Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt design på Spillkritikk.no

pmb

Webutvikler
Heihå!

Nettstedet mitt fyller ett år i juli - og det må jo nesten markeres. Har derfor laget et helt nytt design, som jeg ønsker tilbakemeldinger på. Gode ideer, ting som ikke ser bra ut (si gjerne ifra om dere liker noe også) og ellers hva det måtte være.

Ta en titt her -> Spillkritikk.no - norske spillanmeldelser

Minner om at det enda ikke er helt ferdig, så fortsatt en del ting som skal endres/justeres på :)

PS: Tenker å utsette "ettårsfeiringen" ved å lansere designet først i august (pga internettørke/fellesferie i juli) og da kjøre en større konkurranse + facebook-annonsering. Tanker om dette?
 

pmb

Webutvikler
Supert å høre at dere liker det! :)

Hakasu: Hvilken nettleser bruker du? Har knotet litt med menyen, men fått den til å se lik ut hos meg i Firefox, Chrome og Internet Explorer. Må dog se litt til over den skjønner jeg.
 

Bransje

DaddyO
nice nice. litt mye info kanskje som gjør det litt "messy", men det kan og være fargene. Evt gjør iden litt bredere.
Har du vurdert byttemarked? Der Spillkritikk fungerer som safetynett.. feks feks
 

pmb

Webutvikler
nice nice. litt mye info kanskje som gjør det litt "messy", men det kan og være fargene. Evt gjør iden litt bredere.
Har du vurdert byttemarked? Der Spillkritikk fungerer som safetynett.. feks feks
Takk for tips :) Har ikke tenkt på et byttemarked før du nevner det nå, men har inntrykk av at det er noe som ikke blir benyttet nok (har sett folk prøve, og legge ned relativt kjapt). Fungerer bra på forum da.

Likte ikke headeren og det føltes litt som det var for mye informasjon på en gang. Hva med å fordoble den venstre kolonnen og fokusere mer på hovedpoenget med nettsiden, spillkritikk?

Notert :)
 

kek91

Webutvikler
Jeg likte mye bedre oppsettet på den nye siden.
Føler kanskje at Spillkritikk.no (den orange fargen) ikke passa helt med den blå gradienten bak. Kanskje du kan prøve å gjøre .no litt mørkere eller litt sterkere orange? :)

Edit:
Jeg sliter litt med samme problem som Hakasu nevnte: "HÅNDHOLDT" og "SJANGER" kommer et par pixler bort fra skyggen kontra de andre lenkene.
Det er ikke like ille som Hakasu sitt bilde, det er bare snakk om en pixel eller to. Nok til å irritere seg over hvis man ser nøye på det :p
Bruker forøvrig Windows 7 med Firefox v 12
 
Sist redigert:

xdex

Medlem
Heisann!

Kjekt å se at du ønsker og fornye deg, det trenger nok alle i ny og ne. Men, jeg syntes designet i forhold til farger er greit nok, men det er alt for mye tekst, og for lite bilder. Jeg syntes det minner veldig om 2003-2005 og ikke 2012.

Vet ikke om det er oppsettet som gjør at man får enormt mye tekst på den ene siden, og at det kun er bilder som fanger øynene på den ene sida. Bruk heller store, fine bilder med litt tekst og langt mer tekst inne på "subsites" som f.eks artikkelen, søk osv.

Se f.eks hvordan de andre store kjente nettsidene gjør det, for å skape mer liv med bilder.

Gamer.no - Spill er kultur
PressFire.no
Spill (kan kanskje minne litt om din, men forsatt mye bilder)
Video Game Trailers for Wii, Vita, Xbox, PS3 & More | Upcoming Video Games
Home - www.GameInformer.com
Video Game Reviews & News - GameSpot.com

Noen tips,

Bruk flere iconer for å markere hva som er hva, i hvert fall noen farger.
Det store bilder på toppen, virker veldig lite, hvorfor får siste nytt så lite plass?
Det er langt mer oversikt og større bilder i selve artikkelen (høyre siden)

Håper dette kan gi deg litt inspirasjon, og ja, dette er mine meninger i forhold til trend og hva lingende nettsider har, for å fange leserene.
 
Topp