Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny layout www.vg.no

sKrud

Meget sliten student
Ser ut til å være et rimelig "effektivt" design..Men stiller meg bak Sjefskoder her, jeg leser _aldri_ nyheter på vg eller dagbladet..Så for meg spiller dette liten rolle..

Liker designet på aftenposten mye bedre..Eller var det designet jeg likte bedre?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Syntes dette fungerer kjempebra! Men blir nok dårlig biz. for VG.

Jeg kan lese nyhetene på venstre side, mens mesteparten av reklamen(og internlenking) er på høyre side.
Som bruker trenger jeg kun å forholde meg til venstre kolonne, høyre kolonne består av stort-sett av tull og vas.
 

testdriver

Ha det bra..
Mindre skille mellom nyheter og annonser i sidebaren til høyre øker nok annonsørenes CTR, og det ser absolutt ut som at det er et mål her.

Jeg tror nyhetene til venstre og høyre side av skjermen leses av to forskjellige segmenter, og det legges det nå mer vekt på. Tror absolutt det her kan øke inntjeningen. Kudos til VG for å forsøke å forbedre seg, istedet for å bare jamre seg som så mange andre nettaviser...

Men en ting som fortsatt irriterer meg er hvor ofte den forsiden automatisk oppdateres !!%#¤ Hvor mange prosent jukser de seg til?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det ser jo ut til at VG nå har tatt bort annonsen som fulgte oss nedover på høyre side. Det var nok sikkert litt lurt av dem. Undrer meg på om det kan være som følge av kommentar på bloggen deres, hvor det kommer frem at flere annonsører vil trekke annonseringen hos dem pga endringene.
 

peterandrej

pensjonert moderator
for å blåse "liv" i en gammel tråd, hvorfor er det slik at det ikke finnes èn norsk avis på nett som ser ok ut?

Nå har jo Dagsavisen vunnet merket for god design for sin nettavis, da. Og jeg synes den avisen absolutt fungerer veldig bra. Den er litt i samme stilen som The Guardian i England, som jeg synes er veldig flott.
 

Gaasehud

Medlem
Ja, Peter, det er riktig – den skulle jeg også foreslå. (Trodde ikke du likte den poltiske retningen der men[?]). Dagsavisen ser jækla bra ut, bra og seriøst stoff, ikke bare "overskrifter som selger" og bra anmeldelser. :)
 
Topp