Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettbutikk - Trenger tilbakemeldinger

Mine umiddelbare tanker:

1. Rød/grønn fungerer ikke - det har det aldri gjort.
2. ALT for stor logo
3. Kjøp-knappen burde ikke være samme farge som fargen på prisen.
4. Fargevalget gjør at produktoversikten er litt ekkel
5. Mange bilder med dårlig kvalitet

Er heller ikke noe fan av flytende meny/header, ihvertfall ikke når den tar så stor plass :p

Ser også at du bruker WooCommerce. Jeg ville nok byttet layout eller valgt et annet theme med litt mer "beskjedne" farger asap (Branchy f.eks). Så kan du heller bruke litt skarpere farger på det som er viktig (kjøp-knappen).
 
Sist redigert:

Camillafr

Medlem
Som flere andre her har påpekt så er det første du burde fikse rød/grønn kombinasjonen og hastigheten.
Ser ut til at du har nettsiden din hos one.com?
Flere på dette forumet har hatt problemer med Wordpress/one.com tidligere: https://www.webforumet.no/forum/threads/500-internal-server-error.24452/

Ser også at det blir inkludert svært mange stilsett, fonter og js-filer, er alle disse i bruk?
Antar mye av dette kommer fra themet du benytter og woocommerce, men likevel ikke sikkert at du trenger alle.

Og så blir google analytics-scriptet satt inn to ganger i header.

Sikkert mye rydding som kan gjøres her og som vil gjøre siden kjappere.
 

Turbo Heidi

Member
Den rødgrønn-kombinasjonen med rød skrift på grønn bakgrunn er veldig uheldig for alle som sliter med akkurat de fargene.
Ellers er det for mye hvit for min smak og veldig 'upersonlig' og for min del vet jeg ikke om jeg ville ha brukt drop-shipping som reklame (i om oss-delen).

Kjøpsbetingelser, hva er forskjell mellom følgende: ...salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg...?

Ellers lader den vanvittig treg, måtte telle til 10 før startsiden var klar. Hadde jeg kommet via Google hadde jeg ikke ventet men klikket videre. For lang venting.

Ventingen/lastingen av siden er eg klar over. Og har folk på saken.
Grunnen til at eg bruker desse fargene er fordi eg har fått beskjed om at eg skulle ta utgangspunkt i mine farger i logoen.
 
Hei, syntes at nettbutikken er interessant, men ville ha gjort følgende om jeg var deg:
  • Invester i et "Premium" theme for nettbutikken din. Sparer deg mye tid og ser mye mer profesjonelt ut. (themeforest f.eks.)
  • Bruk Fiverr og se etter noen som kan gjøre noe med hastigheten på siden din (etter du har satt opp det nye themet) Dette hjalp meg veldig :)
 
Sist redigert:

Turbo Heidi

Member
Takk for alle tilbakemeldingene. Det har vore så store problemer med nettsiden i WP at eg byttet like godt nettbutikkløsning. Når eg først hadde alt fungerende i WP så kontaktet eg google og skulle fikse med marknadsføring. Og plutselig hadde hele siden klikket. Da vart både eg og sambo irritert. Og dermed så fant vi ut at det er bedre å velge noe mer stabilt.

Om dere ønsker å se min nettbutikk per no så er det bare å besøke: Cubestore
 
Som jeg nevnte i et innlegg ovenfor, ville jeg først og fremst investert i et profesjonelt "theme" for nettbutikken. Dette gjør nettsiden automatisk mobilvennlig med en gang, ser MYE mer profesjonelt ut, sparer deg mye tid, enklere å sette opp butikken, bedre SEO osv. Du trenger ikke noe mye teknisk kunnskap for å lage en skikkelig nettbutikk...
Syntes også du burde ha en "full-width" side og ikke "boxed" slik du har nå.

Angående selve innholdet på siden, ville jeg gjort en del endringer. Personlig, syntes jeg at logoen virker alt for "hjemmesnekret" og ikke veldig pen. Hadde dere solgt rubikscubes på nettsiden, hadde jeg forstått logo valget.

Hvem skal nettsiden appellere mot? Slik jeg opplever siden, er dette noe for "vennegjengen / lokalsamfunnet" og ikke for hvem som helst. Hvorfor skal jeg kjøpe fra dere og ikke de store aktørene?

Jeg ville gjort en bedre jobb på "Om oss" siden. Mange vil nok klikke på denne siden, dersom det er første gang de besøker nettsiden. Fjern bildet, og skriv en mer profesjonell tekst.

Dersom jeg klikker på f.eks mobiltilbehør, må jeg velge hvilket produsent jeg ønsker. Dette er i de fleste tilfeller ganske urelevant og gjør det bare mye mer vanskelig. Del det i stedet opp i ytterlige kategorier som "penner" "ladere" etc.

Ser at dere sponser bloggere med 300kr per innlegg. Dette er forsåvidt en god ide, men jeg ville fjernet dette fra navigasjonen - umiddelbart. Syntes personlig at dette blir for amatørmessig dersom dere skal reklamere for dette i så stor grad på siden.

Dette er mine ideer i allefall :) Det er mange norske nettbutikker der ute, og hard konkurranse om å få kunder. Dersom du har noen forhåpninger om å gjøre dette til noe suksess, ville begynt å gjøre det ovenfor - med en gang. Synd å måtte si det, men slik som nettsiden er nå, blir dette aldri noe stor business... Tror mange velger de større aktørene som ikke har varer på fjernlager, lavere priser, mer seriøse, og raskere frakt. Du må ha noe som skiller din nettbutikk fra resten.

Lykke til.
 
Topp