Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norges største nettverk -- nisje!

picxx

Well-Known Member
Noen som vil bli med å starte opp norges største nettverk i en nisje (som kanskje kan bli norges største i alle nisjer over tid).

Vet at av alle intressanter er det ca. 20 prosent som faktisk blir med på prosjektet ref. norskesider prosjektet.
Vi trenger minst 10 deltakende, som har minst to timer ledig tid hver dag (lørdag og søndag er fri).
Om noen av de intressante vet å skille mellom blå og rød farge hadde det ikke vært dumt, og vi kunne inngått en avtale at de hadde fått litt ekstra senere.

"Plottet" er veldig simpelt og baserer seg på innhold og linking, så om du har skrevet et par sider med norskstil på skolen er det ikke negativt, men det er ikke noen forutsetning at du er ernest hemingway for å bli med.

I "prosjektet" vil du tjene inn på egne annonser, på egne sider, inntil vi kommer til en hovedside. På hovedsiden vil vi få et eget forum her på WF hvor vi videre diskuterer invisteringen/bruken av de pengene som kommer inn derfra (kanskje julebord, eller noe slikt...).

Ønsker ikke å utbrodere dette i evigheter, men om noen er intressert i å være med på et prosjekt som gir avkastning og har et par timer (avhenger av egen arbeidsrytme) til overs hver dag er dette en sjanse til å networke med andre, og ikke minst kanskje også tjene rått med penger på det.

De som er intressert kan si fra her i tråden eller på pm til meg.

Edit: Om du faktisk er en norsk blogger lover jeg deg 100 prosent at du slipper å tjene en eneste krone ved å delta på dette prosjektet. Om du likevel skulle være uheldig å tjene noen kroner vil dette bli trekt straks av din lønnsslipp..
editedit: Den siste kommenateren var ironisk/humoristisk.. håper folk skjønte det.. :D
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Hei picxx, jeg er gjerne med og tjener kroner i fellesskap med andre......og vi webmastere/internettgründere/internettentreprenører/internettøkonomer/slasker trenger vel kanskje å komme oss ut blant folk - så noen samlinger hadde jo vært kult å bruke noe av de enorme inntektene på..
 

picxx

Well-Known Member
Jeg venter fortsatt på å høre litt mer eksakt om hva det går ut på!

Ikke akkurat noe hokus pokus.
Bygge endel satelittsider/trafikksider/blogger, en nisjeside og en felles hovedside.

56 sider som spinner om en nisje i norge vil nok ganske så sikkert rule innen den nisjen. :)
 

picxx

Well-Known Member
Når/om det er nok som er int. i dette vil det komme mere info ja :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvordan skal du få intereserte når du ikke forteller hva det går ut på? Altså, en trafikkbytte side som forrige gang vil aldri i verden gjøre susen. Jeg er ikke villig til å ha masse store bannerene på noen av sidene min som sender trafikk til en eller annen random side i "nettverket", i mot at jeg får samme ratio av trafikk tilbake. Det er rett og slet ikke verdt det for min del.

Og akkurat på grunn at dette tror jeg ikke du vil få noe særlig til respons før du forteller hva det går ut på!
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan skal du få intereserte når du ikke forteller hva det går ut på? Altså, en trafikkbytte side som forrige gang vil aldri i verden gjøre susen. Jeg er ikke villig til å ha masse store bannerene på noen av sidene min som sender trafikk til en eller annen random side i "nettverket", i mot at jeg får samme ratio av trafikk tilbake. Det er rett og slet ikke verdt det for min del.

Er ikke snakk om å bruke sider du allerede har, eller eksisterende sider. Det er snakk om å bygge alt fra bunn av, og de som ikke ønsker det trenger heller ikke å invistere en krone i domener/hosting for å delta.

Som sist er ikke dette snakk om en tjeneste, men å bygge opp et nettverk av sider som dominerer innenfor en nisje.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det leder til enda flere spørsmål.

- Hva slags nisje(r) planlegger du å ta?
- Hvem skal styre nettverket?
- Hvem skal stå som eier av domene ?
- Vil det bli en kvalitetstandard?
- Hvordan skal man sikre seg at pengene blir riktig fordelt?
- Hvordan skal man fordele arbeidet?
- Hvordan skal det bygges opp, både teoretisk og praktisk?

Det blir nesten litt for kort å si at man skal bygge norges største nettverk innen en nisje så lenge man ikke sier noe som helst om hvordan det skal gjøres, annet enn at man skal gjøre det sammen.
 

picxx

Well-Known Member
- Hva slags nisje(r) planlegger du å ta?
Dette er et spørsmål som vil bestemmes av gruppa.

- Hvem skal styre nettverket?
Enhver styrer egne nettsider.

- Hvem skal stå som eier av domene ?
Enhver står som eier av egne domener. Om du tenker på hovedsiden er dette noe som må diskuteres innad i gruppa om hvem som kan tenke seg å forvalte oerskuddet (være kasserer).

- Vil det bli en kvalitetstandard?
Ja. Alle sidene skal bygges rett i henhold til god SEO.

- Hvordan skal man sikre seg at pengene blir riktig fordelt?
Du får selv inn overskudd fra egne sider. Om du tenker på hovedsiden, se svar over.

- Hvordan skal man fordele arbeidet?
Du jobber selv med egne sider. Hovedsiden vil stort sett bestå av rss feeds og linker.

- Hvordan skal det bygges opp, både teoretisk og praktisk?
Dette vil bli nøye besvart om det er interesse for å delta.

Jeg har selv deltatt i et lignende prosjekt for en 7-8 mnd. siden hvor det var 48 deltagende, og kan si at man har overhodet ingenting å tape på det :)
 

picxx

Well-Known Member
Flott, da mangler det bare 49 stykker (om 20 prosent av de som melder seg faktisk blir aktive), eller 8 :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er jo veldig mange her inne som jobber med reise (deriblant meg), så jeg tror det kunne blitt en interessant nisje å velge! Mye konkurranse, men står vi sammen og alle bidrar kan vi vel alltids klare noe?

picxx, logg deg på MSN og fortell meg a : )
 
Topp