Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen webhotell som tåler litt?

Skjønner... Har Hostgator eller Godaddy i tankene.
Så spørsmålet er hvilket pakke jeg skal satse på.

Noen som har prøvd Hostgator Reseller?

Tenkte denne kunne være kjekk å ha for å samle flere domener på.

Ellers så tas god tips med takk.
 
Trenger kanskje ikke reseller.... Av Hostgators pakker..Hatchling,Baby eller Business, ville jeg gå for Business.

Men fant en litt grei rewiew av hostgator her


Her står det blant annet:
* Hostgator allow maximum of 25 mysql connection simultaneously. If you having 5 domains, then its 25 connection each domain, and total of 125 connections.
* Hostgator allow maximum of 25% CPU usage limit.

25 simultaneous mysql connection is a lot. Basically a forum with 300-400 active members, would only hit this 25 simultaneous connection once a while. Basically, choose to host optimised forum script. I strongly recommend vbulletion forum, instead of phpBB, IPB, or SMF board.


Mener blant annet one.com (driten selv) har 10 samtidige sql som max...

Fra forums.hostgator.com
However, HG does have some fairly strict rules about database usage. Specifically, you can only have 25 open connections max. In your case, this is going to be a problem, as it will limit you to about 300-500 users online at any one time.
 
Sist redigert:

SolidHost

Medlem
Det som er interessant for en host er som oftest ikke hvor mange requests som kommer inn. Det som er interessant er hvor mye de requestene som kommer, krever av prosessorkraft og evt. minnebruk. En statisk html-side krever meget lite, da den bare "renderer" html og viser denne fram, mens en dynamisk side (som wordpress eller andre sider som gjerne bruker databaser og andre verktøy for å oppdateres og vise innhold) krever mere da det må mere databehandling til for å kunne hente alt som skal vises på siden. I tillegg er det mange som har en inode grense også. Hvilke grenser som gjelder, varierer gjerne fra host til host og hva hosten mener er rett for dem i forhold til hvilket utstyr som kjører og konfigurasjonen av dette. Vi har mange mange kunder hos oss som benytter delt webhotell som har liknende trafkk som du skisserer her og det er ikke noe problem dersom det bare er en enkel wordpress-installasjon du skal kjøre. Send meg gjerne en PM, så kan jeg evt. sette opp en gratis testkonto til deg ;)
 
Har 3 domener som jeg ønsker å flytte...
Å legge alle domene i samme kurv (konto) hos f.eks Hostgator blir vel kanskje litt ugunstig.
Det ene domene er rettet mot utlandet som jeg kjører 2 wordpress installasjoner på. En blogg og en flash-spill side på samme server.
Denne kommer muligens til å dra endel trafikk fremover, så den bør jeg muligens flytte.
Den andre er et forum.
Og den siste en nyhetsblogg. (nettby-killeren)

Man bør vel ha 3 seperate HG kontoer da...

Men, går jeg for eks. 3 Business-kontoer hos skulle det bli ca. 39$ i mnd.
Det blir endel dyrere en en Reseller-konto til 24$ mnd.

Så hva er lurest?
 
Sist redigert:
Hvordan er det da å kjøre 2 wordpress-installasjoner på en Baby HG -konto?
Begge installasjonene er rettet mot utlandet og kommer til å generere en del trafikk. En blogg og en flash-spill-side på .com/games.
Spillsiden kjører flash streamet og er ikke lagret lokalt på servern.
 
Jeg blir veldig overrasket om det der blir noe problem på HG. Har selv en konto der som har 12-15000 sidevisninger pr. dag (3-4000 unike) med en god del sql-spørringer, minst 10 pr. sidevisning.
En blogg og en flash-spill-side blir neppe noe problem. Hostgator er veldig bra på å fordele ressurser.

Får man en artikkel øverst på nettby så kan denne fort dra 3-4000 unike på 1-2 timer.
Har vært oppe i 7000 unike i løpet av 4-5 timer, noe som er ekstremt heavy.
Resultatet ble oppbrukt båndbredde og nedetid på serveren for de andre kundene. Og en liten mail + telefon fra Host.
Det er bare at hosten (kontoen) tåler mer enn 3-500 inne samtidig. Ettersom jeg så på overvåkningen stoppet det opp når rundt 250 var inne samtidig.
 
Sist redigert:

Krister

Romteknolog
Kjøpte nylig en Hostgator baby, og er i gang med å få overført de sidene jeg har til den. Alt virker ok så langt ;)

Fant en utrolig fin rabatt på gladbladets resurrssider som gjør at du får første måned nesten gratis. Sjekk det ut ;)
 
Topp