Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny personlig foto-nettside, ønsker tilbakemeldinger på det meste

Dag Frogner

Supermedlem
Løsningen til Torstein var veldig bra den, men akkurat nå kostet det litt mer enn jeg kan prioritere føler jeg. Fikk dog lov av han til å "stjele" skissen han laget, så da blir den liggende på Facebook-siden inntil videre.

Noen andre som har noe å si?

Jeg setter også stor pris på om folk vil teste nettsiden på mobil, på min iPhone fungerer den veldig bra, det håper jeg den også gjør på div Android-telefoner.
 

chano

Banned
Beklager denne kommentaren dersom den tar motet fra deg, men hvis du ikke klarer å ta bedre bilder enn de du har satt opp og vist frem på den siden så vil jeg anbefale deg å sette bort fotojobben til en proff fotograf. Dette var dårlig bildekvalitet.
 

hansson

Langveisfarende
Dette var rent og pent, bra logo og god bildevisning med mulighet til å klikke på "se-større"-ikonet. Funksjonelt. Når det gjelder bildene holder de bra teknisk kvalitet men de mangler reportasjekvaliteten og finessen i kontakten med motivet vi finner hos en kar som jobber med lignende temaer som deg: Kjærestefotografering | Fotografering av kjærester, forlovede og ektepar | Fotograf Jan Ivar Vik (en detalj jeg la merke til er at han her holder ting mykere og lysere, mens du redigerer bildene med hardere kontraster. Til mange temaer foretrekker jeg mye kontrast, men det blir kanskje litt hardt til blonde jenter, brudepar og lignende.)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Pokker, jeg skrev en kommentar jeg glemte å poste her: Tror du burde lage det facebook-greiene på nytt Dag, bruk det jeg lagde som "mal", men lag det på nytt der du bruker alt i full kvalitet osv, for det ble alt for mye komprimering osv når du gjorde det enda en gang :/

For den saks skyld tror jeg det kan være kult å bare bruke "FF"-delen av logoen i midten der, ganske mye større, siden den fulle versjonen står øverst :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
hansson: På de nyeste bildene på nettsiden, har jeg bevisst valgt å bruke en del kontrast ved å ha en relativt mørk bakgrunn og prøve meg frem med lyssetting. Tenker da på bildene av Siv som nå ligger som øverste post. Jeg liker godt bilder hvor man bruker lyssetting aktivt, men jeg kommer nok ikke til å gjøre dette hele tiden. Men det er en av tingene man burde kunne syntes jeg, og da må det øves på. :)

Bildene som nå ligger på nettsiden er spredd fra 2009 og frem til i dag og det er storparten av alle bildene jeg har tatt i denne perioden. Dette skyldes det faktum at dette kun har vært en "bi-hobby" ved siden av andre ting. Jeg har altså ikke hatt så voldsomt mange photshoot`er de siste to årene rett og slett fordi jeg har drevet med andre ting. Jeg kommer til å være oftere ute å knipse fremover, og da dukker det nok opp flere, bedre, litt anderledes bilder om ikke så lenge.

En annen ting som også er vesentlig er at når man tar f.eks kjærestebilder slik som de du linker til, så kan man i hovedsak la modellene være seg selv, prate seg i mellom, også holde seg på litt avstand og få mange, naturlige reaksjoner uten å gjøre noe mer enn å konsentrere seg om å ta bilder. Når jeg her har tatt bilder av venner/bekjente, blir det en litt "stivere" ramme rundt det og mange stivner nok også litt til foran kameraet når det kun er en selv og fotografen tilstede.

Men jeg tar poenget ditt og Jan Ivar hadde veldig mange bra bilder, det skal han ha!

Torstein: Ja, det ble ikke heeelt optimalt, skal se om jeg ikke får laget en ny versjon. Og ideén med FF er nok ikke så dum, logoen er jo ganske synlig som profilbilde.

Sånn ellers sliter jeg litt med å bestemme meg for hvordan jeg vil bruke Facebook på nettsiden. Nå har jeg kommet frem til at jeg vil bruke kommentar-funksjonen fra Facebook som da også publiseres på veggen til de som kommenterer. På den måten tror jeg terskelen er lavere for å kommentere (siden man ikke trenger å skrive inn f.eks epost så lenge man er logget inn på FB) og samtidig som dette vises på kommentatorens vegg, slik at det også gir litt ekstra synlighet.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har nå prøvd meg litt med "box-shadow" for å ramme inn innleggene, og også gitt hovedbakgrunnen på siden en lysegrå farge, mens innleggene har hvit bakgrunn.

Jeg syntes dette ble en del bedre enn å ha alt med hvit bakgrunn og at det flyter ihverandre.

Hva syntes dere?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Fint, men tror det ville gjøre seg mye bedre med et bilde der hun ser på kamera, øyekontakt er alltid bra

En annen ting, du burde lese deg litt opp på fargekorrigering av portretter og hud. Se f.ex. det bildet du har som profilbilde nå, det blir veldig grått, blast og trist med lite kontraster og den grå bakgrunnen. Tok meg en liten frihet og gjorde en kjapp retusjering på et av bildene dine - dette er bare veldig veldig kjapt og gæli (siden jeg egentlig ikke burde sitte her og knote i det hele tatt...), jeg har blåst ut bakgrunnen mye mer, og gitt begge to en anelse mer farge i huden - spesielt han så veldig vinterblek ut, mye mer enn jeg mistenker at han er IRL - men jeg ga henne også litt ekstra siden hun også nok har blitt litt gråere enn IRL? Det er ikke mye som trengs, de kommer mye bedre fram i utgangspunktet når bakgrunnen er lysere. Kan sende deg psd'en hvis du vil, så ser du hva jeg har gjort, evt bare legge ut jpg'en her hvis det er greit for deg.
 

zapotek

Medlem
Jeg synes headeren er for stor. Det vises jo mer enn nok bilder som du har tatt i blogginnleggene lenger ned på siden.
 
Topp