Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen med erfaring fra One.com ?

Nutz

Med lem
Har selv tre kontoer hos one.com, og er faktisk fornøyd (og jeg bruker også andre serverleverandører)!! Synes det er rart dersom man anbefaler brukere på webforumet å heller velge et gratis subdomene fremfor å publisere på eget domene.

Dette har alt å gjøre med hvordan de har blitt kjent for å behandle kunder, de har jobbet hardt for å opparbeide seg et slett rykte for å si det mildt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ok, magnus - tenk på det sånn:
Du har tre kontoer hos one.com - hver av dem koster minimum 120kr i året, da er du oppe i 360kr/år. Der kan du såvidt jeg forstår ikke ha noen flere domener pr konto/webhotell, altså må du ha enda en konto hvis du setter opp en ny side. For ca samme sum får du en konto hos f.ex. host1.no, der du kan ha 11 domener pr konto, og serverne er veldig godt merkbart kjappere.

Hva er smartest i lengden?
 

picxx

Well-Known Member
Ok, magnus - tenk på det sånn:
Du har tre kontoer hos one.com - hver av dem koster minimum 120kr i året, da er du oppe i 360kr/år. Der kan du såvidt jeg forstår ikke ha noen flere domener pr konto/webhotell, altså må du ha enda en konto hvis du setter opp en ny side. For ca samme sum får du en konto hos f.ex. host1.no, der du kan ha 11 domener pr konto, og serverne er veldig godt merkbart kjappere.

Hva er smartest i lengden?

Eller, du kan bestille via egen affiliatelink fra adservicemedia, få 275.- i affiliateinntjening og prøve ut hele greia gratis. ;)
(gjelder one.com)
 
Enig med dere begge... Har selv en konto annetsteds der jeg har 7-8 domener. Jeg har valgt å spre mine nettsider på flere hoster, og gjerne de sidene som er innenfor samme nisje. Det er mitt valg ut fra hva jeg tror er "smart", men vet jo at jeg da betaler noen hundrelapper ekstra i året for å ha det slik. Hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det er imidlertid mindre viktig i en tråd der trådstarter allerede har bestemt seg. Poenget mitt var at tråstarter vil ha langt mer igjen for en konto hos one.com enn ved å benytte seg av et gratis subdomene.
 

Nutz

Med lem
..når nøden er stor så tar man seg til takke med mindre.. ;)

Jeg er overbevist om at One.com er perfekt (teknisk) for den store massen og gjennomsnittsbruker, dersom vi ser bort i fra noen sære punkter i kontraktsvilkårene.
Hvorfor betale ekstra for noe mer som man ikke kommer til å utnytte likevel?
Det at sidene kan være seige og treige opplever man på mange andre steder også der man hiver inn en dullion kunder på samme box ukritisk, eller er på et datasenter der linjene inn og ut er sprengt.
 
Godt mulig at one.com er grei nok for de store massene, uten jeg helt kan skjønne logikken i at de store massene skal måtte ta til takke med et dårligere produkt.

uansett, jeg ville bare bidra i diskusjonen ved å fortelle at jeg allerede nå etter 2 mnd på one.com med en blogg (Soon to be a Billionaire), velger å bytte. Hovedårsaken er at hastigheten som de klarer å levere til tider er så dårlig at jeg sliter med å jobbe med wp.

Så mitt råd må nok være at man ser seg om etter noe annet, i hvertfall dersom man har ambisjoner om å få gjestene til å komme tilbake mer enn en gang.
 

sammy

Medlem
Godt mulig at one.com er grei nok for de store massene, uten jeg helt kan skjønne logikken i at de store massene skal måtte ta til takke med et dårligere produkt.

uansett, jeg ville bare bidra i diskusjonen ved å fortelle at jeg allerede nå etter 2 mnd på one.com med en blogg (Soon to be a Billionaire), velger å bytte. Hovedårsaken er at hastigheten som de klarer å levere til tider er så dårlig at jeg sliter med å jobbe med wp.

Så mitt råd må nok være at man ser seg om etter noe annet, i hvertfall dersom man har ambisjoner om å få gjestene til å komme tilbake mer enn en gang.

Seom jeg ser det er det folk her som er enten for eller imot one.com.
Jeg har sålangt fått utmerket sevice og en aldeles fremragende suport. Det er ingen problemer med hastigheten sålangt, og inntil det motsatte er bevist ( for min del ) så holder jeg meg til one.com :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor betale ekstra for noe mer som man ikke kommer til å utnytte likevel?
Det at sidene kan være seige og treige opplever man på mange andre steder også der man hiver inn en dullion kunder på samme box ukritisk, eller er på et datasenter der linjene inn og ut er sprengt.

Dette er nøyaktig det samme argumentet Lada har solgt biler på i mange, mange tiår. Lada får deg fra A til B (iallfall minst halvparten av gangene) på en (mildt sagt) ukomplisert måte. Og i veb-verdenen er One.com/surftown/web10 m.fl Lada. Sånn er det. Og nei - det er ingenting galt i å kjøpe Lada.

Bare ikke kom å si at Lada'en din kan konkurrere med en Mercedes. For det blir så latterlig.
 

Nutz

Med lem
Nei, vil for all del ikke forsvare One.com her.
Men Peter, Lada'en var i aller høyeste grad konkurransedyktig i forhold til Mercedes.
Dette var på pris.
Prisen er helt avgjørende for "folk flest" når det gjelder valg av produkter, merkevare og kvalitet ikke så nøye bare det er "godt nok". Er kun noen "få" her i verden som ikke trenger å bekymre seg om pris.
Sidene på One.com dukker opp etterhvert, selv med WP. :) Flate HTML-sider funker også tilfredsstillende for de fleste.
Ikke alle MÅ ha det beste som er å få på markedet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Prisen er helt avgjørende for "folk flest" når det gjelder valg av produkter, merkevare og kvalitet ikke så nøye bare det er "godt nok". Er kun noen "få" her i verden som ikke trenger å bekymre seg om pris.

Hehe, du har helt rett. Pris er en del av markedsføringsmiksen der også kvalitet (product), distribusjon (place) og markedsføring (promotion) inngår som de tre andre elementene en bedrift (kan) konkurrere på. One.com er helt opplagt ute etter å være en prispresser, og det er helt OK. Men det rare er jo at mange i denne tråden har LIKESTILT produktet til One.com med produktene til andre (men dyrere) leverandører, og det blir jo helt på trynet.

Jeg er ikke blind for at mange opplever pris som det viktigste elementet ved et produkt, men jeg er skuffet over at så mange nordmenn opplever det. Og dette blir jo en litt annen debatt, men jeg er f.eks skuffet over at lavpriskjedene Rema og Rimi totalt dominerer dagligvaremarkedet på bekostning av butikker der kvalitet og kompetanse faktisk blir satset på. Det forteller meg at lavprishysteriet har gått for langt, og jeg er helt oppriktig skuffet over at ikke flere ser det.

Når man i verdens rikeste land kjører til Sverige for å handle sprit til helgen 20 kroner billigere enn hva man kan kjøpe spriten for i eget land, så er man etter mitt skjønn så langt ute på viddene at det er grunn til å bli bekymret. Ikke for at folk drikker for mye, men fordi vi faktisk bor sammen med en samling kronidioter.
 

picxx

Well-Known Member
One.com er helt opplagt ute etter å være en prispresser, og det er helt OK.

Jeg synes faktisk ikke det er helt OK heller jeg, all den tid det finnes like billige produkter, som er mye bedre. Kan kjapt nevne Webhostingpad <--[aff.] til $1.99 og Justhost <--[aff.] til $2.95. OK, justhost er jo nesten DOBBELT så dyr som one.com så de kommer kanskje i en heeeeelt annen liga.

Man finner gratishoster som leverer et bedre produkt enn one.com om man tenker på f.eks. stabilitet og systemressurser. Alt dette "dillet" de leverer med i kontoen hos one er jo også enda en ting som er med på å dra ned det ørlille hver kunde får tildelt av disse ressursene, og når man har hørt at kontoer krasjer, kontoer blir suspendert og det som værre er fordi kunden var så uheldig å innstallere en plugin eller to for mye i sitt wordpressoppsett, vel, da er det ikke verdt 10.- i mnd. spør du meg.
 

Tonny Kluften

Administrator
Du kan betale 10 kr mnd hos one.com eller 49 kr mnd host Solidhost. Forskjellen på kostnaden er prisen på et kakestykke evt. et glass pils (ikke 1/2 liter) på en billig pub. Dropp nå den kaka eller pilsen da hvis du har så lite penger og få skikkelig hosting. Hvis det glasset med pils er så viktig for deg, ja, da kjøper du det glasset samt dårlig hosting.
 

Nutz

Med lem
Psyken til folk er da som regel: "Hvorfor betale 5 ganger mer for noe?"
Stikker man ut på byen for å bli "drita" og få sin lovpålagte helgefyll, så varmer man gjerne opp på et billig rølpested, for så å flytte over til det stedet som er dyrere for "drinker" og har de flotteste/villigste damene. :)
 
Topp