Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norges største nettverk -- nisje!

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg har et sterkt ønske om at vi skriver om brodering av roser! :)

Jeg foreslår at man setter en deadline for påmedling til prosjektet og en tidsperiode for selve prosjektet hvor man kan ta en vurdering på om det var en suksess eller ei.

Spørsmål:
- du skriver at det tar 2 timer pr dag. Hva er det som tar 2 timer?
- hvor mange artikler MÅ jeg skrive?
- hvor mange artikler BØR jeg skrive?

Du har erfaring fra et slikt nettverk fra før - og sier det var lønnsomt! Vil det si at jeg kan forvente en timelønn som er bedre betalt enn å jobbe på KIWI (ja, jeg tenkte på Sindre)??? .....hehe..... :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har et sterkt ønske om at vi skriver om brodering av roser! :)

Jeg foreslår at man setter en deadline for påmedling til prosjektet og en tidsperiode for selve prosjektet hvor man kan ta en vurdering på om det var en suksess eller ei.

Kan sette deadline for påmelding til 2 uker, slik at siste frist er 12. april.
Når det gjelder deadline for vurdering kan dette settes til 1 år (eller mere), da det først og fremst er søkemotorene man trigger i et slikt nettverk, og det tar som kjent tid.

- du skriver at det tar 2 timer pr dag. Hva er det som tar 2 timer?
2 timer er ikke noen absolutt grense. For noen vil dette ta 30 minutter, mens for andre vil det ta noe lengre tid. Tiden brukes stort sett til å bygge og promotere sider. (Tar ikke med evt. tid som blir brukt til diskusjon innad i nettverket eller opplæring).

- hvor mange artikler MÅ jeg skrive?
Du må skrive 10 artikler i uka, på 200-500 ord.

- hvor mange artikler BØR jeg skrive?
Så mange som mulig.

Du har erfaring fra et slikt nettverk fra før - og sier det var lønnsomt! Vil det si at jeg kan forvente en timelønn som er bedre betalt enn å jobbe på KIWI (ja, jeg tenkte på Sindre)??? .....hehe.....

Når begynte nettgrundere å beregne seg timelønn :p

Litt seriøst... ja, etter 5-7mnd., om du fremdeles er aktiv og om nettverket fremdeles er virksomt, vil du ha en inntekt som overstiger både en 40 prosent stilling på kiwi og det å drive glabladet. :)
Jeg kan selvsagt ikke stille garantier da det er for mange faktorer å ta hensyn til, men generelt vil jeg tro man etter et års tid har en god månedslønn om nettverket er aktivt og blir utvidet, og det gjelder alle som aktivt deltar.
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan tenker du inntekter? Adsense? Eller finnes det affiliates innen aktuelle nisjer?

Som sagt før styrer du helt og holdent egne sider med jærnhånd og jeg regner med at de som blir med har en viss kunnskap om hvordan man annonserer på sider fra før av. Hensikten med prosjektet er å skaffe og filtrere trafikk, så om noen ikke ønsker å annonsere på egne sider bblir det heller ikke noen inntekt.

Når det gjelder hovedsiden er dette åpent for diskusjon på et senere tidspunkt, men å la inntekten derfra gå inn i en felles pott for enten et prosjekt, en wf samling eller noe kan jo være en ide.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Melder meg på dette, med forbehold om at det er noe jeg orker å drive med.. Og at min arbeids innsats kommer til å være noe variabel.. (pga av skole..)

Det slikt som dette jeg er litt "redd" for når jeg skal bli med i et slikt nettverk! For en lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd......

For at dette skal bli en suksess er det vel vesentlig at ALLE følger opp!?!

12.april er jo en evighet til...... men, OK da!
 

Keanu

Geek
Om dere skal lage et nettverk innen en nisje, vil dere ikke bli direkte konkurrenter om trafikken da, spesielt om det er en norsk nisje med begrensede trafikkmuligheter? Jeg ser for meg at det er mulig å løse ved å velge en nisje som f.eks. reise ved å ta for dere forskjellige destinasjoner, men alikevel vil vel sidene bli direkte eller indirekte konkurrenter?

Jeg kan vel forøvrig melde meg på med forbehold om at det er en nisje jeg er interessert i å skrive innen, men dette gjelder ikke f.eks. reise. :)
 

picxx

Well-Known Member
Om dere skal lage et nettverk innen en nisje, vil dere ikke bli direkte konkurrenter om trafikken da

Jo. Vi vil bli symbiente konkurrenter som henter trafikk fra hverandre, på samme måte som om du driver en side som omhandler strikkevotter også vil ha innlinker fra sider som omhandler strikkevotter.

Det viktigste i dette nettverket er egentlig hvordan interlinkingen er satt opp, slik at alle kun vil få enveis innlinker fra andre i nettverket.

Akkurat derfor er det også viktig at de som er med faktisk er aktive, slik at trafikken forplanter seg ut i nettverket og at det ikke bare er 2-3 stykker som står for trafikk til 40- 50 sider.
 

Keanu

Geek
Grunnen til at reise ikke er spesielt er fordi jeg ikke er reiseinteressert, og ikke har mulighet til å produsere innhold omtrent daglig innen reise.

Om vi derimot ser litt videre på reise-nisjen, og inkluderer f.eks. norske ferietilbud innen friluftsliv innen Monsen-stil, så kan det fort bli mer aktuelt. :)
 
Topp