Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny gründerportal til 10 mill

Miniforetak

Medlem
Kommunal- og regionaldepartementet slapp nylig nyheten om at de har bevilget 10 millioner kroner til en ny gründerportal, som skal være oppe og gå innen sommeren 2013.

Selv synes jeg dette er tullete bruk av felleskassen. Bedin.no ble lagt ned for et par år siden, og all informasjon skulle samles i Altinn. Da mener jeg at det er helt bak mål med en ny offentlig gründerportal nå.

Hva synes dere andre her inne?

Dessuten blir jeg, som privat aktør innenfor samme område, litt småkvalm når det viftes med 10 millioner kroner til en slik portal. Har blogget litt om dette, også.
 
A

aabbcc

Guest
Kanskje webforumet i samarbeid kan levere et anbud..

Eller er det kanskje kontorrotter internt i staten som skal skrive om hvordan det er å være grunder - som er så langt unna deres egen tilstand som det overhodet er mulig å komme. Skal man sløse 10 mill så hadde det vært bedre brukt som etableringsstipender.

abc
 

zapotek

Medlem
Tipper det blir nærmest et duplikat av innholdet på Altinn ispedd lenker og info til ulike støtteordninger.
 

zapotek

Medlem
Dessuten blir jeg, som privat aktør innenfor samme område, litt småkvalm når det viftes med 10 millioner kroner til en slik portal.

Viktigere å skape ekstra arbeidsplasser i offentlig sektor vet du....

Antallet statlige nettsider tatt i betraktning skulle man tro vi hadde et innbyggertall på nivå med Kina og India. Såklart blir disse en sterk konkurrent til private aktører.

Se bare YR.no som er i ferd med å knekke mange utenlandske kommersielle værnettsteder på deres egen hjemmebane. Eller Matprat.no som forsøker å dominere oppskriftsnisjen. Finnes det f.eks. et matnettsted drevet av den Franske, Engelske, Amerikanske eller Spanske stat? Hvis ja, så dominerer de ihvertfall ikke SERPS i de respektive land. Eller hva med NRK.no som konkurrer ut nettavisene i kampen om annonsekronene.

The list goes on and on.
 
Topp