Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nye politi.no

testdriver

Ha det bra..
Trodde først jeg var kommet inn på de gamle nettsidene da jeg leste saken på digi, hehe....

Anyway! Nå går det visst an å levere anmeldelser online, det er lettere å finne fylkes-spesifikk informasjon osv - de sparer nok inn investeringen ganske kjapt.
 

Knut

Medlem
Tror vi må huske på at disse sidene er laget for at det allmenne publikum skal kunne forstå sidene fra 1 sekund, ikke at erfarne webmastere skal ha noe "kult" å se på.
Synes sidene fungerer helt topp for den jobben de er ment å gjøre. Til og med bestefar på 92 skjønte denne siden med en gang.
 

zapotek

Medlem
Vel da viser deg seg ikke bare at nettstedet har rævva design og kode, men i tillegg rævva sikkerhet!

3 for prisen av 1, kun til 26 mill. Du har gjort et kupp Storberge!
 

Fredrik

Medlem
Jeg har skjønt det:

Det hele er en scam fra politiet for å skape mest mulig innlinker til seg. Når stormen er over kommer de til å lansere det egentlige designet som er fra 2009 og er rålekkert. Da får de ennå mer innlinker på grunn av scamen da de lurte Norge. Etter at de da rangerer svært bra i google på grunn av alle innlinker og som dermed gir de svært mye trafikk så begynner de med affiliate og adsense. Disse pengene blir så brukt til fredagspils hos politiets materiell tjeneste.
 

picxx

Well-Known Member
politi.no - 28,5 millioner for enkel wordpress side---??

Hva synes du om den nye siden til politi.no?
Personlig synes jeg man er en jækla bra selger når man makter å forlange 28,5 million for en enkel wordpress side. Synd at det er det norske folk som har betalt for hærligheta.
Prioriteringen innen politivesenet er nok akkurat som den burde være ja...:eek:
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kjører den Wordpress? Hvordan vet du det?

Jeg må egentlig si at jeg på en måte syns hele greia er litt morsom. Greit nok at noen mener sikkerheten kan være det som koster penger her, men når det kommer frem at:

- Design suger.
- Sikkerheten har ikke vært noen prioritet.
- Skrivefeil som attpåtil snur loven på hodet.
- Lite brukervennlig. (og at gamlinger forstår at dette er nettsidene til politet er vel kun fordi (nesten) alle vet hvordan POLITI skrives.

Disse 4 punktene over her er vel også min mening om hele nettstedet, men så vet jeg heller ikke hvordan det så ut tidligere. Derfor har jeg ikke mye jeg skulle sagt om forbedringer i forhold til det gamle.

Jeg er skuffet over at det norske folk skal bruke 28,5 millioner kroner på slikt makkverk. Noen vil se papirer på hva som faktisk er betalt for her, og jeg er absolutt en av dem. Jeg leste forresten et eller annet om at det var noe greier innad i politiet selv som hadde utviklet nettsiden? Husker jeg feil?
 

Fredrik

Medlem
Når jeg ser på denne siden så tenker jeg med en gang på VG og abcstartsiden. De er to av de mest trauste sidene i landet i dag. Men de drar sinnssykt med trafikk. Jeg tror at han som var ansvarlig for politi siden tenkte på VG som er den største i Norge.

Dersom man lager en side med design som er 10 år gammelt så er det noe alle forstår og alle har sett før. Akkurat som VG.

Dersom jeg hadde vært sjefen for politiet ville jeg lagt alle nyhetssaker i en footer da de ikke vil være andre enn politiansatte som leser de allikevel. Der nyheter ligger i dag ville jeg lagt ut viktige beskjeder til publikum som er aktuelle. Feks i disse ferietider: ikke gå il sentrum politistasjon for å søke om nytt pass. Her er det rakkerns lang kø.

Men hvem i svarte har laget menyene på toppen (de røde). Her finner man en meny som heter strategier og analyser. Hva i svarte er det å ha i en slik meny? Har noen lest hva som står der? Det er jo helt bananas. De burde jo heller ha noe med anonymt tips, eller narkotika eller whatever.

Nei denne siden er lagt kun med et eneste formål: Være politiets egne intern avis. Den er lagt kun for politiet og ikke for oss som bor i landet. Nesten så jeg vurderer å sette opp en egen protest side bare at jeg ikke har tid til det www.alternativpolitiside.no som viser hvordan det burde være
 

picxx

Well-Known Member
Kjører den Wordpress? Hvordan vet du det?

Gjør nok ikke det, men var bare en sammenligning, for hadde man lagt en WP installasjon i bunn hadde det ikke tatt mange timene å fått sydd sammen en side som dette.

forbehold : Forbeholdet er jo at siden faktisk er den som vises, og at det ikke ligger et helt skreddersydd internt system bak det hele, noe som sikkert kan være både komplisert og tidkrevende (med tanke på både grensesnitt og sikkerhet) å få til.


p.s. Leste i adresseavisa at politiet har blitt anmeldt for hærverk av egen side, hehe.
 
Topp