Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny side for mitt AS :-)

peterandrej

pensjonert moderator
Siden jeg ble et AS fra årsskiftet fant jeg det fornuftig å lage en litt nyere look på siden min. Den er pr dags dato 50% responsiv (web og mobil), men holder på med stående og liggende iPad-versjoner også. En del av prosjektet, og grunnen til fornyelsen er nettopp at jeg ønsker å tilby kundene mine responsive design - så da må jeg jo lære meg hvordan man gjør det først, ikke sant :)

Kom gjerne med tilbakemeldinger! :)

Link til ny hjemmeside
 
Det første som slår meg er at jeg får tillit fra første stund. Jeg stoler mye mer på nettsider med bilde av folk bak siden. Noe jeg ville vurdert er å legge til litt kort informasjon på første siden om hva du gjør og hvorfor man skal velge deg. Selv om jeg vil tro at de fleste som kommer til din side er gjennom referanser, vil jeg personlig ofte tjenester utfra hvem som kommer til poenget raskest. Jeg ser linkene med Webutvikling, Hosting, Rådgiving og referansene dine ser også bra ut, allikevel vil det nok ikke skade å ha litt om dette på første side. Det er min mening :)
 

adeneo

Medlem
Det ser da ryddig og hyggelig ut, nesten litt kjedelig, men kanskje egentlig ikke, litt usikker ?

Designet ser ut til å virke, men det er en overgang der hvor jeg får antydning til horisontal scrollbar, uten at det er noen krise, men de andre overgangene ser ut til å gå sømløst, så hvorfor ikke bare fjerne scrollbaren helt i css (den i bunn altså) og legge til noen pixler i en media query for å fikse det?

Nå har ikke jeg sett noe nærmere på CSS'en eller undersidene, har litt dårlig tid, så det er mulig du treffer bra på diverse skjermer og det ikke er noe vits å endre noe på det?
 

Ole Avranden

utvandret
Tommelen opp! Det responsive designet er veldig bra løst.

Liker også designet generelt. Den litt forsiktige stilen skaper en faglig tiltro til deg - det viser at du ikke trenger å rope for å bli hørt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det ser da ryddig og hyggelig ut, nesten litt kjedelig, men kanskje egentlig ikke, litt usikker ?

Designet ser ut til å virke, men det er en overgang der hvor jeg får antydning til horisontal scrollbar, uten at det er noen krise, men de andre overgangene ser ut til å gå sømløst, så hvorfor ikke bare fjerne scrollbaren helt i css (den i bunn altså) og legge til noen pixler i en media query for å fikse det?

Nå har ikke jeg sett noe nærmere på CSS'en eller undersidene, har litt dårlig tid, så det er mulig du treffer bra på diverse skjermer og det ikke er noe vits å endre noe på det?

Hvor får du horisontal scrollbar? Er det når du drar i vinduet for å se nettsiden bli "mindre"?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du har hatt minst 10 forskj. design på sidene de siste årene og alt har vært veldig bra, det er liksom ikke bra nettsider som har manglet hos deg for å si det sånn.
Det jeg likte ekstra godt her var oppsettet av menyen.

Jeg har da hatt mange flere enn ti forskj. design opp gjennom årene! :) Men nå var det jo minst ett ÅR siden jeg lagde forrige - som jo er dritlenge til meg å være :)

Menyen er jeg godt fornøyd med. Den ble veldig bra. Det er egentlig tre menyer her. De to øverste, pluss en skjult i bunnen som kun vises på skjermer under en viss bredde.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det første som slår meg er at jeg får tillit fra første stund. Jeg stoler mye mer på nettsider med bilde av folk bak siden. Noe jeg ville vurdert er å legge til litt kort informasjon på første siden om hva du gjør og hvorfor man skal velge deg. Selv om jeg vil tro at de fleste som kommer til din side er gjennom referanser, vil jeg personlig ofte tjenester utfra hvem som kommer til poenget raskest. Jeg ser linkene med Webutvikling, Hosting, Rådgiving og referansene dine ser også bra ut, allikevel vil det nok ikke skade å ha litt om dette på første side. Det er min mening :)

Jeg får ALLE mine kunder fra anbefalinger og fra diverse omtaler i aviser, på sos.medier, osv. Derfor har jeg helt kuttet tekster om meg på forsiden, og heller kjørt på referansehistorier. Det er meningen at de skal skape trygghet for det kunden evt har hørt om meg.

Et sentralt poeng dog: de "introtekstene" som det er vanlige å ha på forsider er så FORDØMT vanskelige å skrive. Og det er nok en del av forklaringen på hvorfor en slik tekst ikke er å finne på forsiden :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tommelen opp! Det responsive designet er veldig bra løst.

Liker også designet generelt. Den litt forsiktige stilen skaper en faglig tiltro til deg - det viser at du ikke trenger å rope for å bli hørt.

Takker :)

Jeg har veldig sans for "restaurantregelen" som sier at kan aldri skal si at ens egen biff er god. Den oppgaven skal man overlate til kundene.

Her er det mulig at jeg må se nøyere på noen av tekstene (der jeg skryter av meg selv), men tanken er at jeg kun skal gi saklig "faktabasert" informasjon om meg selv, og så får heller kundehistoriene stå for skrytet :)
 

picxx

Well-Known Member
Synes du kunne kostet på deg en pakke med blenda. :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Synes det var litt blogg.no aktig med stort bilde av deg selv som dekker hele skjermen min når jeg klikket meg inn på siden din.

Og når det gjelder referansene dine på forsiden så har du brukt de før, har du ikke noen nye litt mer spenstige?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes det var litt blogg.no aktig med stort bilde av deg selv som dekker hele skjermen min når jeg klikket meg inn på siden din.

Og når det gjelder referansene dine på forsiden så har du brukt de før, har du ikke noen nye litt mer spenstige?

Mer spenstige? Er de ikke spenstige nok??
 

adeneo

Medlem
Hvor får du horisontal scrollbar? Er det når du drar i vinduet for å se nettsiden bli "mindre"?

Ja, når jeg skalerer ned bredden for å teste det responsive designet så er det et lite rom, tatt på øyemål rett under omtrent 800px, hvor siden blir "scroll-bar" horisontalt. De andre overgangene når menyene endres går fint, det er akkurat den ene overgangen hvor scrollbaren dukker opp.
Som sagt ikke noe stor greie, men hvis man er litt pirkete så justerer man litt så den scrollbaren ikke dukker opp?
 
Topp