Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsted rangerer dårligere i Google - hvorfor?

Jeg har bygd opp et relativt godt nettsted, der alle nye poster ranker på Google så fort de er indeksert. Nå har alle sidene, inkludert hovedsiden, forsvunnet nedover rankinga, og en 4-plass på et godt søkeord har blitt til en #20.

Utrolig lite motiverende at Google bare kan gjøre sånt som dette uten verken forvarsel eller begrunnelse, da jeg har holdt meg innenfor TOS hele tiden.

Hvordan kan man egentlig finne ut hva som er feil, og få rettet på dette? :(
 

allegretto

Medlem
Det blir nok som å prøve å få svar på hvorfor google adsense kontoer plutselig blir sperret, selv om man mener å ha fulgt TOS. Umulig å få svar fra Google.

Support hos Google er desverre ikke-eksisterende.
 
Ufattelig køddent. Har jo lagt ned et firesifret antall timer i sida, og så skjer plutselig dette.

Andre som har erfaringer med at dette skjer? Hva gjorde dere i så fall?
 
J

Jiberish

Guest
Er ikke noe annet å gjøre enn å fortsette bygge gode lenker og legge til nytt innhold.
 
Har opplevd at det kan ta 1-2 år å få en side til å ranke stabilt på et bestemt nøkkelord, og noen ganger sliter jeg skrekkelig med å komme inn på topp10 på enkelte nøkkelord - selv etter 2-3 år. Å falle nedover i rankingen er helt normalt, men da jobber man kontinuerlig med å gjøre slik som Tonny sier; linkbygging i mange former. Skal ikke si at "kort levetid" og manglende innlinking forklarer problemet til moneymaker, men jeg vet jo heller ikke hvor gammelt hans nettsted er. Å falle til plass nr. 20 etter en kort topprangering er gjerne "forventet", og det kan være "fortjent". Men det betyr ikke at man ikke kan komme seg oppover med jevn jobbing over tid.
 
Google er tydeligvis ikke enig med deg om at nettstedet fortjener å rangere godt.
Indikator nr.1 på nettstedet ditt er godt er at andre lenker til sidene dine. Lenker andre til sidene dine uten oppfordring?

Veit, og det stemmer sikkert. Det er bare litt merkelig at dette skulle skje først nå, når jeg i flere måneder har ranket godt på så godt som alle nøkkelordene mine. Men hvorfor kom jeg helt opp til fjerdeplass i utgangspunktet? Ombestemte de seg? :rolleyes:

Problemet med å få innlenker for min del er jo at siden min gjerne forsvinner litt i mengden av andre sider i samme nisje. Er en god del av dem.. Må vel tenke litt outside the box slik at folk syns det er verdt å lenke til meg.
 

picxx

Well-Known Member
Er denne siden gammel?
Det er vel også blitt vanligere i norge at siden skyter i været de første 2-3 mnd., for deretter å synke en god del.
Deretter vil den gradvis stige i SERP's om den ranker godt i forhold til googles algoritmer (hva nå faen de er?).

For 4-5 år siden var ikke dette vanlig på norske sider, da de stort sett fikk beholde plasseringen grunnet heller mindre konkurranse på nøkkelordene.
Bare de siste 3 årene er jo produktiviteten av norske sider skutt slik i været at man skulle tro en del hadde adrenalinsjokk 24 timer i døgnet.
Så dette vil man nok bare se mere og mere i tiden fremover, også på norske sider.
 
Er nok ikke så veldig gammel nei, ble registrert i januar. Har lest det du sier flere steder, men det er jo utrolig plagsomt og ødelegger alt av motivasjon. Hehe.. :)

Hva om man finner en nisje der det faktisk ikke er konkurranse (selvsagt med trafikk)? Har funnet 2 sånne, på engelsk. Er bare 2-3 sider som er noe å snakke om. Vil det samme skje der og, eller er det avhengig av "størrelsen" på konkurransen?
 
Det er forskjellige former for SEO sabotasje som kan ha blitt utført også, er kjapt å sjekke - er som regel utført på oppdrag fra konkurrent eller oppstått ved tilfeldighet, er endel teknsike glipper som kan gi slike utslag også.
 

jeffdonk

Medlem
hadde en side jeg brukte mye tid på og som gjorde det ok i Google fra dag en og først 5-6 månedene. Så plutselig droppa den ut av google og i over et år var den inn og ut av google. Genererte masse trafikk i 4-5 dager, så forsvant den fra google igjen, kom inn i noen dager og ut igjen. For ca 1 måned siden dukka den plutselig opp på et søkeord jeg hadde håpet på når jeg starta den men som jeg aldri hadde trodd jeg skulle få til.. Nå vaker den mellom #1 og #3 og er dønnstabil.. Forstå det den som kan.
 
Det er forskjellige former for SEO sabotasje som kan ha blitt utført også, er kjapt å sjekke - er som regel utført på oppdrag fra konkurrent eller oppstått ved tilfeldighet, er endel teknsike glipper som kan gi slike utslag også.

Hva slags sabotasje da? Og hvordan finner jeg det ut?

Trodde sånt var umulig. Da har man jo faktisk en "ranke-selv-DErank-konkurrent"-greie gående..
 
Topp