Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norske artikkelkataloger?

picxx

Well-Known Member
Men, så er ikke duplikat så farlig heller da...... Det er nok flere fordeler med dette enn ulemper!

Det beste er selvfølgelig å skrive alt selv, men det er lite effektivt hvis man ønsker nok artikler!


Tror ikke man trenger å bekymre seg.
Er ikke akkurat kjemperift om å benytte seg av artiklene i norske art.db.'er
Forsøk å ta en å plassere den på en blogg som ikke er helt ny.
Du skyter opp på 1.ste plass i google etter null tid.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hej,
Nu är min artikelkatalog uppe igen (blev hackad för ett par månader sedan). Accepterar även artiklar ifrån Norge.

Regler:
- Minst 600 tecken
- Max 3 externa länkar
- Ej duplicate content

Artikelkatalog | Publicera din artikel på dinlank.se

Nå ble jeg litt usikker her, men hva mener du med at du ikke vil ha "duplicate content" ??

Hvis du driver en artikkelkatalog er du jo GARANTERT duplikater! Så hvis du ikke vil ha duplikatinnhold får du jo heller ingen artikler i katalogen....
 

m4gnus

New Member
Nå ble jeg litt usikker her, men hva mener du med at du ikke vil ha "duplicate content" ??

Hvis du driver en artikkelkatalog er du jo GARANTERT duplikater! Så hvis du ikke vil ha duplikatinnhold får du jo heller ingen artikler i katalogen....


Syftet men artikelkatalogen är att skapa länkar till din webbsida och på så sätt få bättre synbarhet i sökmotorer (google). För att google skall värdera dessa länkar till fullo krävs att artikeln är unik.

Nu behöver det inte vara en helt ny artikel utan ta en artikel och skriv om den något så att google uppfattar det som nytt content och inte duplicate content.

Detta är ett ganska vanlig krav på svenska artikelkataloger. I alla fall dom kataloger som drivs av SEO-folk.
 

picxx

Well-Known Member
Det jeg savner hos artikkelkataloger/databaser er helt greie retningslinjer, for jeg tror disse katalogene/databasene drives på to forskjellige måter.
Du har artikkeldatabasene, slik aom f.eks. sammendrag.com og webartikler.com som er databaser som fungerer som en artikkel"buffer" hvor andre webmastere kan hente ut artikler og gjenbruke disse igjen på sine egne sider. Å kreve unike artikler i en slik database ville undermindert hele hensikten med selve siden, da den er å få spredd artiklene på flest mulig sider, også etter at artiklene er lagt inn i databasen.

Dernest har du artikkelkataloger, som jeg tror rett og slett drives som en hvilken som helst annen katalog, hvor ingen er fri til å kopiere innhold eller annet om dette ikke er klargjort på forhånd. Eneste linken man får fra disse er linken i den ene artiklen, eller linken i "om forfatteren" fra selve katalogen.
Å submitte en artikkel til en artikkelkatalog kan man sammenligne med å skrive et gjesteinnlegg på en blogg, og katalogene vil ha unikt innhold, for de deler ikke innhold med andre.

Mulig jeg tar feil her, men vet at det også finnes norske artikkeldatabaser som krever unikt innhold, så dette er ikke noe nytt.
 
Topp