Noen tanker om netthandel

Velger jeg og handle en android minipc hos highroller. Velger jeg vekk 2 ting..

1 Jeg er nødt til og vente på varen. Fremfor og gå i en lokal butikk og få varen med en gang.
2 Service øye til øye
 

Jens1986

Medlem
De jeg har snakket med som bruker kolonial sier det er helt genialt. De er småbarnsforeldre hvor begge er i full jobb, og handlingen i ukedagene har vært et mareritt frem til nå.

Jeg håper og tror dette kan føre til flere nisjebutikker. Folk bestiller all den kjedelige ukematen, tørrvarer, hermetikk osv via kolonial, og når torsdag/fredag kommer så går man til Strøm-Larsen, Mathallen osv. Det er selvfølgelig et ønskescenario fra en foodie som meg, men dersom folk slipper å gå rundt på REMA i ukedagene har de kanskje mer energi til å utforske mindre butikker i helgene :)
 

zapotek

Medlem
Sikkert et marked for det, personlig kunne jeg aldri handlet kjøtt, frukt og grønnsaker uten å sett varene først...
 

Jens1986

Medlem
Jo, men jeg vil likevel se kjøttet. Det er forskjell på en biff og en biff for å si det sånn.

Tja, kolonial har varer fra REMA. Kjøper du biffen din der tviler jeg på at det er store forskjeller. Men det er selvfølgelig smak og behag. Å slippe å handle mel, melk ol. er jo uansett praktisk. Som singel kommer jeg ikke til å benytte meg av det, men med bleier, doruller, babymat osv forstår jeg at det må være superpraktisk.
 

zapotek

Medlem
Tja, kolonial har varer fra REMA. Kjøper du biffen din der tviler jeg på at det er store forskjeller.

Det jeg egentlig mente var: Jeg vil se farven på kjøttet, fettmarmoreringen osv. Det er stor forskjell fra pakning til pakning også fra samme leverandør. Det samme gjelder frukt, grønnsaker og fisk.

Men som sagt, det finnes garantert et marked for det. Adams matkasse gjør det vel bra allerede.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Så hvorfor går folk til fysiske butikker når de skal hjelp for noe de har kjøpt online?
Vi får noen ganger spørsmål pr epost av folk som har kjøpt noe hos andre - da får de andre bruke av sin tid å svare på det. Jeg kan ikke ta meg tid til det, fordi tid er den ressursen som det er minst av (for meg).

De som ikke har et problem med det: send meg din CV - jeg har sikkert noen spørsmål du kan svare på.
 
Topp