Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny layout www.vg.no

Fredrik

Medlem
Fortsatt er den helt crap rent designmessig. Mest elendige nettsted i Norge og kan ikke skjønne hvorfor de er størst i landet når feks dagbladet er 100 ganger bedre. Men på den andre side er jo også craigslist übersvære uten at jeg kan skjønne hvorfor?
 

zapotek

Medlem
Heltsikker: Kjappere å skrive vg.no enn dagbladet.no (folk flest vet ikke at det holder med db.no) vet du ;)

Fortsatt råstøgg VG ja, men som Tonny påpeker har de med denne layouten enda mer plass til annonser (Sjekk spesielt den skyskraperen som følger etter deg på høyresiden av innholdet), og de har kvittet seg med venstremenyen på samme vis som Dagbladet har. "Siste Nytt" boksen godt synlig oppe til høyre likte jeg. Ser at jeg veldig kjapt klikker på en av sakene, og vips har VG produsert 1 sidevisning til som de tjener litt mer penger på.
 

Christian

Medlem
Fortsatt er den helt crap rent designmessig. Mest elendige nettsted i Norge og kan ikke skjønne hvorfor de er størst i landet når feks dagbladet er 100 ganger bedre. Men på den andre side er jo også craigslist übersvære uten at jeg kan skjønne hvorfor?

Da burde man vel heller bruke energi på å forstå suksessen fremfor å kritisere.
 

Fredrik

Medlem
Saken her Christian er at jeg enkelt og greit ikke forstår det. Jeg finner ikke en eneste grunn annet enn det zapotek har nevnt. Altså at folk ikke vet at man kan skrive db.no og jeg regner med at bouncerate og tid på nettsted osv er omtrent like.
 

Gaasehud

Medlem
Crappy design, crappy nyheter. ;)

Spøk til side; de har kanskje kommet seg noen år frem ved å fjerne sidebar, men jeg bare seriff-overskriftene og ellers fæl grafikk holder nok for meg til å velge en annen nettavis. Når alt kommer til alt så spiller jo nyhetene en stor (større?) rolle, så allerede der har jeg valgt en annen avis. ;)

Synes dette var "helt ok", men ikke noen grunn til å juble. Den nye designen funker sikkert, kommersielt. Men mht. design-trender og lignende er det ikke noe friskt pust.
 
U

Uregistrert

Guest
Fortsatt er den helt crap rent designmessig. Mest elendige nettsted i Norge og kan ikke skjønne hvorfor de er størst i landet når feks dagbladet er 100 ganger bedre. Men på den andre side er jo også craigslist übersvære uten at jeg kan skjønne hvorfor?

Så er jo journalistene til Dagbladet helt på trynet og da. Virker som man kan bli journalist der etter å ha fulltført ungdomsskolen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nye VG fremstår mer ryddig og jeg synes de har løst dette på en ganske bra måte! Det er mange hensyn å ta med så mye info på en forside!

Det jeg er litt usikker på er om det var et smart trekk å legge alt bruker generert innhold helt nederst....

VG har tatt et kjempesteg fremover!
 

Sjefskoder

Sjefskoder
De synes vel at utseendet bør stå i stil med innholdet da ... *fnise*

... kunne ikke sagt det bedre selv... :p

Er utrolig sjelden jeg bruker meg av tjenestene til vg og leser nyheter levert på nett av de.. liker helt enkelt ikke... noenting.. :p
 
Topp