss" på to av sidene mine. Kan dette ha fått meg straffet? Det er jo ikke mer enn 5 setninger, men har det noen betydning?
Skal uansett skrive det om.
 

zapotek

Medlem
Jeg har visst samme "Om oss" på to av sidene mine. Kan dette ha fått meg straffet? Det er jo ikke mer enn 5 setninger, men har det noen betydning?
Skal uansett skrive det om.

Du får GARANTERT ikke noen straff for duplikatinnhold på to undersider. Må være i enormt mye større skala enn det.
 
Har uansett endra det nå.. Men hva med blogglisten? Er jo bare utdrag av innlegg, men det var jo 6-7 eller noe av dem.
 

picxx

Well-Known Member
Ikke bekymre deg for duplikatinnhold.
Hadde man fått straff for duplikatinnhold hadde vel ikke VG vært indeksert i google i det hele tatt.
 
Nei, du sier noe der. Sånn generelt for min egne sider tenker jeg mest på at det kanskje er greit om de besøkende ikke kommer over det samme innholdet på flere sider.
 
Topp