Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsbrev+backbone = avslått

picxx

Well-Known Member
Søkte på alle TD's programmer i dag (ja, var mange..en 80-90 stk. vel?) på en side som virker som et "shield/ghost" til en seriøs backbone biz.
Skrev også dette på forklaring på siden, men generelt ser det ikke ut som så mange annonsører (heller ikke TD selv!???) vet om stort annet enn bannerannonseringer på infosider, for jeg har fått himlende 80% avslag på denne siden så langt, og det er på markedsføringsmetoder som konverterer langt bedre enn en og annen slæng banner på en blogg eller to (surveys, co-regs og nyhetsbrev).

Får vel bare bruke redirect fra sider som allerede er godkjente da..., men kjedelig at man ikke er kommet lengre enn dette i norge... bannerannonser er liksom "the one and only..baby".. gush!
 

picxx

Well-Known Member
Har du tatt kontakt direkte med TD for å høre med dem hvordan dere kunne løst dette?

Nei, skal gjøre det, men synes det er rart de behandler alle sider "som" infosider.
De aller beste affiliatene har jo aldri touchet en infoside engang....
 

Joakim@TD

Medlem
Send meg gjerne en PM med site-id det gjelder så kan jeg ta en titt.

Det er viktig om det er noe ut av det vanlige, at beskrivelsen er god og forklarende - slik at annonsørene lettere forstår et konsept som kan være nytt for de. Ellers er annonsørene vanligvis overraskende oppegående når det gjelder affiliatemarkedsføring. Det er åpenbart at prestasjonsbasert markedsføring er noe som vokser i Norge, og som fler vil ta del av.

Vil bare nevne kort at bannerannonsering i affiliatenettverket er det som står for klart minst av omsetningen i TradeDoubler, det meste går i tekstlenker (inkl. søk), integrerte løsninger (whitelabel), e-mail utsendelser, loyalty/cashback samt kupong-sider.

Men kan jo være verdt å nevne at Norge slettes ikke er langt bak innovative markeder på bannerannonsering og teknologi. Vi bruker blant annet Behavioral targeting, Re targeting og et system vi kaller BlackBox som optimaliserer hvert 6. minutt i kampanjenettverket. Hvorav alt er egetutviklet. Men i det store bildet, inkludert kampanjeproduktet vårt, stemmer det at banner annonsering fortsatt er stort, - da vi forvalter rundt en milliard sidevisninger i måneden.
 

picxx

Well-Known Member
Send meg gjerne en PM med site-id det gjelder så kan jeg ta en titt.

Har akkurat sendt en mail til TD, men kan vel regenerere den om du vil :)

Saken er at TD's annonsører rett ut (og kanskje rimelig) kun ser på landingssiden de får presentert, som i dag ikke inneholder en dritt.
Det er derimot et backobone med surveys, co-reg's og nyhetsbrev der som gjerne generer flere hundre prosent mere i affiliateinntekter enn det en liten blæik banner gjør på framsiden av siden, uansett hvor mange sidevisninger den har hver dag.

Det jeg syntes var et lite slag i magen, var at jeg etter ti minutter også fikk avslag fra TD's eget affiliateprogram.
De vet vel litt mere enn deres annonsører??..eller?
 

Joakim@TD

Medlem
Ja det får vi inderlig håpe:)

Men før jeg får sett på saken, er det du nevner en veldig stor årsak til at mange blir avvist -nemmelig at det ikke er innhold på siden. Det er også visse annonsører som ikke godtar co-reg og surveys. Men det skal stå opplyst i programteksten.

Ticketen har enda ikke kommet inn i systemet, ihvertfall ikke noen av de køene jeg kan se. Send meg gjerne ticket ID`en på PM så tar jeg det så fort jeg kommer imorgen tidlig. Nå må jeg løpe for å rekke bussen!

Ha en fortsatt fin dag videre.
 

picxx

Well-Known Member
Nå må jeg løpe for å rekke bussen!

NP.
Skal spise mine gullerøtter og drikke min ginseng for dagen jeg, så er vel jeg også ferdig...kanskje.... hehe... ;)
 

picxx

Well-Known Member
hvor finner jeg forretsen ticket #... har lett i søppel, innkommende, affiliates, og alle utgående hos TD... nothing there... kan det være at de bare gir faen?

""forøvrig: om Joakim søker jobb hos deg, vær obs på at han gir faen i kunden din.. han vil hjem og kose med kona han!---forøvrig er han bedre en alle andre som er ansatt som supportansatte hos TD...so your bet!""
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
en gang til... hvor finner jeg support # fra TD?
 

picxx

Well-Known Member
Når du sender til support hos TD via Deres side får du en mailbrekftelse, der ligger TicketID.

mui..akkurat!!!
den mangler litt over halvveis hos meg.. = no bekreftelse...
 

Joakim@TD

Medlem
""forøvrig: om Joakim søker jobb hos deg, vær obs på at han gir faen i kunden din.. han vil hjem og kose med kona han!---forøvrig er han bedre en alle andre som er ansatt som supportansatte hos TD...so your bet!""

Oisann! Har ikke tid til kone, så mye som jeg jobber for dere affiliates vet du ;)

Send henvendelsen i en PM til meg med site-ID er du snill. Har du forresten sendt via TD kontoen, og ikke direkte til support.no@tradedoubler.com (Bruk forøvrig førstnevnte)? Fordi jeg kan ikke se noen ticket.
 
Topp